Mindkét szabadedzés Lewis Hamilton elsőégével ért véget Szaúd-Arábiában pénteken. A Mercedes versenyzője a többiekhez hasonlóan nagyon elégedett a pályával, ám egy dolog kissé aggasztja.
„Hihetetlenül gyors a pálya, és a tapadás is nagyon jó, szóval amint ritmusba kerülünk, nagyszerű érzés itt vezetni – árulta el a hétszeres világbajnok. – A forgalom jelentette probléma azonban sokkal rosszabb, mint más helyszíneken, és mivel a sebességet tekintve közelebb vagyunk egymáshoz, veszélyesebb a helyzet. Kipróbáltunk néhány különböző beállítást, és egy körön nem vagyunk gyorsabbak a többieknél, de a hosszú etapos tempónk nem tűnt rossznak. Ettől függetlenül nem tudhatunk, mi vár ránk holnap.”
Max Verstappen próbálta tartani a lépést a Mercedesszel pénteken, de a második szabadedzésén egy kisebb technikai probléma is hátráltatta a Red Bull versenyzőjét. Bár ha a kezére játszanak a tényezők vasárnap, akár már bebiztosíthatja az első világbajnoki címét, a Verstappen egyelőre nem tudja megtippelni, mi várhat rá a hétvége folytatásában.
DECEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.786 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.018 | ||||
DECEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 15.00–16.00 | ||||
Időmérő: 18.00–19.00 | ||||
DECEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | ||||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Jól kezdtük a hétvégét, de még sok mindent kell megfejtenünk – szögezte le a holland pilóta. – Küzdöttünk azzal, hogy a megfelelő hőmérsékletre hozzuk az abroncsokat a második edzésen, de ennek az okának persze majd utánajárunk. Aztán változtattunk néhány dolgon a két edzés között, viszont ezek nem igazán váltak be. Összességében ez egy elég jó pálya, sok rajta a gyors kanyar és élvezetes a vezetés. Ami az időmérőt illeti, nehéz dolgunk lehet a nagy forgalom miatt, és egyáltalán nem könnyű megmondani, hogyan alakul majd a szombati nap.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szerint egyébként igen szoros csata várható Szaúd-Arábiában, ugyanis jóval közelebb vannak a Mercedeshez, mint azt várták. Horner arra is kitért, hogy min múlhat az, ki örülhet a dzsiddai versenyhétvége végén.
„A pálya és különösen a kanyarokat illetően közelebb vagyunk egymáshoz, mint azt az adataink mutatták – árulta el a brit szakember. – Így nincs olyan nagy hangsúly a motorerőn, mint azt korábban gondoltuk. Ez biztató, és láthattuk, hogy csupán egy-két tizedmásodperc volt a különbség az élen lévő autók között. Egy ilyen típusú pályán ez a lemaradás könnyen ledolgozható. Most már minden azon múlik, hogy ki hozza ki a legtöbbet a gumikból és az autójából, kinek lesz egy tiszta köre, és ki tud annyira közel kerülni a falakhoz, amennyire csak mer. Az időmérő meghatározó lesz, ahogyan az utcai pályákon lenni szokott, magán a versenyen pedig bármi megtörténhet.”
A csapattársához hasonlóan Valtteri Bottasnak is tetszik az új F1-es versenypálya, ráadásul az különösen jó, hogy ezen a helyszínen nem nehezítik olyan tényezők a mezőny dolgát, amelyek gyakoriak más, újonnan épített pályán.
„Ahogyan azt a rádión is elmondtam, nagyon király a pálya – mondta a finn. – Kicsit viszont durva, hiszen sokat kell tövig nyomni a gázpedált, közel vannak a falak, és nagy sebességgel megyünk, de végül is erre vágyunk. Ezt élvezzük igazán, és ez adja meg számunkra az adrenalinlöketet. Az első edzésen jobbak voltak a körülmények, mint arra számítottunk. Bár kissé poros volt a pálya, egyáltalán nem voltak extrém a helyzet. Annak ellenére is jó a tapadás, hogy még új a pálya, ráadásul nem túl huplis a felülete, ez alól talán a huszonkettes és a huszonhetes kanyar jelent kivételt, de összességében elég jó a helyzet.”
Charles Leclerc hatalmas balesetével ért véget a második szabadedzés Dzsiddában. A Ferrari versenyzője a 22-es kanyarban veszítette el az uralmat az autója felett, amit a fal állított meg, s igen csúnyán összetört. Leclerc a baleset után bocsánatot kért a csapatától, és azon van, hogy szombaton kiengesztelje a kollégáit.
„Ez a nap sajnos nem úgy végződött, ahogyan szerettük volna, viszont legalább sikerült mindent kipróbálnunk, amit szerettünk volna – mondta a monacói. – Úgy érzem, hogy van némi esélyünk, és ha sikerül mindent összehozni holnap, jó napunk lehet. Nyilván sajnálom a csapatot, hiszen nagy munka vár ránk, hogy rendbe hozzuk az autót, de holnap remélhetőleg egy jó eredménnyel tudok nekik köszönetet mondani.”
Ahogyan ilyenkor egyébként kötelező, Leclerc-t a balesetet követően megvizsgálták az orvosi központban, ám nem mutatott semmi olyan tünetet, ami miatt a monacói versenyző nem vehetne részt a hétvége folytatásában. A Ferrarinál azóta megerősítették, hogy Leclerc így ott lehet a szombati időmérőn is. Sőt, külön jó hír, hogy a kasztnit és az energiaforrást sem kell kicserélni a 16-os számú autóban.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.786 | átlag: 247.548 km/ó | 21 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.842 | 0.056 mp h. | 23 |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:30.009 | 0.223 | 24 |
4. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:30.263 | 0.477 | 28 |
5. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.318 | 0.532 | 27 |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.564 | 0.778 | 26 |
7. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.600 | 0.814 | 26 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:30.608 | 0.822 | 25 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:30.842 | 1.056 | 27 |
10. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.886 | 1.100 | 25 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:30.960 | 1.174 | 27 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.023 | 1.237 | 29 |
13. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.029 | 1.243 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.044 | 1.258 | 25 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:31.099 | 1.313 | 26 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.296 | 1.510 | 26 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:31.343 | 1.557 | 28 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:31.525 | 1.739 | 24 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.821 | 2.035 | 27 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:33.464 | 3.678 | 23 |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.018 | átlag: 249.684 km/ó | 22 kör |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:29.079 | 0.061 mp h. | 23 |
3. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:29.099 | 0.081 | 22 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:29.213 | 0.195 | 20 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:29.441 | 0.423 | 21 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:29.555 | 0.537 | 22 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:29.589 | 0.571 | 24 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:29.597 | 0.579 | 20 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:29.768 | 0.750 | 22 |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:29.772 | 0.754 | 23 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.968 | 0.950 | 22 |
12. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.004 | 0.986 | 19 |
13. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.110 | 1.092 | 23 |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:30.276 | 1.258 | 24 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.442 | 1.424 | 22 |
16. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:30.502 | 1.484 | 22 |
17. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:30.506 | 1.488 | 24 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:30.652 | 1.634 | 20 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:31.039 | 2.021 | 23 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:31.629 | 2.611 | 20 |