A Formula–1-es csapatok a silverstone-i Brit Nagydíj után azonnal Magyarország felé vették az irányt, és a rendelkezésükre álló szűk egy hét alatt már majdnem be is lakták a Hungaroring paddockját, vagyis a garázs mögötti területet. Bár az utolsó simítások még zajlanak, a hatalmas, minden igényt kielégítő motorhome-ok többsége már áll, és csütörtökre teljes pompájukban ragyognak majd.
Óriási különbség ez az egy évvel ezelőtti helyzethez képest, amikor az évad második helyszíneként még a teljes bizonytalanság uralta a légkört a Magyar Nagydíjon. Akkor az óvatosság miatt csupán egy fapados konténervárost alakítottak ki a paddockban, ám szerencsére az azóta szerzett tapasztalatok alapján kialakult egy hatékony protokoll, így most már a Hungaroringen is a jól megszokott kényelmet élvezhetik a csapattagok.
De nemcsak a motorhome-ok térnek vissza Mogyoródra, hanem a versenyzők által nagyon kedvelt Herendi porcelántrófeák is. Amikor a nagydíj adott évi főszponzora nem rendelkezik másként, a Hungaroring ragaszkodik a klasszikus díjakhoz, így az idei dobogósok is csodálatos darabokkal gazdagodnak. Dr. Simon Attila, a Herendi Porcelánmanufaktúra vezérigazgatója hétfőn a versenypályán beszélt a kiállított trófeákról:
„Alapos tervezési munka és sok-sok látványterv előzte meg az alkotási folyamatot – ezek alapján döntöttünk a végleges verzióról. A trófeák több, mint hat hónapig készültek, és három szín jelenik meg rajtuk: a piros az erőt, a fehér a hűséget, a zöld a reményt fejezi ki ebben a nehéz időszakban, és természetesen így kirajzolódnak a magyar nemzeti színek is.”
A vezérigazgató hozzátette, a trófeák értéke nyolc számjegyű összeggel írható le, de nem aggódik, ha például Lewis Hamilton ismét úgy dönt, hogy a magasba dobja, mert a „pénztártól való távozás után” a javítást is szívesen vállalják. Persze reméljük, hogy az eddigiekhez hasonlóan idén is egyben maradnak a gyönyörű darabok, melyek minden pilóta vitrinjében kiemelt helyen állnak.
A legjobb hír ugyanakkor, hogy dobogós ceremónia során átadott porcelánokat a rajongók is a helyszínen csodálhatják meg, ugyanis a tavalyi zárt kapus esemény után a védettségi igazolvánnyal (illetve külföldiek esetében negatív PCR-teszttel) rendelkezők idén felülhetnek a lelátókra. Bár a napról napra változó vírushelyzet és az azt övező bizonytalanság megnehezítette a jegyeladásokat, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt bizakodó, hogy a hétvégén már szép számú közönség előtt rendezhetik meg az eseményeket:
„Eleinte valóban rosszul álltunk, a 2019-es eladások harminc százalékát értük csupán el, de az elmúlt hetekben ez felkúszott hatvan-hetven százalékra, szóval ahhoz képest, milyen ijesztő volt a helyzet, jól fogunk kinézni. A hollandok már nagyon megindultak, talán az élesedő Max Verstappen, Lewis Hamilton párharc miatt is, de jönnek a rendelések Ausztriából és Németországból is. Eddig hetven-harminc a külföldiek aránya, de bízunk benne, hogy a következő napokban sok magyar is jegyet vásárol majd.”
A Hungaroring tehát felkészült a nézők fogadására, akik remélhetőleg tényleg izgalmas csatát láthatnak majd a világbajnoki címért küzdő pilótáktól. A kérdés már csak az, melyikük kaparintja meg a legértékesebb Herendit.