Nem éppen pályafutása legkönnyebb győzelmét aratta Max Verstappen Barcelonában, ám az idénybeli negyedik diadalának és a Ferrari balszerencséjének köszönhetően átvette a vezetést a világbajnoki tabellán. Továbbá a Red Bull is megelőzte a Ferrarit a konstruktőrök versenyében.
„Nehezen indult, de jól végződött – foglalta össze futamát a címvédő. – A verseny eleji hibámnál hirtelen nagy hátszelet kaptam, szóval kitört az autó hátulja, és kicsúsztam. Később sokáig próbáltam megelőzni George-ot, de a DRS-em nem mindig működött, ami nagyon megnehezítette a dolgom. Megpróbáltam koncentrálni, de persze sosem könnyű, amikor ilyen történik. Aztán a stratégiánknak köszönhetően előrébb kerültem, onnantól pedig a saját versenyünket teljesíthettük, és végül győztünk. Jónak éreztem az autót a lágy és a közepes gumikon is, szóval minden jól működött. Nagyon örülök, hogy nyertem, és Checo miatt is boldog vagyok, ez az eredmény nagyszerű az egész csapat számára.”
A futamgyőzelemre is esélyes volt Sergio Pérez, ám a csapata utasítására át kellett engednie az első helyet Verstappennek. A mexikói pilóta már akkor jelezte, hogy nem tartja igazságosnak a csapatutasítást, és bár örül a végeredménynek, úgy érzi, erre a témára majd még vissza kell térniük.
„Örülök a csapat sikerének, de később beszélnünk kell erről – szögezte le Pérez. – Közel voltunk egymáshoz, de végső soron ez jó eredmény a csapat számára. Különböző stratégián voltunk, és korábban már egyszer elengedtem Maxot, ami után azt gondoltam, hogy vissza kellene előznöm, hogy ne veszítsek értékes másodperceket a saját taktikámat illetően. Végső soron jó eredménnyel zárult a futam a csapat számára.”
Az esetről természetesen Christian Hornert is megkérdezték, aki a versenyzőjéhez hasonlóan meg akarja vitatni a döntést, főleg azért, hogy Pérez is jobban lássa, a csapata szerint miért kellett úgy alakulnia a futamnak, ahogyan alakult.
MÁJUS 20., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.828 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.670 | ||||
MÁJUS 21., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:19.772 | ||||
Időmérő 1. Leclerc 1:18.750 | ||||
MÁJUS 22., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Russell | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 29., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | |||
Június 12. 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | |||
Június 19., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal |
„A mi felelősségünk az, hogy gond nélkül, a lehető legtöbb pontot szerezve célba érjen mindkét autónk, és ezt Checo nyilván nem értette meg abban a pillanatban, most viszont már igen, hiszen nagyon hosszú etapot teljesített a közepes gumikon – mondta a Red Bull csapatfőnöke. – Max előnyben volt a csapaton belül az abroncsokat illetően, és nem akartunk kockázatot vállalni az olykor nem működő DRS-e miatt, szóval mindenképp ez volt a helyes döntés. Megbeszéljük ezt Checóval is, és láthatja a verseny eseményeit, illetve azt, hogy közel harminc kört kellett teljesítenie azokon a gumikon. Végül inkább kihívtuk még egyszer, hogy biztosan megtartsa a pozícióját Russell-lel szemben.”
Idén már második alkalommal ünnepelhetett a dobogón George Russell, akinek nagyon nem esett jól, hogy nem tudták túlzottan felvenni a versenyt a Red Bull-lal, de annak örült, hogy legalább kicsit meg tudta nehezíteni Verstappenék dolgát.
„Nagyon fájt, de amikor megláttam a Red Bullokat a visszapillantó tükrömben, mindent beleadtam, hogy magam mögött tartsam őket, és élveztem azt a néhány kört. Elégedett vagyok, amiért sikerült a harmadik helyen célba érnem, és ezzel sok pontot szereztem a csapatnak” – nyilatkozta a futamot követően a brit pilóta.
Sima győzelemtől fosztotta meg a technika ördöge Charles Leclerc-t, aki idén először nem tudott befejezni futamot, ráadásul a kiesésével visszacsúszott a vb-tabella második helyére. A monacói azt mondta, hogy egyelőre nem tudják, mi romlott el az autójában, de egy ennyire kiélezett vb-párharcban nem engedhetnek meg hasonlót a későbbiekben.
„Nem volt semmilyen előjele, egyszer csak teljesen elment a motorerő – emlékezett vissza Leclerc. – Kár, mert az ilyen pillanatokban úgy érzem, hogy semmit sem tehetek azon kívül, hogy megpróbálom a dolgok pozitív oldalát nézni, és ezen a hétvégén sok ilyen akadt. Utánajárunk a problémának, de nem engedhetjük meg, hogy ez sokszor előforduljon, szóval meg kell találnunk az okát.”
Mattia Binotto szintén arról számolt be, hogy még keresik a meghibásodás okát, viszont hozzátette, hogy a verseny végkimenetelét leszámítva a Ferrarinál bőven van ok az örömre.
„Még nem tudjuk, mi romlott el. Hirtelen jött elő a motorprobléma, de visszaküldjük az erőforrást Maranellóba, holnap reggel pedig szétszereljük – árulta el a csapatfőnök. – Optimistának kell maradnunk, mert összességében ez pozitív hétvége volt. Fejlesztésekkel készültünk, az autó gyors volt, szereztünk egy fantasztikus pole-t, és a versenytempónk is jól alakult. Néhány olyan verseny után, amelyen szenvedtünk a gumikopással, a mai futam legalább bebizonyította, hogy tényleg nagyon gyorsak vagyunk.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:37:20.475 |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 13.072 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 32.927 mp h. |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 45.208 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 54.534 mp h. |
6. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 59.976 mp h. |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:15.397 p h. |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.235 p h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1 kör h. |
10. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
11. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1 kör h. |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 2 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 28 | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 27 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 4 | 4 | 4 | 2 | 110 |
2. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 5 | 3 | 104 |
3. | Sergio Pérez | - | 3 | 5 | 1 | 85 |
4. | George Russell | - | 2 | 6 | - | 74 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 3 | 5 | - | 65 |
6. | Lewis Hamilton | - | 1 | 5 | - | 46 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 4 | - | 39 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 5 | - | 38 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 5 | - | 30 |
10. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 15 |
11. | Daniel Ricciardo | - | - | 2 | - | 11 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
13. | Pierre Gasly | - | - | 2 | - | 6 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 1 | - | 4 |
15. | Fernando Alonso | - | - | 2 | - | 4 |
16. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 3 |
17. | Csou Kuan-jü | - | - | 1 | - | 1 |
18. | Lance Stroll | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull | 195 |
2. | Ferrari | 169 |
3. | Mercedes | 120 |
4. | McLaren-Mercedes | 50 |
5. | Alfa Romeo-Ferrari | 39 |
6. | Alpine-Renault | 34 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 17 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 6 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |