Mindkét szabadedzést Valtteri Bottas zárta az élen Imolában, és bár túl sok minden történt a pénteki tréningeken ahhoz, hogy egyértelműen ki lehessen jelenteni, a Mercedes a mezőny élére állt a második versenyhétvégén, van ok a címvédő alakulatnál a bizakodásra. Azt Bottas is elismerte, hogy sokkal jobban állnak, mint három héttel ezelőtt Bahreinben.
„Pozitív módon kezdődött a hétvége, és elégedett vagyok az autó egyensúlyával – mondta a finn versenyző a második edzés után. – Sokkal jobbnak érzem, mint Bahreinben az első napon. Sikerült előre lépnünk, ami nagyon jó, viszont továbbra sem gondoljuk úgy, hogy a miénk a leggyorsabb autó, és van még mit fejlődnünk szombatig. Még mindig olyan problémáink vannak, mint Bahreinben voltak, csak kevesebb van belőlük. Nem láttuk még, mire képes a Red Bull igazán, azt majd a Q3-ban nézhetjük meg. Kétségtelenül nagyon gyorsak lesznek, de a középmezőnytől és élmenőkig a mezőny elég szorosnak tűnik. Az időmérő itt nagyon fontos, mert nehéz a másik mögött autózni ezen a pályán, szóval a megfelelő beállítások megtalálása és a maximális teljesítmény nyújtása kulcsfontosságú lesz holnap.”
Bottas csapattársa, Lewis Hamilton szerint is sokat sikerült előre lépniük, pedig arra a hétszeres világbajnok is kitért, hogy nem hajtottak végre hatalmas módosításokat az autón, egyszerűen „finomhangolták” a beállításokat.
ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:16.564 | ||||
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:15.551 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
„A csapat keményen dolgozott, hogy kiderüljön, mi történt az előző versenyen, és mely területeken voltunk gyengék – emlékezett vissza Hamilton. – Megpróbáltunk javítani a beállításokon, de úgy gondolom, hogy ez a pálya is kissé jobban fekszik nekünk. Jók voltak a mai beállításaink, pedig csak itt-ott változtattunk rajtuk kicsit. Nem volt semmilyen nagyobb módosítás, nagyobb problémáink sem adódtak, és a tempónk is jónak tűnik eddig.”
Alig kezdődött el a második szabadedzés Imolában, Max Verstappen számára máris véget ért. A 33-as számú Red Bullnál technikai probléma jött elő, így a holland versenyző sok időt veszített a rivális Mercedes-pilótákkal szemben. Verstappen elárulta, mi okozta a bajt.
„A kardántengellyel adódott probléma, ezért le kellett állítanom az autót. Egyébként szeretem Olaszországot, az ételek is finomak, szeretek itt lenni, de az autóban egyszerűen nem vagyok szerencsés – mondta a Red Bull versenyzője, majd kitért a Mercedes erős teljesítményére is. – Őszintén szólva nem lepődtem meg. Nekünk most magunkra kell koncentrálnunk, aztán meglátjuk, hol végzünk hozzájuk képest. Ma nem történt semmi sokkoló, és majd kiderül, holnap mire megyünk az egyensúllyal. Először viszont arról kell meggyőződnünk, hogy semmi nem romlik el az autóban.”
Az eseménydús pénteki napot Charles Leclerc koronázta meg, akinek a balesetével ért véget kissé a tervezett idő előtt a második szabadedzés. A monacói versenyző a 18-as kanyarban hibázott, amit azért is sajnál, mert egyébként igen jónak érezte az autóját.
„Nem mentünk ki a nyitó edzés első felében egy kisebb probléma miatt, de jónak éreztük az autót – árulta el Leclerc. – A második edzésen elég versenyképesek voltunk, de aztán törölték a körömet minden alkalommal, amikor egy kicsit is szélesebben vettem a kilences kanyart. Az a legfontosabb, hogy ne így csináljam az időmérőn. A megfelelő teljesítményem megvolt, a versenytempónk is jó volt, aztán hibáztam, és a falnak ütköztem, de inkább ilyenkor történjen ez meg, mint a versenyen.”
Bár magáról az ütközésről egy furcsa okból kifolyólag továbbra sem láttunk felvételt, Sergio Pérez elmesélte, mi is történt akkor, amikor összeértek Esteban Oconnal az ötös kanyarban. Egyébként emiatt került elő először a piros zászló a pénteki napon.
„Elment a rádió, és egyszerűen félreétettük egymást abban a kanyarban. Azt gondoltam, hogy Esteban lassabb, mint amilyen valójában volt, én pedig elmértem a kanyar csúcspontját, és ez rossz időzítést jelentett a számára” – mondta a mexikói versenyző.
Maguk a sportfelügyelők sem tudták visszanézni az esetet, így a versenyzők beszámolói alapján hozták meg azt a döntést, amelyben versenybalesetnek minősítették Pérez és Ocon találkozóját. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója azonban biztos abban, hogy ki volt a vétkes az ütközésben.
„A problémát az okozta, hogy a rádió nem működött a pálya azon részén. Ez valószínűleg a legtöbb versenyzőt zavarta, bár nem értem, hogy akkor minek van visszapillantó tükrük. Egyértelműen Pérez hibázott, amikor megelőzte Ocont, majd összeütköztek. A sérülést ki tudtuk javítani, de természetesen időt veszített vele. Összességében azonban ez egy nehéz helyzet volt” – vélekedik Marko.
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:16.564 | átlag: 230.818 km/ó | 23 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.605 | 0.041 | 25 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.622 | 0.058 | 21 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.796 | 0.232 | 13 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:16.888 | 0.324 | 21 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:16.888 | 0.324 | 26 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:17.457 | 0.893 | 23 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.489 | 0.925 | 19 |
9. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:17.739 | 1.175 | 24 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:17.769 | 1.205 | 23 |
11. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.866 | 1.302 | 25 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.883 | 1.319 | 16 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:17.935 | 1.371 | 16 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.984 | 1.420 | 23 |
15. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.058 | 1.494 | 24 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.228 | 1.664 | 15 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.360 | 1.796 | 20 |
18. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:18.823 | 2.259 | 22 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:19.480 | 2.916 | 18 |
20. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:19.781 | 3.217 | 11 |
1. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:15.551 | átlag: 233.913 km/ó | 25 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.561 | 0.010 | 26 |
3. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:15.629 | 0.078 | 30 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:15.834 | 0.283 | 30 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.371 | 0.820 | 28 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:16.411 | 0.860 | 25 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:16.419 | 0.868 | 26 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.485 | 0.934 | 23 |
9. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.513 | 0.962 | 25 |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:16.737 | 1.186 | 25 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:16.817 | 1.266 | 27 |
12. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.823 | 1.272 | 29 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:16.835 | 1.284 | 27 |
14. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.999 | 1.448 | 5 |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:17.092 | 1.541 | 27 |
16. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:17.179 | 1.628 | 31 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.273 | 1.722 | 27 |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:17.281 | 1.730 | 24 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:17.350 | 1.799 | 28 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:17.857 | 2.306 | 16 |