MÁRCIUS 26., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 12.30–13.30 | ||||
2. szabadedzés: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 27., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁRCIUS 28., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 17.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 18., 15.00 | Emilia Romagna-i Nagydíj, Imola | |||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
VILÁGBAJNOKI CÍMEK
Hamilton a 2020-as Török Nagydíjon ért fel hetedik alkalommal a csúcsra, amivel beállította Michael Schumacher legfontosabb rekordját. A brit az idén a nyolcadik világbajnoki címére hajt, ha sikerül elérnie, egyrészről egyeduralkodóvá válik, másrészről a mostani lehetne sorozatban az ötödik vébécíme, amellyel a német legenda ferraris sikerszériáját (2000–2004) állítaná be.
GYŐZELEM EGYMÁST KÖVETŐ ÉVEKBEN
Hamilton a 2007-es bemutatkozása óta valamennyi esztendőben szerzett legalább egy pole pozíciót és egy győzelmet, sorozata így immár 14 éve íródik. Az előbbi mutatóban már 2020-ban átvette az elsőséget Michael Schumachertől (1994–2006, rajtelsőség zsinórban 13 évben), utóbbiban azonban továbbra is a legendás német pilóta számít az etalonnak, és ez egy évig még biztosan így is lesz, hiszen Hamiltonnak egyelőre arra van esélye az idén, hogy beállítsa a nagy előd csúcsát (1992–2006, futamgyőzelem egyhuzamban 15 éven át).
SOROZATBAN SZERZETT POLE POZÍCIÓK
Hamilton már jó ideje egyedül vezeti a rajtelsőségek örökranglistáját, s jelenleg 98. pole pozíció áll a neve mellett, vagyis már könnyen az idei kiírásban elérheti a bűvös százas határt. Viszont a stevenage-i pilóta a remek mutatók ellenére is csak egyszer tudta igazán megközelíteni a zsinórban megszerzett pole-ok rekordját, amelyet gyermekkori hőse, Ayrton Senna tart a mai napig az 1988-as Spanyol és az 1989-es Amerikai Nagydíj között egymás után jegyzett 8 időmérős sikerével.
Hamilton 2015-ben került a legközelebb a csúcshoz, akkor a Monacói és az Olasz GP között hétszer várhatta az élről a piros lámpák kialvását, szériája a szingapúri 5. rajthelyével szakadt meg.
POLE POZÍCIÓ EGY ADOTT NAGYDÍJON
Hamilton már tavaly is megdönthette volna az egy adott nagydíjon megszerzett legtöbb pole rekordját, az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat azonbanaz utolsó pillanatban lefújták, majd később törölték is a versenynaptárból a koronavírus-járvány miatt. Bár a továbbra is tomboló pandémia miatt az idei melbourne-i futamot is kénytelen voltak elhalasztani a szervezők, a tervek szerint november végén ellátogathat a mezőny az Albert Parkba, ahol Hamilton a kilencedik rajtelsőségét szerezheti meg, ezzel Senna és Schumacher csúcsát adná át a múltnak. A brazil a San Marinó-i, míg a német a Japán GP-n ért el nyolc pole-t.
SOROZATBAN SZERZETT GYŐZELMEK
Hamilton a pole pozíciók mellett a győzelmek tekintetében is listavezető azt követően, hogy a tavalyi Portugál Grand Prix-n megjavítottaMichael Schumacher (91) sokáig megdönthetetlennek hitt rekordját. A brit 95 sikerrel a háta mögött várhatja az idényrajtot, tehát a rajtelsőségek mellett a győzelmek tekintetében is elérheti a százas határt. A sorozatban összegyűjtött futamgyőzelmek számában viszont még egyszer sem sikerült közel kerülnie a csúcshoz, hiszen két egyenként öt nagydíjat felölelő szériája (2014, 2020) van, míg az etalonnak Sebastian Vettel számít, aki a 2013-as Belga és Brazil Nagydíj között összesen 9 alkalommal szelte át elsőként a célvonalat.
GYŐZELEM EGY ADOTT NAGYDÍJON
Hamilton nyolc alkalommal ünnepelhetett már a hungaroringi dobogó felső fokán, pontosan ugyanannyiszor, mint Schumacher a Francia GP-n, így a két versenyző pillanatnyilag közösen tartja a vonatkozó rekordot. Hamilton azonban akár már az idén egyeduralkodóvá léphet elő, ehhez az augusztus 1-jén a tervek szerint nézők előtt megrendezendő Magyar Nagydíjon kellene elsőként átszelnie a célvonalat.
GYŐZELEM EGY ADOTT IDÉNYBEN
Schumacher és Vettel egyenként 13 ízben tudott diadalmaskodni egy adott idényben, előbbi 2004-ben, utóbbi 2013-ban hajtotta végre a csúcsot jelentő tettet. Hamilton egyéni rekordja ezzel szemben csak 11 siker, ezt összesen négyszer – 2014-ben, 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban – sikerült elérnie. A brit versenyzőnek várhatóan összesen 23 versenye lesz arra, hogy megdöntse a saját vagy akár a két német csúcsát az idén.
DOBOGÓ EGYMÁST KÖVETŐ ÉVEKBEN
Hamilton karrierje során nemcsak győzelmet és pole-t tudott valamennyi évben szerezni, hanem dobogós helyezést is. A brit sorozata tehát ebben a mutatóban is 14 éve íródik már, míg a rekordtartó Schumacher 15 egymást követő évben (1992–2006) állhatott fel a pódium valamelyik fokára, vagyis Hamilton egy top 3-as helyezéssel beállíthatja a vonatkozó rekordot.
