A szél már az első szabadedzésen megnehezítette kissé a versenyzők dolgát,az erősség tovább fokozódott a nyitó tréning óta, a hőmérséklet azonban még mindig kellemesnek nevezhető volt.
Az első körök után a délelőtti edzésen sok időt veszítő Max Verstappen volt a leggyorsabb, de nem sokkal később átvette a vezetést a nyitó tréningen az élen végző Valtteri Bottas, akire később felzárkózott a csapattársa, Lewis Hamilton. Így az első próbálkozások után továbbra is a Mercedes tűnt a leggyorsabbnak.
MÁJUS 7., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.504 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:18.170 | ||||
MÁJUS 8., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
MÁJUS 9., VASÁRNAP | ||||
A verseny (66 kör, 308.424 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 6., 14.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 13. | Török Nagydíj, Isztambul |
Az első negyedóra végére nem változott az állás az élmezőnyben, Cunoda Juki számára pedig máris majdnem véget ért az edzés. Az AlphaTauri újonca a kilences kanyarban hajtott rá túl keményen a rázókövekre, az autója alja igen nagy ütést kapott, s úgy tűnt, a Honda-motor biztonsági módba kapcsolása miatt leáll az AlphaTauri, ám Cunoda végül folytatni tudta az edzést.
Húsz perc elteltével továbbra is a Mercedes állt az élen, ám már nem Bottas volt a gyorsabb versenyző házon belül, hiszen Hamiltonnak sikerült bő egy tizedmásodperccel felülmúlnia csapattársa leggyorsabb körét.
Verstappen ezzel szemben kicsit szenvedett a második tréningen, és miután az időmérős szimulációkhoz sokaknál felkerültek a lágy gumik, a holland kezdett egyre jobban visszaesni az időeredményeket rangsoroló listán – fél táv után már csak a kilencedik helyen állt.
Ekkor a mezőny már a versenyszimulációkat teljesítette, így változás nem igazán történt az időeredményeket tekintve. Az első szabadedzéssel ellentétben ráadásul ezúttal nem került elő a piros zászló, a gyakorlást csupán az edzés elején korlátozták egy nagyon rövid ideig, amikor Carlos Sainz Jr. Ferrarijából letört egy-két darab, így virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe.
Ami a végeredményt illeti, a Mercedes a második tréninget is behúzta Barcelonában, ám ezúttal Hamilton végzett az élen. A hétszeres világbajnokot a csapattársa, Bottas, illetve a ferraris Charles Leclerc követte. A top tízbe még Esteban Ocon, Fernando Alonso, Pierre Gasly, Cunoda Juki, Carlos Sainz Jr., Max Verstappen és Sergio Pérez fért be.
Folytatás szombaton 12 órától a harmadik szabadedzéssel. Az időmérő 15 órakor veszi kezdetét.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.170 | átlag: 215.299 km/ó | 32 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.309 | 0.139 | 31 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.335 | 0.165 | 28 |
4. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.466 | 0.296 | 29 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:18.518 | 0.348 | 30 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:18.593 | 0.423 | 32 |
7. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.619 | 0.449 | 30 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:18.674 | 0.504 | 30 |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:18.785 | 0.615 | 26 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:18.918 | 0.748 | 23 |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:18.947 | 0.777 | 30 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:19.092 | 0.922 | 28 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.122 | 0.952 | 29 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.134 | 0.964 | 29 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:19.195 | 1.025 | 28 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:19.213 | 1.043 | 30 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:19.957 | 1.787 | 29 |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.046 | 1.876 | 26 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:20.326 | 2.156 | 30 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:20.753 | 2.583 | 27 |