A mezőnyből utolsó előttiként a Williams fedte fel a 2021-es konstrukcióját, amely az FW43B nevet kapta. Ebből is látszik, hogy sok más csapathoz hasonlóan a grove-iak sem éppen egy vadonatúj autóval vágnak neki a 2021-es idénynek, inkább csak a tavalyi modelljüket frissítették kissé a 2022-es nagy szabályváltozások előtti utolsó évre.
Az viszont egyértelmű, hogy a Williamsnél formabontó módon készültek új gépük leleplezésére – ehhez a kiterjesztett valóságot és egy mobilalkalmazást használtak volna fel. Napokkal a bemutató előtt arra ösztönözték a rajongókat, hogy töltsék le a Williams Racing AR Launch 2021-es appot, mondván, azon keresztül tekinthetik majd meg a négykerekűt. Azonban a délután 15 órára tervezett leleplezés előtt mindössze egy órával megjelent egy közlemény a Williams honlapján, s ebben sajnálattal tájékoztattak mindenkit, hogy az appot feltörték, így kénytelenek voltak eltávolítani azt az alkalmazás-áruházakból.
Az új autóban egyébként az elődjéhez hasonló színek jelennek meg, de a dizájn mégis igen más lett, mint amilyen a tavalyi gépé volt. A fehér szín helyett már inkább a kék dominál, ráadásul az autó hátsó és alsó része igen sötét lett. Persze az is lehet, hogy ezzel csak (más istállókhoz hasonlóan) egy-két részletet próbáltak kevésbé észrevehetővé tenni.
A Williams egyébként azon kevés csapat közé tartozik, amely nem változtatott a pilótafelállásán az előző szezonhoz képest. Akárcsak tavaly, idén is George Russell és Nicholas Latifi vezetheti az istálló négykerekűit. Utóbbinak ez a második éve lesz a királykategóriában, míg Russell ennél egy idénnyel több rutinnal rendelkezik. A 23 esztendős brit pilóta tavaly Lewis Hamilton Mercedesét is vezethette a Szahíri Nagydíjon, és ha a csapata nem hibázik, akár megnyerhette volna a viadalt. Egy nappal az új autó leleplezése előtt a Williamsnél azt is megerősítették, hogy a Russellt azon a futamon helyettesítő Jack Aitken marad a tartalék versenyzőjük.
Mint már említettük, a 2021-es átmeneti év lesz a teljes mezőny számára, a Williamsnél azonban az újrakezdésről is szólhat, hiszen ez lesz az első esztendő, amikor az alakulatot nem a Williams família irányítja. Tavaly nyáron ugyanis a csapat új tulajdonosa a Dorilton Capital amerikai befektetési cég lett, ami azt eredményezte, hogy alig egy hónappal később Claire Williams csapatfőnök-helyettes távozott a posztjáról, majd végül az egész család kiszállt az istálló életéből.
Azóta újabb változások történtek a teamnél, s többek között korábbi versenyzőjük, Jenson Button is visszatért hozzájuk tanácsadóként. Végül szorosabbá fűzték a kapcsolatukat a motorszállítójukkal, a Mercedesszel, ám az utóbbi hetek pletykái alapján az is lehet, hogy utolsó közös évének vág neki a két fél.
A Renault-ból Alpine-ná alakult csapat ugyanis idén motorpartner nélkül maradt, és a hírek szerint a Williamset vette célkeresztbe. Friss sajtóértesülések szerint állítólag már meg is egyeztek, így 2022-től a franciák erőforrása hajthatja a brit istálló autóit. Azt, hogy ebből végül mi valósul meg, egyelőre nem tudni, de az előttünk álló évek legfőbb célja mindenképp az lehet a kilenc konstruktőri és hét egyéni világbajnoki címmel rendelkező alakulat számára, hogy kitörjön végre a sereghajtó szerepéből.
„A Williams egy sportikon. A hullámvölgyek és -hegyek tipikusak egy régóta működő sportmárka életében, a történelmi sikerek pedig erősen motiválhatnak, azonban nem lehet általuk meghatározni a későbbi sikereket a Formula–1 modern korában – mondta Jost Capito vezérigazgató. – Új festéssel álltunk elő a 2021-es autónknál, ami egyrészről megmutatja a hihetetlen múltunkat, valamint fenntartja az elhivatottságot és a motivációt, hiszen ez a Williams DNS-ébe van kódolva. Másrészről már a jövőbe tekintünk vele, rámutat a hosszú távú céljainkra, vagyis arra, hogy visszatérjünk a rajtrács elejére.”
George Russell egyetért abban, hogy bár az új festéssel kissé visszatekintenek a múltba, úgy érzi, csapata mégis egy új fejezet kapujában áll.
„Tetszik az új festés. Izgalmas és van benne némi az örökségünkből a sárga színnel, ami szerintem elég menő. Új tulajdonosunk van, külsőt váltottunk, és ez már egy új márka, ami mindenképp egy új kezdetet jelképez” – vélekedik a brit versenyző.
CSAPAT | DÁTUM |
MERCEDES | Bemutatkozott a Mercedes 2021-es gépe |
FERRARI | Március 10. |
RED BULL-HONDA | Lehullt a lepel Verstappen és Pérez 2021-es autójáról |
ALPINE | Íme, az Alpine első autója, az A521-es |
HAAS-FERRARI | Leleplezték Schumacherék új versenygépének festését |
MCLAREN-MERCEDES | Bemutatkozott az új McLaren-Mercedes – képek |
ASTON MARTIN-MERCEDES | Megérkezett az Aston Martin 2021-es versenygépe |
ALFA ROMEO-FERRARI | Megújult festéssel mutatkozott be az Alfa Romeo idei gépe |
ALPHATAURI-HONDA | Új külsőt kapott az AlphaTauri 2021-es versenygépe – képek |
WILLIAMS-MERCEDES | Hekkelés után hagyományos módon érkezett meg az új Williams |