Az idei évre a Formula–1 a történetének egyik legjelentősebb szabályváltozásán esett át, aminek köszönhetően a korábbi években megszokott erősorrend alaposan felfordult: a konstruktőri világbajnoki címvédő Mercedes már korántsem számít olyan meghatározó erőnek: miközben a Ferrari feltámadt, és a két futamon négy dobogót szerezve vezeti a vb-pontversenyt, és maga Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is elismerte, jelenleg nincsenek a topcsapatok között.
MÁRCIUS 25., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.772 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:30.074 | ||||
MÁRCIUS 26., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:29.735 | ||||
Időmérő: 1. Pérez 1:28.200 | ||||
MÁRCIUS 27., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 10., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | |||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami |
„Nem hiszem, hogy jelenleg ott lennénk az élcsapatok között, ám az a célunk, hogy mielőbb visszakerüljünk az élbolyba” – idézte az osztrák szakembert a RacingNews365.com.
Nála is borúsabban látja a sorozatban nyolc konstruktőri világbajnoki címet begyűjtő istálló helyzetét 1997 világbajnoka, a kanadai Jacques Villeneuve, aki szerint az „ezüst nyilak” idén biztosan nem szerzik meg kilencedik vb-címüket.
„Nyilvánvaló, hogy a Mercedest letaszították a piedesztálról. Azt bátran kijelenthetjük, hogy az idén nem fognak a világbajnoki címért harcolni, sem egyéniben, sem konstruktőriben. Éveken át az esetleges gyengébb hétvégéiket álcázni tudták a szuper erőforrásukkal, ám ez most nincs meg. Érdekes lesz látni, hogy Toto Wolff és Lewis Hamilton hogyan reagál majd erre a helyzetre, mert egyikük sincs az ilyesmihez hozzászokva” – fogalmazott Villeneuve, aki kitért a csapatnál idén Valtteri Bottast váltó George Russellre is.
„Úgy gondolom, hogy George a Williamsnél töltött évek alatt pontosan azt a tapasztalatot gyűjtötte be, ami Lewisnak nincs meg, neki viszont igen. Lewisnak mindig is tökéletes autója volt, Russell viszont a mezőny egyik leggyengébb autójában ülve folyamatosan küzdött és harcolt a mezőnyben. Hamiltonnak soha nem kellett ezt tennie, mert annyival gyorsabb volt az autója” – idézte a kanadai világbajnokot a holland Formule 1 magazin.