A Ferrari tempója igen meggyőző volt Miamiban, ám a futam inkább Max Verstappenről szólt. Bár a rajtnál még nem jött össze az előzés, a címvédő Red Bull-pilóta közel tudott maradni Charles Leclerc-hez, s amint lehetősége nyílt rá, átvette a vezetést. A verseny hajrája és a biztonsági autó pályára küldése lehetőséget nyitott Leclerc számára a visszatámadásra, mégis Verstappen örülhetett az első Miami Nagydíj végén.
„Tudtam, hogy nehéz dolgom lesz egészen a futam végéig, mert fizikailag is nagyon igénybe vett a verseny – árulta el a holland. – Tisztában voltam azzal, hogy utolsó tíz körömet nagyon meg kell nyomnom, de egy ilyen pályán ez nem könnyű. A futam elején szenvedtem kicsit a gumik felmelegítésével, és többet csúszkáltam, mint szerettem volna, de amint az abroncsok megfelelő hőmérsékleten voltak, jobb lett a tempóm, és használni tudtam a DRS-t, ami elengedhetetlen volt.”
MÁJUS 6., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:31.098 | ||||
2. szabadedzés: 1. Russell 1:29.938 | ||||
MÁJUS 7., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1.Pérez 1:30.304 | ||||
Időmérő: 1. Leclerc 1:28.796 | ||||
MÁJUS 8., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Sainz | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Charles Leclerc szerint részben a gumik miatt maradt alul a Ferrari a Red Bull-lal szemben Miamiban, s felhívta a figyelmet arra, hogy idén folyamatosan a maximumot kell nyújtaniuk, hogy ne maradjanak le.
„A szezon közbeni fejlesztések fontosak lesznek, és remélem, hogy sikerül előrébb lépnünk a következő futamokra, mert az első perctől szoros a verseny – mondta Leclerc. – Eléggé szenvedtünk a közepes gumikon ezen a versenyen, különösen az első etapon, amikor megelőztek. Ez kissé megnehezítette a dolgunkat, de a kemény keveréken nagyon versenyképesek voltunk, így azt gondoltam, hogy elkaphatom Maxot. Előnyben voltak a tempótban, de élveztem a versenyzést.”
Az előző két futam igen hamar véget ért Carlos Sainz Jr. számára, ám Miamiban sikerült jó eredménnyel hozni a Ferrarinak a dupla dobogós helyezést. A spanyol versenyző reméli, hogy innen felfelé vezet az út – főleg mert ezek után Barcelonába utazik a mezőny.
„Néhány eseménydús verseny után jó végre visszatérni a dobogóra, főleg két autóval – mondta Sainz. – Összeségében ez egy erős, de kemény verseny volt. A nyakam még a leintés után sem volt teljesen jól, a futam közben pedig hátráltatott is kicsit. Kemény volt védekezni Checo ellen, aki új közepes gumikon érkezett az újraindítás után, hiszen egy apró hiba is a harmadik pozícióba került volna. Viszont sikerült visszavernem a támadásait, amiért dobogós helyezés lett a jutalom. Úgy gondolom, szükségem volt egy ilyen futamra, hogy visszakerüljek a helyes irányba, és legyen miből építkeznem a következő versenyeken. Ezután a hazai futamom jön, és biztosra megyünk, hogy a legjobb formában utazunk oda.”
Nem csak a mezőny legelején láthattunk csatát a Ferrari és a Red Bull között, rögtön Verstappenék mögött Sergio Pérez Carlos Sainz Jr.-t próbálta elkapni a futam jelentős részében. Bár a mexikói versenyző mindenfélével próbálkozott, a futam végén egy kisebb technikai probléma is hátráltatta, ezért végleg le kellett mondani a dobogó lehetőségéről.
Némileg módosult a Miami Nagydíj végeredménye, ugyanis a sportfelügyelőknek több szabálysértést is büntetniük kellett. A legrosszabbul vélhetően Fernando Alonso járt, akit már a futam alatt öt másodperces időbüntetéssel sújtottak, a leintést követően azonban kapott még egy ilyet, mert a safety caros újraindítás után levágta a pályát, s ezzel előnyre tett szert. Daniel Ricciardo idejéhez ugyanezért a vétségért írtak hozzá öt másodpercet, ahogyan Kevin Magnussen esetében sem maradt el az időbüntetés. A dán a futam hajrájában ért össze Lance Stroll-lal, amiért a sportfelügyelők őt találták bűnösnek. Sebastian Vettel és Mick Schumacher találkozóját azonban versenybalesetnek minősítették. A módosított végeredményt a lenti táblázatban találják. |
„Úgy gondolom, hogy valamelyik szenzorral akadt gond – árulta el Pérez. – Egészen addig minden jól ment, de amikor előjött ez a probléma, két kör alatt hét másodpercet veszítettünk. Végső soron ez gyenge verseny volt. Még a DRS-sel sem tudtam elég közel kerülni Carloshoz, főleg a célegyenesben volt nagy a hátrányom. A kanyarokban megpróbáltam közel maradni hozzá, de a gumijaim túlmelegedtek, így amikor lehetőségem nyílt rá, megpróbáltam megelőzni, azonban túl poros volt a pálya az ideális íven kívül.
Furcsa beszélgetés zajlott le Lewis Hamilton és a versenymérnöke között a miami futam utolsó szakaszában, a Mercedesnél ugyanis nem voltak benne biztosak, hogy Hamiltonnak ki kellene-e állnia egy újabb kerékcserére a biztonsági autós fázis alatt. Amikor közölték a hétszeres világbajnokkal, hogy rajta áll a döntés, Hamilton jelezte a mérnökének, hogy márpedig ez nem az ő feladata lenne.
„Egy ilyen helyzetben fogalmam sincs arról, ki hol van a pályán, szóval amikor rám hagyják a döntést, nincs meg a kellő információm ahhoz, hogy a megfelelőt hozzam meg – vélekedik a brit. – Az a csapat dolga, hogy döntést hozzon helyettem, mert rendelkezik minden adattal, miközben én nem. A csapattársaimra támaszkodom egy ilyen helyzetben, most viszont átpasszolták a választást, én pedig nem értettem ezt. A biztonsági autó is rosszul jött ki nekünk, de legalább szereztünk néhány pontot. Sikerült célba érnünk, ráadásul a megbízhatóság is rendben van. Egyszerűen tovább kell próbálkoznunk.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:34.24.258 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 3.786 mp h. |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 8.229 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 10.638 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 18.582 mp h. |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 21.368 mp h. |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25.073 mp h. |
8. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 28.386 mp h. |
9. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 32.365 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 37.026 mp h. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 37.128 mp h. |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 40.146 mp h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 40.902 mp h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 49.936 mp h. |
15. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:13.305 p h. |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 3 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 45 | |
Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 39 | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 6 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 5 | 3 | 104 |
2. | Max Verstappen | 3 | 3 | 3 | 2 | 85 |
3. | Sergio Pérez | - | 2 | 4 | - | 66 |
4. | George Russell | - | 1 | 5 | - | 59 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 4 | - | 53 |
6. | Lewis Hamilton | - | 1 | 4 | - | 36 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 3 | - | 35 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 30 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 24 |
10. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 2 | - | 11 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 10 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 3 |
16. | Fernando Alonso | - | - | 1 | - | 2 |
17. | Lance Stroll | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Ferrari | 157 |
2. | Red Bull | 151 |
3. | Mercedes | 95 |
4. | McLaren-Mercedes | 46 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 31 |
6. | Alpine-Renault | 26 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 16 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 6 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |