Mint ismert, a két vb-aspiráns, Lewis Hamilton és Max Verstappen a Brit Nagydíj elején keveredett balesetbe, miután előbbi belülről próbált előzni a Copse-kanyarnál, és eltalálta a Red Bullt, amely 51 G erővel csapódott neki a gumifalnak. A sportfelügyelők 10 másodperces időbüntetéssel és két büntetőponttal sújtották a britet, amivel a „vörös bikák" egyáltalán nem voltak megelégedve, főleg annak fényében, hogy Hamilton a kiszabott szankció ellenére is elsőként tudta átszelni a célvonalat, és jócskán csökkentette a hátrányát, így kérvényt nyújtottak be az ítélet súlyosbításának reményében.
JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) végül kedden jelezte, a soron következő Magyar GP csütörtökjén újabb meghallgatást tart, és mindkét csapattól legfeljebb három-három képviselőt vár a 16 órakor kezdődő videókonferenciára.
A szabályok szerint az alakulatoknak az eseménytől számított tizennégy napon belül van lehetősége új meghallgatást kérni, ha új és releváns bizonyíték kerül elő, amely az ítélet meghozatalakor még nem állt a sportfelügyelők rendelkezésére. Jelen helyzetben a Red Bull feltehetőleg nem a telemetriaadatokra fog hivatkozni, illetve arra is kevés esély van, hogy bármilyen újdonságot mutattak a videófelvételek és az egyéb adatok, így sajtóértesülések szerint Verstappen vallomása lehet az új „bizonyíték", hiszen a holland az ítélet kihirdetésekor még kórházban volt.
Ugyanakkor a történethez hozzátartozik, hogy nemcsak a Red Bull-os, hanem Hamilton sem volt jelen a döntés meghozatalakor, és nehéz elképzelni, hogy releváns bizonyítékul szolgálhat egy versenyző vallomása, amikor a futamok alatt kiosztott büntetéseknél egyébként sem hallgatják meg a balesetekben érintett feleket.
Ami a múltbéli eseteket illeti, a sportfelügyelők általában utólag nem szoktak módosítani a korábban meghozott ítéletükön, ugyanakkor a közelmúltban pont az osztrák csapatnak sikerült elérnie, hogy változtatás történjen, méghozzá Hamilton kárára.
A britet a tavalyi Osztrák Grand Prix időmérőjét követően idézték be, miután a gyanú szerint figyelmen kívül hagyta a sárga zászlós jelzést, azonban első körben felmentették a vád alól. Aztán előkerült a Mercedes 360 fokos fedélzeti kamerája, ami fordulatot hozott, hiszen abból egyértelműen látszott, hogy a brit elhaladt egy sárga jelzőfény mellett. A Red Bull meg is támadta az ítéletet, és a felvételt szombaton még nem látó sportfelügyelők meg is másították a döntésüket, aminek értelmében utólag három rajthelyes büntetést osztottak ki Hamiltonnak.
Ami a mostani helyzetet illeti, noha a Red Bull sem igazán bízik az ítélet módosításában, egyrészről jelzi, hogy minden szinten felveszi a küzdelmet a riválissal, és nem hagy egyetlen lehetőséget sem kihasználatlanul, másrészről nyomást gyakorolhat az FIA-ra is, hogy a jövőben esetleg változtasson az eljárásain, és szigorúbb szankciókat osszon ki hasonló esetekben.