BÚCSÚAJÁNDÉK A VISSZAVONULÓ RÄIKKÖNENNEK. Utolsó futamát teljesítette a Formula–1-ben Kimi Räikkönen, akit a rajongók szerettek volna valamilyen módon meglepni. Több nagyobb F1-es oldalon is arra bíztatták az olvasókat, hogy akárhogyan is alakul a finn pilóta versenye, szavazzák meg „A nap versenyzőjének”. Bár Räikkönen technikai probléma miatt végül be sem tudta fejezni az idényzárót, a rajongók nem hagyták cserben, és az övé lett ez a cím. BÚCSÚAJÁNDÉK A VISSZAVONULÓ RÄIKKÖNENNEK. Utolsó futamát teljesítette a Formula–1-ben Kimi Räikkönen, akit a rajongók szerettek volna valamilyen módon meglepni. Több nagyobb F1-es oldalon is arra bíztatták az olvasókat, hogy akárhogyan is alakul a finn pilóta versenye, szavazzák meg „A nap versenyzőjének”. Bár Räikkönen technikai probléma miatt végül be sem tudta fejezni az idényzárót, a rajongók nem hagyták cserben, és az övé lett ez a cím.
Azért az utolsó csapatánál, az Alfa Romeónál is méltóképpen elbúcsúztatták a 2007-es világbajnokot. Azok után, hogy már hetekkel korábban rendeztek a tiszteletére egy nagyobb partyt az istálló svájci központjában, Räikkönen autója különleges festést kapott az abu-dzabi hétvégére. Ahogyan olvasható rajta: „Kedves Kimi! Most már békén hagyunk”.
LATIFI GLOCK NYOMDOKAIBA LÉPETT. Egészen az 53. körig úgy dönt, hogy Hamilton a nyolcadik világbajnoki címe felé autózik, akkor azonban a sors, vagyis pontosabban Nicholas Latifi „közbeszólt”. Az, hogy a Williams versenyzőjének a balesete miatt a pályára kellett küldeni a biztonsági autót, nagyon jól jött a Red Bullnak, Hamilton viszont végül elveszítette a bajnoki csatát. Igaz, a legelső vb-címét még 2008-ban hasonlóan nyerte meg, csak akkor nem Latifinek, hanem Timo Glocknak hívták azt a versenyzőt, aki bár nem szándékosan, de eldöntötte a világbajnoki finálét.
A Red Bullnál természetesen kicsit sem bánták, hogy Latifi mondhatni belenyúlt a verseny alakulásába. Christian Horner csapatfőnök olyannyira hálás a kanadai versenyzőnek, hogy biztosította, egy életre elegendő mennyiségű Red Bullt küldenek majd neki.
MASI BELENYÚLT A VB-CSATÁBA? Különösen a szezon második felében sok kritikát kapott az F1 versenyigazgatója, és többször valóban vitatható döntéseket hozott egy-egy futamon. Abu-Dzabiban legfőképp az váltotta ki a vitát, hogy az újraindítás előtt visszavegyék-e a körüket a lekörözött versenyzők, azaz eltűnjön-e Hamilton és Verstappen közül az az öt autó, amelynek az aktuális sorrendet tekintve nem igazán kellett volna ott lennie. Michael Masi végül Walter White-ot meghazudtolóan csavarta a szálakat – utólag persze ezt sem bánják a Red Bullnál.
VERSTAPPEN ÉLT A LEHETŐSÉGGEL. Bár a nem túl jól sikerült rajthoz kezdve nem Verstappennek állt a zászló a szezonzárón, a holland versenyző szó szerint az utolsó körig nem adta fel, aminek köszönhetően már világbajnoknak mondhatja magát – persze ez majd akkor válik teljesen biztossá, ha a Mercedes óvásainak elutasítását követő fellebbezésnek sem ad helyt az FIA. Arról, hogy a szenzációs idényzáró után mit mondtak a főszereplők, itt olvashatnak!
WOLFF KIENGEDTE A FÁRADT GŐZT. Annak ellenére, hogy a Mercedesnek „csak” a konstruktőri világbajnoki címet sikerült elhódítani Abu-Dzabiban, a német istállónál sem maradhatott el a buli a Formula–1 egyik legkeményebb szezonjának a végén. Még a szinte mindig összeszedett és precíz Toto Wolffnak is nagy szüksége volt arra, hogy kiadja magából az egész éves feszültséget. Azt, hogy ezt hogyan tette meg, az alábbi videóban tekinthetik meg.
VÉGEZETÜL A SZÁMMISZTIKA SZERELMESEINEK. Legutóbb 2005-ben fordult elő, hogy egy hétszeres világbajnok alulmaradt egy másik versenyzővel szemben, és nem sikerült megszereznie a nyolcadik vb-diadalát. Akkor Michael Schumacher 36 évesen kapott ki a 24 éves Fernando Alonsótól. Ezek a számok ráadásul 2021-ben ugyanígy alakultak: a hét bajnoki trófeával rendelkező, 36 éves Hamiltont legyőzte a 24 éves Verstappen. A kérdés már csak az, hogy úgy folytatódik-e a kettejük csatája, mint anno Alonsóéké...
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:30.17.345 |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 2.256 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 5.173 mp h. |
4. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 5.692 mp h. |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 6.531 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 7.463 mp h. |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 59.200 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:01.708 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:04.026 p h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:06.057 p h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:07.527 p h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖRÖK | |||
Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 50 | |
Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 33 | |
George Russell | brit | Williams-Mercedes | 26 | |
Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 10 | 18 | 21 | 6 | 395.5 |
2. | Lewis Hamilton | 8 | 17 | 20 | 5 | 387.5 |
3. | Valtteri Bottas | 1 | 11 | 15 | 4 | 226 |
4. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 16 | 1 | 190 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 4 | 20 | 1 | 164.5 |
6. | Lando Norris | - | 4 | 20 | 1 | 160 |
7. | Charles Leclerc | - | 1 | 18 | - | 159 |
8. | Daniel Ricciardo | 1 | 1 | 14 | - | 115 |
9. | Pierre Gasly | - | 1 | 15 | 1 | 110 |
10. | Fernando Alonso | - | 1 | 14 | - | 81 |
11. | Esteban Ocon | 1 | 1 | 13 | 1 | 74 |
12. | Sebastian Vettel | - | 1 | 7 | 1 | 43 |
13. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 34 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 6 | - | 32 |
15. | George Russell | - | 1 | 4 | 1 | 16 |
16. | Kimi Räikkönen | - | - | 4 | - | 10 |
17. | Nicholas Latifi | - | - | 2 | - | 7 |
18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 2 | - | 3 |
1. | Mercedes | 613.5 |
2. | Red Bull-Honda | 585.5 |
3. | Ferrari | 323.5 |
4. | McLaren-Mercedes | 275 |
5. | Alpine-Renault | 155 |
6. | AlphaTauri-Honda | 142 |
7. | Aston Martin-Mercedes | 77 |
8. | Williams-Mercedes | 23 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 13 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |