– Milyen tényezők alapján dönt jövőjéről?
– Nem tudom, vannak különböző dolgok, amelyeket mérlegelek, de egyelőre tényleg fogalmam sincs, hogy alakul a folytatás – mondta az Alfa Romeo világbajnok versenyzője magyar újságírók kis csoportjának a Hungaroringen.
– Elképzelhető, hogy tulajdonrészt vásárol valamelyik csapatban?
– Nem, biztosan nem leszek csapattulajdonos. Kétlem, hogy bármelyik istálló is jövedelmező lenne, szóval ez csak akkor lenne jó ötlet, ha pénzt szeretnék pazarolni. Mint már említettem, egyelőre nem döntöttem el, mit akarok csinálni, jelenleg semmiféle terveim nincsenek. Majd meglátjuk, hogy alakul a folytatás.
JÚLIUS 30., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.30–12.30 | ||||
2. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
JÚLIUS 31., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | ||||
Időmérő: 15.00–16.00 | ||||
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP | ||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Augusztus 29., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | |||
Szeptember 5., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | |||
Szeptember 12., 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
– Nemrég láthattuk, hogy az Alfa Romeo utcai modelljeinek tesztelésében segített. Ehhez lenne kedve hosszabb távon?
– Igazából az csak egy rövid filmforgatás volt, és a benyomásaimról kérdeztek. Egyszer viszont valóban jó lenne részt venni ilyesmiben a kezdetektől, hogy tényleg a projekt részese legyek, és legyen beleszólásom a fejlesztésekbe. Most csupán néhány kört tettem meg az autóval.
– Milyen érzés a mezőny legöregebb versenyzőjének lenni?
– Semmi különös, ezek csak számok. Egyáltalán nem érzem magam másként, mint tíz évvel ezelőtt. Persze amikor elkezdtem, voltak nálam sokkal tapasztaltabb pilóták a rajtrácson, de ez az élet rendje, sosem szoktam ezen gondolkozni. Nem érzem úgy, hogy húsz éve kezdtem. Amikor az ember ennyit utazik, és ilyen intenzív életet él, az évek csak úgy repülnek.
– El kell magyaráznia olykor a gyermekeinek, hogy az apukájuk miért nem győzelmekért, dobogókért harcol?
– Nem kell elmagyaráznom nekik, nem is kérdezik. Egyébként sem szoktunk beszélni a versenyzésről. Néha belenéznek a futamokba, de nem ülnek le tudatosan a tévé elé megnézni. Megvannak a saját játékaik, meséik. Rendben van ez így.
– Ha a fiataloknak be kéne mutatni, melyik három évben szerepelt a legjobban Kimi Räikkönen, melyeket választaná?
– Az egyik, amelyikben megnyertem a bajnokságot a Ferrarival 2007-ben. Aztán a McLarennel futott idényem 2005-ből és talán a 2013-as a Lotusszal.
– Második ferraris idényében, 2008-ban mi siklott félre? Akkor hirtelen csapattársa, Felipe Massa került előtérbe.
– Nem voltunk elég gyorsak. Egész jól kezdtem az idényt, de aztán jöttek a problémák. Volt egy verseny a nyáron, amikor az élről estem ki vezető helyről, aztán az idény második felében rosszul sültek el a dolgok. Egy idő után túl nagy lett a pontbeli lemaradásom, így Felipe próbálta megnyerni a vb-címet. Az idénykezdet jó volt, de aztán nem jöttek össze a dolgaim.
– Ki volt a kedvenc csapatfőnöke az évek során?
– Jó néhány csapatvezetővel dolgoztam az elmúlt húsz évben. Nagyon szerettem a közös munkát a Ferrarinál Jean Todtal, aki igazán egyenes ember. De Maurizio Arrivabenével is nagyon jó volt a kapcsolatom, ahogy Éric Boullier-vel is a Lotusnál. Szeretem az egyenes embereket, akik mindent ellenőrzésük alatt tudtak tartani, ebben Jean kiemelkedő volt.
– Mi motiválja még mindig?
– Az, hogy továbbra is élvezem a versenyzést, ez az egyetlen ok, ami miatt itt vagyok. Továbbra is próbálom a maximumot nyújtani a pályán, a dolog többi része sosem érdekelt.
– Ugyanúgy izgatott a versenyek előtt, mint korábban?
– Természetesen, minden rajt előtt ideges vagyok. Ha nem éreznék semmit, akkor jönne el az ideje, hogy abbahagyjam, de még mindig ugyanolyan feszült vagyok.
– Először 2001-ben járt nálunk. Mi változott Magyarországon az elmúlt húsz évben?
– A pálya vonalvezetése például megváltozott, és természetesen maga Budapest is. Mindig szívesen jövök ide, az emberek nagyon kedvesen fogadnak, a közelgő nyári szünet miatt jó a hangulat, és az idő is mindig kellemes.
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 8 | 8 | 3 | 185 |
2. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 9 | 3 | 177 |
3. | Lando Norris | - | 3 | 10 | - | 113 |
4. | Valtteri Bottas | - | 6 | 7 | 2 | 108 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 8 | - | 104 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 8 | - | 80 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 8 | - | 68 |
8. | Daniel Ricciardo | - | - | 8 | - | 50 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 7 | - | 39 |
10. | Sebastian Vettel | - | 1 | 3 | - | 30 |
11. | Fernando Alonso | - | - | 7 | - | 26 |
12. | Lance Stroll | - | - | 6 | - | 18 |
13. | Esteban Ocon | - | - | 5 | - | 14 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 10 |
15. | Kimi Räikkönen | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda | 289 |
2. | Mercedes | 285 |
3. | McLaren-Mercedes | 163 |
4. | Ferrari | 148 |
5. | AlphaTauri-Honda | 49 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 48 |
7. | Alpine-Renault | 40 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 2 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |