EZ SEM PÉREZ HÉTVÉGÉJE VOLT. Szó szerint, ugyanis a szabadedzéseket megelőzően kiderült, hogy mexikói pilóta továbbra is koronavírusos, ami miatt Lance Stroll mellett ismét Nico Hülkenberg vezethette a másik a Racing Pointot. Egyébként nem csak Pérez miatt indult rosszul a hétvége a teljes csapat számára, ugyanis pénteken az FIA-nál bejelentették, hogy 15 pontos levonást és 400 000 eurós pénzbüntetést kaptak, amiért az autóik fékhűtőrendszerére túlságosan hasonlít a Mercedes tavalyi megoldására. EZ SEM PÉREZ HÉTVÉGÉJE VOLT. Szó szerint, ugyanis a szabadedzéseket megelőzően kiderült, hogy mexikói pilóta továbbra is koronavírusos, ami miatt Lance Stroll mellett ismét Nico Hülkenberg vezethette a másik a Racing Pointot. Egyébként nem csak Pérez miatt indult rosszul a hétvége a teljes csapat számára, ugyanis pénteken az FIA-nál bejelentették, hogy 15 pontos levonást és 400 000 eurós pénzbüntetést kaptak, amiért az autóik fékhűtőrendszerére túlságosan hasonlít a Mercedes tavalyi megoldására.
HÜLKENBERG A JÖVŐ ÉVI SZERZŐDTETÉSÉÉRT MENT. Mivel a Racing Pointnál úgy vélik, hogy szinte teljesen biztos Pérez visszatérése a soron következő Spanyol Nagydíjra, Hülkenberg is tisztában volt azzal, hogy talán a múlt heti volt az utolsó esélye lenyűgözni valamelyik istállót, hiszen eddig nem tűnik túl valószínűnek az F1-es visszatérése. Ehhez viszont a szombati időmérőn mindent meg is tett, és a két Mercedes mögé, a harmadik pozícióba kvalifikálta magát a versenyre. Természetesen ez nagyobb érdeklődést váltott ki mindenkiből, mint az, hogy a Mercedes párosa sokadik alkalommal sajátította ki az első rajtsort.AMIKOR A TORPEDÓT IS MAJDNEM KIÜTÖD... Sebastian Vettel eredetileg a 2016-os Kínai GP után nevezte Danyiil Kvjatot torpedónak, miután az akkor még a Red Bullnál versenyző orosz meglökte őt a rajtnál, amely következtében Vettel kilökte Kimi Räikkönent a másik Ferrarival. A német azonban A 70. Évforduló Nagydíjának első körében is elveszítette egy rövid időre az uralmat az autója felett, majd megforgott, és visszaesett a mezőny végére. Szerencsére senkivel sem ért össze, de az alábbi képen is látszik, hogy ez nem sokon múltt.
That was close! #f1 #formula1 #f170 #wtf1
VERSTAPPEN NEM AKART NAGYMAMAMÓDBA KAPCSOLNI. Kulcsfontosságú mozzanata volt a versenynek az, amikor Max Verstappen meggyőzte a mérnökét, hogy a gumik biztos óvása és emiatt a Mercedesektől való lemaradás helyett inkább továbbra is szorosan követnie kellene Lewis Hamiltonékat, hiszen a bokszkiállásokkor az eltérő stratégia miatt ebből később profitálhat. Verstappennek végül igaza lett, amit mi sem bizonyít jobban a győzelménél.
HAMILTON MINT A SZOKÁSOK RABJA. A leintést követően a dobogón szokás szerint mindenki megkapta a neki járó trófeát, a ceremónia végén azonban Lewis Hamilton Max Verstappen díját felkapva indult el. A 87-szeres futamgyőztes brit talán túlságosan megszokta, hogy az első helyért járó trófeát általában neki adják át.
RÄIKKÖNEN REKORDOT DÖNTÖTT SILVERSTONE-BAN. Ha idén tényleg sikerül megrendezni az eddig bejelentett futamokat, Kimi Räikkönen elveheti Rubens Barrichellótól a legtöbb versenyen való indulás rekordját. Egy téren azonban már A 70. Évforduló Nagydíján csúcstartó lett, ugyanis ennek a futamnak a végéig összesen 16 845 kört tett meg Formula–1-es versenyen, amivel Michael Schumacher eddigi rekordját múlta felül.
A 33-AS RAJTSZÁM BŰVÖLETÉBEN. Max Verstappen F1-es karrierje kilencedik győzelmét aratta múlt vasárnap ezzel a rajtszámmal, de ugyanezen a napon két másik győzelem is született a technikai sportágak világában – szintén a 33-as rajtszámmal versenyzők révén. A MotoGP-ben egy igencsak izgalmas verseny végén szerezte meg az újonc Brad Binder a KTM első győzelmét, míg a Moto2-esnél Enea Bastianini örülhetett a Cseh Nagydíj végén.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19:41.993 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 11.326 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.231 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 29.289 mp h. |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 39.146 mp h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 42.538 mp h. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Racing Point-Mercedes | 55.951 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Renault | 1:04.773 p h. |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:05.544 p h. |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1:09.669 p h. |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:10.642 p h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:13.370 p h. |
13. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 1:14.070 p h. |
14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
18. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
| FELADTA | | | megtett körök |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 43 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 3 | 4 | 5 | 2 | 107 |
2. | Max Verstappen | 1 | 4 | 4 | 1 | 77 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 4 | 4 | – | 73 |
4. | Charles Leclerc | – | 2 | 3 | – | 45 |
5. | Lando Norris | – | 1 | 4 | 1 | 38 |
6. | Alexander Albon | – | – | 4 | – | 36 |
7. | Lance Stroll | – | – | 4 | – | 28 |
8. | Sergio Pérez | – | – | 3 | – | 22 |
9. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 20 |
10. | Esteban Ocon | – | – | 3 | – | 16 |
11. | Carlos Sainz | – | – | 3 | 1 | 15 |
12. | Pierre Gasly | – | – | 2 | – | 12 |
13. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 10 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | – | 6 |
15. | Antonio Giovinazzi | – | – | 1 | – | 2 |
16. | Danyiil Kvjat | – | – | 2 | – | 2 |
17. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 180 |
2. | Red Bull-Honda | 113 |
3. | Ferrari | 55 |
4. | McLaren-Renault | 53 |
5. | Racing Point-Mercedes* | 41 |
6. | Renault | 36 |
7. | AlphaTauri-Honda | 14 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Haas-Ferrari | 1 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: A Racing Pointtól 15 pont levonva. |