SOROZATBAN SZERZETT DOBOGÓS HELYEK
A címvédő 165 pódiummal a háta mögött már egyeduralkodó a mutatóban, ám a sorozatban begyűjtött dobogós helyezésekben egyelőre jócskán elmarad a csúcstól, amelyet Schumacher tart. A legendás német a 2001-es Amerikai és a 2002-es Japán Grand Prix között egymást követő 19 alkalommal pezsgőzhetett, míg Hamilton a 2014-es Olasz és a 2015-ös Brit Nagydíj között állította fel az egyéni legjobbját, akkor sorozatban 16-szor végzett az első háromban. A stevenage-i versenyző jelenleg sorozatban 8 dobogós helyezésnél jár, szériája a tavalyi Toszkán GP-n kezdődött.
LEGTÖBB DOBOGÓ EGY CSAPATTAL
Hamilton 116 alkalommal állhatott fel a dobogóra a Mercedes színeiben, pontosan ugyanannyiszor, mint Schumacher a Ferrarival, vagyis egy top 3-as helyezéssel rögvest átvenné a vezetést a vonatkozó örökranglistán.
KÖZÖS DOBOGÓK
A Formula–1 történetének legsikeresebb dobogós trióját Hamilton, Nico Rosberg és Vettel alkotja (14 közös pódium), ám miután a 2016-os vb-első visszavonult nem sokkal a bajnokavatást követően, a hármasra egyre inkább elkezdett közeledni a Hamilton, Valtteri Bottas és Max Verstappen alkotta trió, amely 13 közös pezsgőzésnél jár már, és nagy esély van arra, hogy már az idén előz.
MESTERHÁRMASOK ÉS GRAND CHELEMEK
Hamilton tavaly a rajt–cél győzelmek (22) tekintetében már átvette a vezetést az örökranglistán, ám a mesterhármasok (pole pozíció, leggyorsabb kör és győzelem), illetve a grand chelemek (pole pozícióból indulva a verseny leggyorsabb körét is megfutva rajt–cél győzelem) számában van még elmaradása. Előbbiből tavaly hármat (Magyar, Toszkán és Portugál GP) gyűjtött be, s jelenleg 18-nál jár, míg a listavezető Schumacher neve mellett 22 ilyen siker áll. Az utóbbi kategóriában ellenben egy strigulát sem tudott húzni a rubrikába, így továbbra is 6-nál tart – a rekorder itt Jim Clark 8 „tökéletes" versennyel.
LEGTÖBB ÉLEN TÖLTÖTT KÖR
Hamilton a pályafutása során eddig 5099 kört fejezett be az élen, míg a rekordtartó Schumacher neve mellett 5111 kör áll, vagyis a brit már a hétvégi Bahreini Nagydíjon megelőzheti a németet.
PONTSZERZÉS A LEGTÖBB IDÉNYBEN
Schumacher 19 idényében tudott legalább egy alkalommal pontot szerezni, amivel csúcstartónak számít, de már az idei évben felléphet mellé Kimi Räikkönen, aki eddig összesen 18 szezonban tudott minimum egyszer a pontzónában zárni.
LEGTÖBB ÉV AZ ELSŐ ÉS AZ „UTOLSÓ" GYŐZELEM KÖZÖTT
A csúcsot jelenleg Räikkönen tartja, aki 15 évvel 6 hónappal és 28 nappal az első sikerét követően nyert a 2018-as Amerikai Nagydíjon. Bár a finn pilótának várhatóan nem lesz túl sok ideje túlszárnyalnia a rekordját az idén, a két év kihagyás után visszatérő Fernando Alonso akár átírhatja a történelemkönyveket. A spanyol a 2003-as magyar versenyen nyert először, vagyis ha az Alpine-nal sikerülne elcsípnie egy győzelmet, akkor megdöntené a finn csúcsát.
Alonso ráadásul egy újabb sikerrel egy másik csúcsot is megdönthetne, hiszen 8 évvel a 2013-as, Barcelonában aratott győzelmét követően nyerhetne újra. A rekordot Riccardo Patrese tartja, aki 6 év 6 hónap és 28 nap után állhatott fel újra a dobogó felső fokára.
LEGTÖBB RAJT AZ ELSŐ POLE ELŐTT
Az idén már a Red Bull színeiben rajthoz álló Sergio Pérez 185 nagydíjat teljesített eddig anélkül, hogy rajtelsőséget szerzett volna. A legtöbb időt eddig Mark Webbernek kellett várnia az első pole-ig, az ausztrál a 131. versenyhétvége után bizonyult az időmérő legjobbjának. Ha a mexikóinak sikerül az idén begyűjtenie karrierje első rajtelsőségét, akkor rekordot döntene.
REKORDHOSSZÚ IDÉNY
Egy évvel ezelőtt 22 futamosra tervezték az idényt, ám a koronavírus-járvány jócskán átírta a versenynaptárt, amely végül csak 17 nagydíjat ölelt fel. Az akkori rekorddöntés tehát elmaradt, a Formula–1 vezetői azonban az idén még magasabbra helyezték a lécet, hiszen 23 versenyes bajnokságot hirdettek, amely most hétvégén veszi kezdetét, s a tervek szerint december 12-én zárul Abu-Dzabiban.