Az FIA már jó ideje tervezi a versenyhétvégék átalakítását, és a koronavírus-járvány nyomán kialakított 2020-as versenynaptár lehetőséget is biztosított a vezetőség számára, hogy némileg kísérletezzen a megkurtított programmal, hiszen logisztikai problémák okán az Emilia Romagna-i Nagydíj mindösszesen két napból állt, s egyetlen, hatvanperces szabadedzést foglalt magába.
A rövidítési szándék hátterében egyrészről az izgalom növelése, másrészről a futamszámok várható, jövőbeni emelkedése áll – 2021-ben rekordmennyiségű, 23 nagydíjból fog állni a bajnokság, s nincs kizárva, hogy a későbbiekben akár 25 versenyt rendeznek egy idényben.
A vezetőség, úgy tűnik, kísérletezésre használja fel a nagy szabályváltoztatások eltolása és a különböző fejlesztések befagyasztása nyomán átmenetinek számító 2021-es évet, hiszen a Nemzetközi Automobil-szövetség által publikált jövő évi sportszabályzatban megkurtított program szerepel.
Az eddig másfél órás pénteki (Monacóban csütörtöki) szabadedzések időtartama ugyanis egyenként harminc perccel csökkent, ami azt jelenti, az alakulatok rendelkezésére háromszor egy óra, vagyis összességében hatvan perccel kevesebb pályaidő áll 2021-ben, hogy felkészüljenek az időmérőre és a versenyre.