Visszafogottabban indult a nap Lewis Hamilton számára, azonban a második szabadedzésen a Mercedes hétszeres világbajnoka bizonyult a leggyorsabbnak. Hamilton újabb izgalmas csatára számít a Red Bull-lal, de kijelentette: van még némi tartalék a Mercedesben, úgyhogy ha gyorsulnak a riválisok, ők is tudnak rá reagálni.
Amennyiben Lewis Hamilton végez az élen a szombati időmérőn, Formula–1-es pályafutása 100. rajtelsőségét szerzi meg. A hétszeres világbajnok már így is messze vezeti az örökrangsort – a rajtelsőségeket tekintve második legsikeresebb Michael Schumacher 68 pole-t számlál. Hamilton ezt a nem mindennapi határt egyébként a példaképe, Ayrton Senna halálának a 27. évfordulóján lépheti át. |
„Úgy gondolom, hogy elég közel leszünk egymáshoz – vélekedik a brit versenyző. – Nem tudom, Max legjobb köre a második edzésen hogyan sikerült, de az enyém biztos nem volt tökéletes, szóval mindenképp van még némi idő az autónkban. Viszont biztos vagyok abban, hogy ez a Red Bullra is igaz. Közel vannak hozzánk, ahogyan az előző versenyeken is voltak, és ez nagyon izgalmas. Mindenkin látszott, hogy szenvedett az autója egyensúlyával a mai napon, nagy kihívást jelentett nekünk is a pályán tartani az autót.”
Valtteri Bottas talán a csapattársánál kissé kevésbé magabiztosan nyilatkozott, ugyanis a finn versenyző sokakhoz hasonlóan nehezen bírt a gumikkal. Bottas elárulta, min dőlhet el az, hogy a szombati időmérőn ki szerzi meg a pole pozíciót.
„Jó volt látni, hogy mi voltunk az élen, de szoros lesz, kétségem sincs efelől – mondta a Mercedes versenyzője. – A pálya nagyon csúszós, és főleg az autó eleje volt néha nehezen irányítható. Ez nem volt könnyű, és emiatt nem is volt egyszerű összerakni egy sima kört. Minél lágyabb gumik kerültek fel, annál nehezebb volt vezetni az autót, de úgy találtam, hogy a közepesek voltak a legjobbak eddig. Holnap a gumik felmelegítése meghatározó lesz az időmérőn. Akinek jól sikerül, az nagy előnyre tehet szert, úgyhogy mi is mindenképp erre törekszünk. A második edzésen nekem nem sikerült jó kört mennem a lágy gumikon. Úgy érzem, hogy közel leszünk egymáshoz, és bárki javára eldőlhetnek a dolgok. Aki több időt talál az este folyamán, az kerül holnap a pole-ba.”
ÁPRILIS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:19.648 | ||||
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:19.837 | ||||
MÁJUS 1., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | ||||
Időmérő: 16.00–17.00 | ||||
MÁJUS 2., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 306.826 km) rajtja: 16.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Max Verstappen nem bírt a Mercedesszel a pénteki szabadedzéseken, de a Red Bull versenyzőjét nem ez aggasztja a leginkább. A gumikra sokan panaszkodtak már az első tréning után is, Verstappen pedig egyenesen azt állítja: az abroncsok igen negatív hatással vannak a vezetés élvezetességére.
„Elég nehezek a körülmények a pályán, és nem könnyű megfelelő állapotba hozni a gumikat, ami nagy kár, mert úgy tűnik, a hétvégén minden a gumik előkészítéséről és felmelegítéséről szól – vélekedik a holland. – Ennek nem így kellene lennie. Tudom, hogy ez mindenkit érint, de így egyszerűen nem túl élvezetes a vezetés. A gumik természetesen mások, mint tavaly voltak, és veszítettünk némi tapadást az előző évi autókhoz viszonyítva. Szorosnak tűnik a csatánk a Mercedesszel ezen a hétvégén is, de jónak érezzük az autónkat. Viszont van még némi munkánk.”
Meggyőzően teljesít eddig idén a McLaren, ám Lando Norris úgy véli, Portimaóban enyhén szólva nem a legesélyesebbek között várhatják a kvalifikációt. A wokingi alakulatnak ráadásul lett egy pluszriválisa az idény harmadik fordulójában.
„Nem vagyunk biztosak abban, hogy a legjobb tíz között tudunk végezni, és bekerülünk a Q3-ba holnap – mondta az időmérős esélyeikről Norris. – Kissé nehezebb helyzetben vagyunk, mint arra számítottunk, de előttünk áll az éjszaka, hogy megpróbáljunk kicsit előrelépni az időmérőig. Az Alpine ma nagyon gyors volt, és azt korábban is tudtuk, hogy a Ferrari is erős lesz. Ha ők előttünk vannak, az nem okoz meglepetést, de jóval nagyobb a lemaradásunk az Alpine-hoz képest, mint az előző két versenyhétvégén. Úgy tűnik, most kissé versenyképesebbek, így két további autóval kell megküzdenünk, ami izgalmas, de megnehezíti az életünket. Az autónk egyensúlya rosszabb, mint az előző hétvégéken volt, szóval mindenképp van még min dolgoznunk.”
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:19.648 | átlag: 210.310 km/ó | 31 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.673 | 0.025 | 23 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.846 | 0.198 | 22 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:19.884 | 0.236 | 27 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.967 | 0.319 | 32 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.444 | 0.796 | 31 |
7. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.529 | 0.881 | 29 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.635 | 0.987 | 26 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:20.680 | 1.032 | 27 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.800 | 1.152 | 27 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.894 | 1.246 | 29 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.995 | 1.347 | 31 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.090 | 1.442 | 28 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:21.303 | 1.655 | 31 |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.381 | 1.733 | 25 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:21.405 | 1.757 | 31 |
17. | Callum Ilott* | brit | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.806 | 2.158 | 21 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:21.939 | 2.291 | 29 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.293 | 2.645 | 29 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:24.224 | 4.576 | 29 |
* csak az első szabadedzésen vezetett |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:19.837 | átlag: 209.812 km/ó | 33 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.980 | 0.143 | 26 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:20.181 | 0.344 | 28 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:20.197 | 0.360 | 33 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:20.220 | 0.383 | 32 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:20.235 | 0.398 | 31 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.360 | 0.523 | 33 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.418 | 0.581 | 31 |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.427 | 0.590 | 31 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.516 | 0.679 | 28 |
11. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.558 | 0.721 | 34 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.757 | 0.920 | 28 |
13. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:20.976 | 1.139 | 32 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.053 | 1.216 | 33 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:21.074 | 1.237 | 32 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.225 | 1.388 | 22 |
17. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.238 | 1.401 | 32 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:21.537 | 1.700 | 29 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:21.855 | 2.018 | 31 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:22.638 | 2.801 | 28 |