A 2019-es Mexikói GP után hódította el ismét a pole pozíciót Ferrari-versenyző, ám Charles Leclerc öröme nem lehet teljes a hazai pályáján. A nyolcadik rajtelsőségét megszerző pilóta ugyanis összetörte az autóját az utolsó körében, és ha ki kell cserélni a sebességváltót – amire nem kis esély van –, az öt rajthelyes büntetést vonna maga után. Vagyis ugrana a rajtelsőség.
„Kár, hogy a falban végeztem, és bár nem ugyanolyan, mint normál esetben, de így is rettentő boldog vagyok, amiért enyém lett a leggyorsabb kör – értékelte az időmérőjét Leclerc. – Mindig nagyon balszerencsés voltam ezen a pályán, és most is aggódok a sebességváltóm miatt. Nem sikerült tökéletesen az egyes kanyar, de aztán jól mentem a második és a harmadik szektorban. Nagyon örülök a pole-nak, de a pontokat holnap osztják.”
Az, hogy Leclerc balesete az időmérő legvégén történt – és így megakadályozta a többieket abban, hogy javítsanak a köridejükön –, természetesen „megihlette” az összeesküvés-elméletek szövőit. Max Verstappen azonban biztos abban, hogy semmi szándékosság sem állt az eset mögött.
„Charles autójának az eleje nem nézett ki túl jól, és ha a mi autónkkal történt volna ez, mindenképp kicserélnénk a váltót – viccelődött a Red Bull versenyzője. – Ha Charles simán félrehúzódott volna, mert kicsit megsérült az első szárnya, más lenne a helyzet. Viszont eltalálta a falat a pálya azon részén, ahol korábban már én is ütköztem kétszer. Csak szerencsétlen egybeesésről van szó.”
Valtteri Bottas úgy véli, a pole pozíció is meglehetett volna, ha nem kell idő előtt befejeznie az utolsó gyors körét a Q3-ban. A Mercedes számára eddig nem alakul túl jól a monacói hétvége, de Bottas szerint legalább folyamatosan sikerült fejlődniük.
MÁJUS 20., CSÜTÖRTÖK | ||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:12.487 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:11.684 | ||||
MÁJUS 22., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.294 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:10.346 | ||||
MÁJUS 23., VASÁRNAP | ||||
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 20., 15.00 | Francia Nagydíj, Paul Ricard | |||
Június 27. 15.00 | Stájer Nagydíj |
„Számomra csalódást keltő, hogy nem tudtam befejezni az utolsó körömet a piros zászló miatt, de néha így alakulnak a dolgok – mondta a finn versenyző. – A legvégén mindent beleadtam, és bár az első kör nem volt elég a pole-hoz, a másodikat nagyon jónak éreztem, így most csalódott vagyok. Már csütörtökön, majd a mai edzésen is láttuk, hogy a teljesítményünk a Red Bulltól, de még a Ferraritól is elmarad a korábbi versenyekhez képest. Ez egyedülálló pálya, és máshogyan kell beállítani az autót, de büszke vagyok a fejlődésre, amit eddig bemutattunk. Az időmérőre már sokkal jobbnak éreztük az autót, mint előtte a szabadedzésen.”
Leggyengébb időmérőjét zárta idén Lewis Hamilton Monte-Carlóban, csak a negyedik rajtsorba sikerült kvalifikálnia magát. A legutóbbi monacói futam győztese – aki további két alkalommal diadalmaskodott ezen a pályán – úgy véli, idén egyértelműen nem szállhat harcba az első pozícióért.
„Ami engem illet, a tapadáshiánnyal volt problémám, ami arra késztetett, hogy még keményebben nyomjam, de így sem sikerült előrébb kerülnöm – vallotta be Hamilton. – Nehéz időmérő volt. Bottasnak sikerült valamivel kirukkolnia, nekem viszont több gondom is volt. Szinte lehetetlen előzni a pályán, szombaton kell a legjobb teljesítményt nyújtani. A győzelem elérhetetlennek tűnik most, a minimum elvárást a hetedik pozíció jelenti.”
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff sem érti, miért esett vissza a Mercedes ennyire a csütörtöki edzésnaphoz képest, s elmondta, főleg Hamilton autójával nem stimmelt valami. Az osztrák szakember azonban úgy véli, ha Leclerc miatt nem kerül elő a piros zászló a Q3 legvégén, Bottas a rajtelsőséget is elhódíthatta volna.
„Egyértelműen nem volt jó nap a számunkra – jelentette ki Wolff. – Rá kell jönnünk, miért nem sikerült Hamilton autóját jobb teljesítményre bírnunk. Nem tudjuk, mi történt, mert csütörtökön egész nap jónak tűntünk, de ma Hamilton nem találta a megfelelő tapadást. Az utolsó gyors körén Valtteri pole-t érő körön volt, és nagy valószínűséggel meg is szerezte volna. Aztán viszont megtörtént az az ütközés a Q3-ban.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:10.346 | átlag: 170.773 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:10.576 | 0.230 mp. h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:10.601 | 0.255 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:10.611 | 0.265 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:10.620 | 0.274 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:10.900 | 0.554 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.095 | 0.749 |
8. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:11.419 | 1.073 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:11.573 | 1.227 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.779 | 1.433 |
11. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:11.486 | 0.889 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:11.598 | 1.001 |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:11.600 | 1.003 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:11.642 | 1.045 |
15. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:11.830 | 1.233 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:12.096 | 1.158 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:12.205 | 1.267 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:12.366 | 1.428 |
19. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:12.958 | 2.020 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | idő nélkül | – |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Bottas | 1:10.938 | 1. | Leclerc | 1:10.597 |
2. | Leclerc | 1:11.113 | 2. | Verstappen | 1:10.650 |
3. | Verstappen | 1:11.124 | 3. | Bottas | 1:10.695 |
4. | Norris | 1:11.321 | 4. | Sainz | 1:10.806 |
5. | Sainz | 1:11.324 | 5. | Pérez | 1:11.019 |
6. | Gasly | 1:11.560 | 6. | Norris | 1:11.031 |
7. | Hamilton | 1:11.622 | 7. | Hamilton | 1:11.116 |
8. | Pérez | 1:11.644 | 8. | Gasly | 1:11.179 |
9. | Giovinazzi | 1:11.658 | 9. | Vettel | 1:11.309 |
10. | Ocon | 1:11.740 | 10. | Giovinazzi | 1:11.409 |
11. | Ricciardo | 1:11.747 | 11. | Ocon | 1:11.486 |
12. | Räikkönen | 1:11.899 | 12. | Ricciardo | 1:11.598 |
13. | Stroll | 1:11.979 | 13. | Stroll | 1:11.600 |
14. | Russell | 1:12.016 | 14. | Räikkönen | 1:11.642 |
15. | Vettel | 1:12.078 | 15. | Russell | 1:11.830 |
16. | Cunoda | 1:12.096 | |||
17. | Alonso | 1:12.205 | |||
18. | Latifi | 1:12.366 | |||
19. | Mazepin | 1:12.958 | |||
20. | Schumacher | idő nélkül |