Az első két szabadedzésen még Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, a szombati gyakorláson azonban a bajnoki összetettet nyolc ponttal vezető Max Verstappen vette át az irányítást Szaúd-Arábiában, s úgy tűnt, a címvédőnek nem igazán segített a Brazíliában debütált „rakétamotorja” sem.
DECEMBER 3., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.786 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.018 | ||||
DECEMBER 4., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.100 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:27.511 | ||||
DECEMBER 5., VASÁRNAP | ||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.30 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | ||||
December 12, 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A két vb-aspiráns közötti két tized ugyanakkor csalóka volt, hiszen míg a holland a lágy, addig a brit a kemény gumin érte el a legjobb idejét, miután nem tudott javítani a piros oldalfalú Pirelliken.
Az időmérő legnagyobb kérdése így a gumik viselkedése mellet az volt, hogy vajon a Red Bullnak sikerül-e pole-t szerezne azon a pályán, amely az előzetes várakozások szerint inkább a Mercedesnek kedvez, vagy Hamilton tovább folytatja a menetelését, és újabb fontos lépést tesz meg afelé, hogy még szorosabbá tegye a bajnoki csatát.
A kvalifikáció előtt ugyanakkor volt némi „dráma” a Mercedesnél, hiszen Hamiltont beidézték a sportfelügyelők, miután a gyanú szerint nem tartotta tiszteletben a dupla sárga zászlós jelzést, míg Bottasnál üzemanyag-szivárgásra figyeltek fel, aminek következményeként ki kellett cserélni a motort a 77-es számú kocsiban.
A Q1 kezdésére azonban fellélegezhetett a címvédő gárda: Hamiltont nem találták bűnösnek, míg a szerelők időben végeztek a másik egység beszerelésével.
Az első szakaszban a teljes mezőny a lágy gumikon próbálkozott, s mivel folyamatosan javult a tapadás, a versenyzők nagy része végig kint volt a pályán. Eleinte Hamilton vezetett, ám rövid ideig Carlos Sainz Jr., Verstappen és Bottas is az élre állt, mielőtt jött volna Sergio Pérez, aki 1:28.021-es körrel bebiztosította az első helyét.
A mexikóit Bottas követte, azonban az ő számára korántsem alakult zökkenőmentesen a kezdés, hiszen megállt alatta a Mercedes a Q1 végén a bokszutcabejáratnál, és kérdéses volt, hogy tudja-e folytatni az időmérőt, de szerencsére a német alakulat gyorsan orvosolta a problémát.
Harmadikként Daniel Ricciardo érkezett, majd Sainz, Verstappen, Charles Leclerc, Lando Norris, Pierre Gasly, Hamilton és Cunoda egészítette ki az első tízest.
Rajtuk kívül a két Alpine, a két Alfa Romeo és George Russell jutott tovább.
Kiesett: Nicholas Latifi, Sebastian Vettel, Lance Stroll, Mick Schumacher, illetve Nyikita Mazepin.
A második szakaszban aztán előkerültek a közepesek, amiken eleinte a Red Bull diktálta a legjobb tempót, először Verstappen, majd a magára találó Pérez vezetett, ám az utolsó pillanatokban jött Hamilton, aki nyolcadik próbálkozásra 1:27.712-es kört futott, aminek révén az élen zárta a Q2-t.
A címvédőt Pérez vezérletével a „vörös bikák” követték, majd a Kimi Räikkönent faltartó, és vele kissé össze is érő Bottas, az AlphaTauri duója, Norris, Leclerc, Ocon, valamint az Alfa Romeóval parádézó, de az egyik gyors körén némileg a falat is eltaláló Giovinazzi zártaaz első tízest.
Kiesett: Ricciardo, Räikkönen, Alonso, Russell, valamint a kétszer is hibázó Sainz.
Az utolsó szakaszban Verstappen meggyőző fölénnyel vezetett az első köröket követően. A holland előnye 321 ezred volt Bottas, míg 382 ezred Hamilton előtt, akit Gasly és Pérez követett az első ötösben.
Az utolsó pillanatokban aztán jött a dráma: Hamilton remek kört előrántva az élre állt, ám sokáig nem örülhetett, hiszen Verstappen a második szektort mérőpontján már több mint két tizedes előnyben volt hozzá képest, s úgy tűnt, nagy fölénnyel húzza be a pole-t. Ez azonban nem következett be, a holland az utolsó kanyarban hibázott és a falat is eltalált a Red Bull-lal!
Az eset miatt lengett a sárga zászló, ami véget vetett az időmérőnek. Az elsőséget ígyHamilton szerezte meg, aki pályafutása során a 103. alkalommal várhatja az élről a piros lámpák kialvását, s nagy segítségére lehet a mellőle rajtoló csapattárs, Bottas is. Verstappennek eközben a harmadik helyről kell támadnia, míg Leclerc kisebb meglepetésre a negyedik rajkockát sajátította ki.
Az első tízes sorát Pérez, Gasly, Norris, Cunoda, Ocon és Giovinazzi egészítette ki.
Folytatás vasárnap 18 óra 30 perckor a versennyel.1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.511 | átlag: 7.7 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:27.622 | 0.111 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:27.653 | 0.142 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.054 | 0.543 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:28.123 | 0.612 |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:28.125 | 0.614 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.180 | 0.669 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:28.442 | 0.931 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:28.647 | 1.136 |
10. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.754 | 1.243 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.668 | 0.956 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.885 | 1.173 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:28.920 | 1.208 |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:29.054 | 1.342 |
15. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:53.652 | 25.940 |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:29.177 | 1.156 |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:29.198 | 1.177 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:29.368 | 1.347 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:29.464 | 1.443 |
20. | Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 1:30.473 | 2.452 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Pérez | 1:28.021 | 1. | Hamilton | 1:27.712 |
2. | Bottas | 1:28.057 | 2. | Pérez | 1:27.946 |
3. | Ricciardo | 1:28.216 | 3. | Verstappen | 1:27.953 |
4. | Sainz | 1:28.237 | 4. | Bottas | 1:28.054 |
5. | Verstappen | 1:28.285 | 5. | Cunoda | 1:28.222 |
6. | Leclerc | 1:28.310 | 6. | Gasly | 1:28.314 |
7. | Norris | 1:28.338 | 7. | Norris | 1:28.344 |
8. | Gasly | 1:28.401 | 8. | Leclerc | 1:28.459 |
9. | Hamilton | 1:28.466 | 9. | Ocon | 1:28.574 |
10. | Cunoda | 1:28.503 | 10. | Giovinazzi | 1:28.616 |
11. | Ocon | 1:28.752 | 11. | Ricciardo | 1:28.668 |
12. | Räikkönen | 1:28.856 | 12. | Räikkönen | 1:28.885 |
13. | Giovinazzi | 1:28.899 | 13. | Alonso | 1:28.920 |
14. | Russell | 1:28.926 | 14. | Russell | 1:29.054 |
15. | Alonso | 1:28.944 | 15. | Sainz | 1:53.652 |
16. | Latifi | 1:29.177 | |||
17. | Vettel | 1:29.198 | |||
18. | Stroll | 1:29.368 | |||
19. | Schumacher | 1:29.464 | |||
20. | Mazepin | 1:30.473 |