Amint arról beszámoltunk, az Olasz Nagydíjat Daniel Ricciardo nyerte meg csapattársa Lando Norris előtt, míg a harmadik helyen az utolsó helyről rajtoló Valtteri Bottas végzett. A McLaren legutóbb 2012-ben nyert futamot, kettős győzelmet meg 2010-ben aratott ezelőtt, s az utolsó helyről indulva a dobogóra állni, sem mindennapos teljesítmény, szóval ezek önmagukban is bőven adhatnának témát a drukkereknek a futamok közé, ám a vasárnapi verseny 26. körében történtek elviszik a show-t.
SZEPTEMBER 10., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:20.926 | ||||
Időmérő: 1. Bottas 1:19.555 | ||||
SZEPTEMBER 11., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:23.246 | ||||
Sprintkvalifikácó: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Ricciardo | ||||
SZEPTEMBER 12., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Ricciardo, 2. Norris, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Szeptember 26., 14.00 | Orosz Nagydíj, Szocsi | |||
Október 10., 11.00 | Török Nagydíj, Isztambul | |||
Október 24., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin |
A kerékcseréjéről a pályára visszatérő Lewis Hamilton ugyanis és a világbajnoki pontversenyt vezető Max Verstappen éppen egymás mellett fékeztek a célegyenes végén lévő sikánnál, s az első részét még sikerült abszolválniuk, a sikán második felénél összeütköztek, s mindketten a verseny feladására kényszerültek.
A holland Red Bullja a kerékvetőn felpattanva nekiugratott a brit Mercedesének, s a jobb hátsó kerék meg is ütötte Hamilton fejét, aki egyértelműen a glóriának köszönhetően úszta meg súlyos sérülés nélkül.
A versenybírák az ütközés után röviddel jelezték, hogy az esettel csak a futam után foglalkoznak, s 17.15-re be is rendelték a versenyzőket maguk elé.
Hosszú tanácskozás végén az a döntés született, hogy a balesetért Max Verstappent terheli a felelősség, s a hivatalosan kiadott indoklás szerint túlnyomórészt a holland tehető felelőssé az ütközésért.
A stewardok a felvételek megtekintése után megállapították, hogy „a 44-es autó (Hamilton), ugyan elkerülő ívet választott, de részben az ő pozíciója okozta, hogy a 33-as autó (Verstappen) a rázókövekre ment. Ugyanakkor azt is megállapították, hogy a 33-as autó egy pillanatig nem volt a manőver során a 44-es előtt, s a kanyarban sem volt teljesen mellette”.
A stewardok azt is hangsúlyozták, hogy a baleset oka elsődlegesen az, hogy Verstappen későn fékezett a kanyar előtt, s emiatt nem maradt számára elég hely a kettes kanyarnál.
Az FIA közleménye azt is leszögezi, hogy csak magát a balesetet vizsgálták, és annak következményeivel nem foglalkoztak. Vagyis azzal nem foglalkoztak, hogy az ütközés miatt mindkét pilóta feladni kényszerült a versenyt, így egyikük sem szerzett pontot.
A mai döntés értelmében Verstappen Szocsiban, a két hét múlva esedékes Orosz Nagydíjon az időmérőn szerzett rajthelyéhez képest három hellyel hátrébbről indulhat csak.
AZ ÜTKÖZÉS
1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21:54.365 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1.747 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 4.921 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.309 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 8.723 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 10.535 mp h. |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 15.804 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 17.201 mp h. |
9. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 19.742 mp h. |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 20.868 mp h. |
11. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 23.743 mp h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 24.621 mp h. |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.216 mp h. |
14. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 29.769 mp h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 51.088 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 41 | |
Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 25 | |
Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 25 | |
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 3 | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 12 | 4 | 226.5 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 10 | 12 | 4 | 221.5 |
3. | Valtteri Bottas | - | 8 | 9 | 2 | 141 |
4. | Lando Norris | - | 4 | 12 | - | 132 |
5. | Sergio Pérez | 1 | 2 | 10 | - | 118 |
6. | Charles Leclerc | - | 1 | 11 | - | 104 |
7. | Carlos Sainz Jr. | - | 2 | 11 | - | 97.5 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 10 | 1 | 83 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | 1 | 66 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 10 | - | 50 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 9 | 1 | 45 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 4 | 1 | 35 |
13. | Lance Stroll | - | - | 7 | - | 24 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 18 |
15. | George Russell | - | - | 3 | 1 | 15 |
16. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kimi Räikkönen | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Mercedes | 362.5 |
2. | Red Bull-Honda | 344.5 |
3. | McLaren-Mercedes | 215 |
4. | Ferrari | 201.5 |
5. | Alpine-Renault | 95 |
6. | AlphaTauri-Honda | 84 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 59 |
8. | Williams-Mercedes | 22 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 3 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |