Még március elején ismertette a Pirelli a 2021-es idényre tervezett tesztprogramját, amely már az idénynyitó előtt kezdetét vette, és a bahreini, illetve az imolai versenyhétvége után is a helyszínen maradtak egyes csapatok, hogy adatokat gyűjtsenek a hivatalos gumiszállítónak a 2022-re tervezett abroncsokról.
A szezon közben további viadalok között kerül sor hasonló tesztre, a Mercedes többek között a Paul Ricard-pályán dolgozott volna együtt a Pirellivel a Monacói Nagydíjat követően. Toto Wolff csapatfőnök azonban nemrégiben bejelentette, hogy a 2021-re bevezetett költségvetési korlátozások miatt le kell mondaniuk a kétnapos gumitesztet.
„Megpróbáljuk tartani magunkat a költségvetési limithez, ezért nem engedhetjük meg a gumiteszttel kapcsolatos kiadásokat, például nem tudjuk megfizetni a szerelőink hosszú utazásait” – mondta Wolff a csütörtöki sajtótájékoztatón Monacóban.
Az idei szabályok értelmében néhány költséget leszámítva (a legtöbbet kereső csapattagok fizetése, a marketinggel kapcsolatos költségek, stb.) egy csapat nem költhet 145 millió dollárnál többet egy szezon során. És most úgy tűnik, a Mercedes kiadásaiba nem fér bele az összes teszt, amelyre a Pirelli felkérte az istállót.
Azóta egyébként az is kiderült, hogy a Mercedes helyett a Ferrari ugrik be ezen a teszten. Mattia Binotto, a maranellóiak csapatfőnöke úgy fogalmazott, hogy örömmel veszik át a Mercedesnek szánt feladatokat, hiszen nagy prioritást jelent számukra, hogy minél jobban megismerjék a 2022-es abroncsokat.