F1: Ocon hálás Alonsónak; a Mercedes félreinformálta Hamiltont?

Börzöli BernadettBörzöli Bernadett
Vágólapra másolva!
2021.08.01. 20:57
null
Esteban Ocon nem győzte dicsérni csapattársát – volt miért (Fotó: Földi Imre)
Az őrült Magyar Nagydíj Esteban Ocon első Formula–1-es győzelmét hozta a Hungaroringen. Az Alpine francia versenyzője elsősorban a csapattársának, Fernando Alonsónak mondott köszönetet a leintés után, és megjegyezte: tévedtek azok, akik negatív dolgokkal „ijesztegették” azt megelőzően, hogy csapattársak lettek. Sebastian Vettel próbálta hibába kergetni Ocont, de be kellett látnia, hogy ez a nap kimondottan a francia versenyzőé volt. Hamilton elmondta, mi is történt a futam második állórajtja előtt, sőt, az alábbi cikkünkben az összes versenyző nyilatkozatát elolvashatják.

 

Formula–1-es pályafutása első győzelmét aratta Esteban Ocon a Magyar Nagydíjon, a francia ezzel az Alpine legelső diadalát is megszerezte. Ocon sokat köszönhet a csapattársának, Fernando Alonsónak, aki hosszú körökön keresztül szenzációsan védekezett Lewis Hamiltonnal szemben (amivel tulajdonképpen feltartotta az angolt) a futam hajrájában, amíg Oconnak az őt szorosan követő Sebastian Vettelre kellett figyelnie.

„Micsoda pillanat, ez az első győzelmünk azóta, hogy a Renault-csoport visszatért az F1-be – mondta az Alpine-pilóta. – Sebastian nagyon gyors volt az egész futamon, és nagy nyomást helyezett rám, de sikerült visszavernem a támadásait, ami nagyon jó érzés. Gratulálok Fernandónak is, ez a győzelem köszönet a számára azért, amit tett. Sok rosszat hallottam Fernandóról, mielőtt megérkezett a csapathoz, de minden téves volt. Elárulhatom, hogy nagyszerű srác, és nagyon élvezem vele a közös munkát.”

VETTEL ELVESZÍTTE A 2. POZÍCIÓT
Kizárták a Magyar Nagydíjat követően Sebastian Vettelt, amiért a szabályok által előírt 1 liter helyett mindössze 300 milliliternyi üzemanyag maradt az autójában a futam végén. Erről bővebben itt olvashatnak!

Sebastian Vettel végig közel tudott maradni Oconhoz, ám nem sikerült újabb győzelmet aratnia a 2019-es Szingapúri Nagydíj után. A négyszeres világbajnok nagyon várta, hogy Ocon hibázzon előtte, de kiállta a próbát, amiért Vettel is gratulált neki.

„Esteban fantasztikus versenyt teljesített, és egyáltalán nem hibázott – mondta elismerően a német. – Megrohantak az érzelmek, miután átszeltem a célvonalat, és kissé csalódott voltam, mert úgy gondoltam, hogy megvan az esélyünk valami hatalmas meglepetésre. Ám ez a meglepetés végül Estebantól jött, viszont teljesen megérdemelte a győzelmet. Nincs sok értelme kifogásokat keresni, ez a srác az első győzelmét aratta, szóval ez az ő napja. Mindent megpróbáltam, hogy hibába kergessem, és volt egy-két kisebb elfékezése, de semmi jelentős. Nyilván nem könnyű előzni ezen a pályán, ám nyugodtnak maradni a nyomás alatt sem az, Estebannak viszont sikerült, szóval szép munkát végzett.”

Nehéz versenyen van túl Lewis Hamilton is, aki miután egyedül állt fel a rajtrácsra a futam második állórajtjánál, a mezőny legvégéről küzdötte fel magát a harmadik pozícióig. Ráadásul mivel Max Verstappen csupán egy ponttal zárt a Hungaroringen, Hamilton átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.

36. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012
JÚLIUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP
A verseny: 1. Ocon, 2. Vettel, 3. Hamilton
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 29., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12., 15.00
Olasz Nagydíj, Monza

„Először is hatalmas gratuláció jár az Alpine-nak – mondta a hétszeres világbajnok a leintés után. – Ocon igazi csillag volt eddig is, és ez az eredmény már régóta érett. Az én napom elég kemény volt, és a saját dolgunkat is megnehezítettük ismét. Őrület volt, amikor csak én álltam a rajtrácson, és a végén is mindent bele kellett adnom. Az újraindítás előtt a csapat azt mondta, hogy még esni fog az eső, én pedig azt hittem, hogy más információval is rendelkeznek. Aztán láttam, hogy mindenki kiállt a felvezető kör végén. Úgy jöttünk ide, hogy fogalmunk sem volt, hogyan alakulnak a dolgok, de figyelembe véve a körülményeket, elfogadom az eredményt.”

Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) – 4. hely

„Micsoda őrült verseny volt ez! A tizenötödik helyről indulva nagy esélyünk volt a dobogón végezni. Az, hogy a Williamsszel és az AlphaTaurival szemben is pozíciót veszítettünk az első kiállás után a bokszutcai forgalom miatt, sokba került a számunkra. Később még a győzelemért is harcba szállhatunk, de végül elszálltak az esélyeink. Az utolsó körökben nem sokat tehettem Hamilton ellen, hiszen nagyon régiek voltak már a kemény abroncsaim, és még az üzemanyagszintre is figyelnem kellett.”

Fernando Alonso (spanyol, Alpine) – 5. hely

„Ez olyan nap, amit Esteban sosem fog elfelejteni, de ez az egész csapatra igaz. Volt néhány nehéz pillanatunk ebben a szezonban, de csapatként sikerült rajtuk felülkerekednünk. Már Silverstone-ban is nagyszerű volt a tempónk, és mi mást mondhatnék el a mai győzelemről is, mint azt, hogy egyszerűen fantasztikus. Hálás vagyok mindenki számára a belém fektetett bizalmáért.”

Fernando Alonso több szempontból is magasba emelte csapattársát vasárnap (Fotó: AFP)
Fernando Alonso több szempontból is magasba emelte csapattársát vasárnap (Fotó: AFP)

 

Pierre Gasly (francia, AlphaTauri) – 6. hely

„Nem tudom, hogy mit kellene most gondolnom. Az ötödik helyről indultam, ami a lehető legjobb rajtpozíció volt, aztán az egyes kanyarban majdnem kiütöttek, és később vissza kellett zárkóznom. Nyilván jó, hogy ott végeztünk, ahol, főleg azok után, amik ezen a versenyen történtek, de úgy vélem, hogy mindenképp lehettünk volna ennél jobbak is.”

Cunoda Juki (japán, AlphaTauri) – 7. hely

Az első körben sikerült előrejönnöm az ötödik helyig, amivel nagyon elégedett voltam. Egész hétvégén szenvedtem az autóval, de a versenytempónk rendben volt, így sikerült szereznem néhány pontot a csapat számára. Számomra ez egy elég nehéz hétvége volt egészen a versenyig. Most ki kell kapcsolódnom egy kicsit, és a nyári szünetben meg kell néznem, hogy min is kell dolgoznom a spai forduló előtt. Utána akár folyamatosan szerezhetem a pontokat a szezon második felében.”

Nicholas Latifi (kanadai, Williams) – 8. hely

„Nagyszerű eredmény ez a csapat számára, nagyon örülök neki. A csapat már egy ideje bejelentkezett a pontokért, de az, hogy mindkét autónkkal pontszerző helyen végeztünk, és feljöttünk a konstruktőri bajnokság nyolcadik helyére, egyszerűen csodás. Az én versenyem elég kemény volt. A tegnapi időmérőn szenvedtünk, és az, hogy végül ilyen eredménnyel zártunk, több, mint amiben reménykedtünk. Nagyon jó így elmenni a nyári szünetre.”

George Russell (brit, Williams) – 9. hely

„Nagyon örülök a többiek miatt, de nehezen találom a szavakat. Hihetetlen verseny volt, az utolsó etapom valószínűleg a legjobb volt az egész pályafutásom során. Őrülten küzdöttem Ricciardo és Verstappen ellen. Nagyon örülök, mert elég kemény volt az elmúlt két és fél év a számomra, a csapat számára pedig az elmúlt három és fél év. Nagyon megérdemeltük ezeket a pontokat, Nicholas is nagyszerű teljesítményt nyújtott.”

Max Verstappen (holland, Red Bull) – 10. hely

„Ismét egy Mercedes lökött ki, és ez egyáltalán nem az, amire vágytam. Az autóm azon oldalát teljesen elveszítettem, és még a padlólemez is megsérült. Szinte lehetetlen volt vezetni az autómat. Mindent beleadtam, és végül szereztem egy pontot, de nem erre számítottam. Nem tudok mit kezdeni az ilyen esetekkel, csak csalódott vagyok miattuk. Rengeteg őrült pillanat volt már az idén, amik sok pontunkba kerültek.”

Kimi Räikkönen (finn, Alfa Romeo) – 11. hely

„A futam eleje úgy alakult, ahogyan arra kissé számítani lehetett ilyen körülmények között. Hektikus volt az első kör, és rengeteg minden történt. A büntetésig rendben mentek a dolgok, de az meghatározó volt a versenyünket tekintve. Gond adódott a lámpával a bokszutcában, ami azt mutatta, hogy indulhatok, de aztán összeütköztem Mazepinnel. Egészen eddig a pontszerző helyeken autóztunk, de innen visszahozni a futamunkat már túl soknak bizonyult.”

Daniel Ricciardo (ausztrál, McLaren) – 12. hely

„Az ilyen versenyek élvezetesek a rajongók számára, de mindig káosz alakul ki rajtuk. Már az egyes kanyar felénél jártam, amikor azt gondoltam, hogy megúsztam a bajt. Egy autót láttam magam előtt, és azt hittem, hogy a második helyen autózom, de a kanyar kijáratánál Leclerc nekem hajtott. Később, a futam végén az abroncsaim már teljesen elfogytak, de próbáltam magam mögött tartani Maxot. Nem is tudom, hogy hány körön keresztül tartottam fel, de amint elment mellettem, az én versenyemnek annyi volt.”

Mick Schumacher (német, Haas) – 13. hely

„Azt, hogy az egyik Alfa Romeo előtt végzünk, nem láthattuk előre. Az utolsó helyről indultam, és a tizenharmadikon értem célba, ami egy igen jó eredmény a számomra. Nagyon vágytunk rá, hogy szerezzünk egy pontot, de őszintén szólva még nincs meg ehhez az autónk, de ez a verseny jó tapasztalat volt a számomra, hiszen a topversenyzőkkel és a vb-elsővel is csatázhattam. A fejlődésemet tekintve ez nagyon jó volt a számomra.”

Antonio Giovinazzi (olasz, Alfa Romeo) – 14. hely

„Ez nem a mi napunk volt, pedig ez egy olyan verseny lehetett volna, amelyen megvolt az esélyünk jó eredménnyel zárni, ám végül nem így sikerült. Nehéz megmondani, hogy valójában milyen volt a tempónk, hiszen sok időt töltöttem el a forgalomban autózva. Amikor szabadon mehettem, elég jónak éreztem az autót, ezért is csalódást keltő, hogy végül nem szereztünk pontot.”

Valtteri Bottas (finn, Mercedes) – kiesett

„Jogos engem hibáztatni ezért a balesetért. Rosszul sikerült a rajtom, és lendületet veszítettem. Elrontottam a féktávot, és blokkoltak a kerekeim. Végül nekimentem Landónak, aki szintén nekiütközött az előtte lévőknek. Igen rossz ez a számomra és a többiek számára is, de nem szándékosan tettem.”


Lando Norris (brit, McLaren) – kiesett

„Amikor a topversenyzők ellen csatázol, kissé többet vársz tőlük. Viszont mivel sokszor nem kell igazi csatákba bonyolódniuk, egyedül mennek a pályán. Nem kerülnek be a mezőny sűrűjébe, és nem autóznak a piszkos lebegőben, mint mi. Talán nincs sok tapasztalatuk az ilyen helyzetekben, és még van mit tanulniuk erről.”

Sergio Pérez (mexikói, Red Bull) – kiesett

„A balesetnél a csapattársam volt előttem, szóval úgy éreztem, hogy kifejezetten figyelnem kell Maxra. Biztos vagyok benne, hogy ő is ezt tette volna velem. Még nem néztem meg az adatokat, viszont úgy gondolom, hogy Lewisnak kellően nagy előnye volt Bottashoz képest, szóval valami furcsának kellett történnie. Végül én fizettem Bottas hibájáért, hiszen én voltam leghátul ebben a bolyban.”

Charles Leclerc (monacói, Ferrari) – kiesett

„Lehangoló vasárnap volt a számomra. Jól sikerült a rajtom, és jó helyen voltam, hiszen a második vagy a harmadik helyért csatáztam. Amikor bevettem az egyes kanyart, egyáltalán nem gondoltam arra, hogy bárki ilyen manőverrel próbálkozik meg ellenem. Szomorú ilyen módon kiesni. A sérülés akkora volt, hogy amikor a következő kanyar féktávjára értem, egyenesen kicsúsztam. Nem így akartam elmenni a nyári szünetre, de néha így alakulnak a dolgok.”

Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) – kiesett

Gratulálok Sebnek és a csapatnak a szezonbéli második dobogós helyezésünkért. Számomra elég frusztráló, hogy ennyire korán kiestem, de amikor a mezőny eleji incidens megtörtént, behúzódtam a belső ívre, és próbáltam elkerülni az ütközést, de blokkoltam a kerekeim fékezéskor. Ekkor már tudtam, hogy nem sikerülhet jól a következő kanyar, hiszen nagyon csúszós volt a pálya. Minden tőlem telhetőt megtettem, hogy elkerüljem az ütközést, de sajnos mégis véget ért a versenyem.”

Nyikita Mazepin (orosz, Haas) – kiesett

„Nagyon vágytam egy ilyen versenyre, mert sok lehetőséggel kecsegtetett, és a csapatunknak igazán szüksége van az ilyen esélyekre. Amikor megláttam az incidenst az egyes kanyarban, azt gondoltam, hogy ez a mi napunk lehet, de aztán áthajtottam a törmelékeken, és a csapat informált engem a bal első defektemről. Ki kellett állnom, és elveszítettem a pozíciómat a pályán, aztán amikor megint bementem a bokszutcába, mindenki láthatta, mi történt.”

A MAGYAR NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Esteban Ocon francia Alpine-Renault
2. Sebastian Vettel* német Aston Martin-Mercedes 1.859 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 2.736 mp h.
4. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 15.018 mp h.
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 15.651 mp h.
6. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:03.614 p h.
7. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:15.803 p h.
8. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:17.910 p h.
9. George Russell brit Williams-Mercedes 1:19.094 p h.
10. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:20.244 p h.
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1 kör h.
13. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
KIESETT MEGTETT KÖR
Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 3
Lando Norris brit McLaren-Mercedes 2
Valtteri Bottas finn Mercedes 0
Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 0
Charles Leclerc monacói Ferrari 0
Lance Stroll kanadai Aston Martin_Mercedes 0
* a futamot követően kizárták
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
1. Lewis Hamilton 4 8 10 3 195
2. Max Verstappen 5 8 10 4 187
3. Lando Norris - 3 10 - 113
4. Valtteri Bottas - 6 7 3 108
5. Sergio Pérez 1 2 8 - 104
6. Carlos Sainz Jr. - 2 9 - 83
7. Charles Leclerc - 1 8 - 80
8. Pierre Gasly - 1 8 1 50
9. Daniel Ricciardo - - 8 - 50
10. Esteban Ocon 1 1 6 - 39
11. Fernando Alonso - - 8 - 38
12. Sebastian Vettel - 1 3 - 30
13. Cunoda Juki - - 5 - 18
14. Lance Stroll - - 6 - 18
15. Nicholas Latifi - - 1 - 6
16. George Russell - - 1 - 4
17. Kimi Räikkönen - - 2 - 2
18. Antonio Giovinazzi - - 1 - 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 303
2. Red Bull-Honda 291
3. Ferrari 163
4. McLaren-Mercedes 163
5. Alpine-Renault 77
6. AlphaTauri-Honda 68
7. Aston Martin-Mercedes 48
8. Williams-Mercedes 10
9. Alfa Romeo-Ferrari 3
10. Haas-Ferrari 0

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik