STROLLNAK EGYSZER NEM VOLT ELÉG. Az is viszonylag ritkán fordul, hogy egy versenyző kétszer is a falnak hajt és összetöri az autóját egy hétvégén, ám Lance Stroll Azerbajdzsánban ezt egy körön hozta össze. Először csak az első szárnya sérült kissé az időmérő első szakaszában, másodjára azonban alaposan lebontotta az Aston Martinját, ami miatt a piros zászló is előkerült. STROLLNAK EGYSZER NEM VOLT ELÉG. Az is viszonylag ritkán fordul, hogy egy versenyző kétszer is a falnak hajt és összetöri az autóját egy hétvégén, ám Lance Stroll Azerbajdzsánban ezt egy körön hozta össze. Először csak az első szárnya sérült kissé az időmérő első szakaszában, másodjára azonban alaposan lebontotta az Aston Martinját, ami miatt a piros zászló is előkerült.
Strollt és honfitársát, Nicholas Latifit egyébként gyakran éri kritika, amiért nemhogy nem sikerül kimagaslót alkotniuk a pályán, de sok pluszmunkát okoznak a szerelőiknek a gyakori baleseteikkel. Bár Stroll helye egyelőre biztosnak tűnik annál a csapatnál, amelyik egyik tulajdonosa az édesapja, Latifival kapcsolatban éppen az előző hétvégén merült fel, hogy akár néhány napon belül lecserélheti őt a Williams. Igaz, ezt a versenyző maga cáfolta.
HAMILTON BRAZILLÁ ÉS NEYMARRÁ VÁLT. Nem sokkal az azerbajdzsáni versenyhétvége előtt látott napvilágot a hír, miszerint Lewis Hamilton tiszteletbeli brazil állampolgár lett. Ezután azonban (többek között) a Mercedest talán még sosem látott mértékben érintette a delfinezés problémája Bakiban – a futamot követően például a hétszeres világbajnok alig tudott kiszállni az autójából, annyira fájt a háta. Egyesek pedig rögtön párhuzamot vontak aközött, ami a 2014-es labdarúgó-világbajnokság negyeddöntőjében történt Hamilton brazil jó barátjával, Neymarral, aki amúgy sem arról híres, hogy egy őt szerelés esetében rögtön felpattanna és játszana is tovább.
A FERRARI EDDIGI LEGROSSZABB HÉTVÉGÉJE. A maranellói alakulat élt már meg nehezebb időszakokat, és az idei szezon előtti évei sem sikerültek a legjobban, ám tavasszal úgy tűnt, hogy talán eljött végre az az idény, amelyben régóta reménykednek a Ferrari-szurkolók. A szezon eleje elég jól sikerült, az utóbbi hetek azonban nem alakultak éppen a legfényesebben, de talán sosem volt még annyira rossz a helyzet idén, mert az előző hétvégén, amikor Leclerc és Sainz is kiesett technikai probléma következtében.
Sokszor fordult elő, hogy a Ferrarinál nagy reményekkel kezdték meg az évet, aztán már pár verseny után be kellett látniuk, hogy talán majd jövőre versenyképesebbek lesznek. A csapat (általában stratégiai) hibái és a technikai gondok miatt viszont egyre inkább úgy tűnik, hogy ez a szezon is ilyen lesz.
MINDEN ROSSZBAN VAN VALAMI JÓ. Persze nem mindig ugyanannak, akivel a rossz dolog történt, de a Red Bullnál nyilván kicsit sem bánják, hogy a dupla győzelmük mellett a rivális istálló nullázott Azerbajdzsánban. Ahhoz képest, ahogyan az idényt kezdte a Ferrari, ha most megnézzük a konstruktőri tabellát, nyolc versenyt követően a Red Bull előnye már 80 pont. Az egyéni pontversenyben ráadásul már Sergio Pérez is megelőzte Leclerc-t.
FORDULT A KOCKA A MERCEDESNÉL? Bár számtalan probléma hátráltatja a címvédő alakulatot, a két versenyző közül egyelőre George Russell érzett rá jobban az idei autóra, és ez többek között ahhoz vezetett, hogy egyedül a brit versenyző teljesített az eddigi összes versenyen idén a top ötben. Sőt, Azerbajdzsánban Russell ismét a dobogón ünnepelhetett, így egyesek kissé átszerkesztették azt a képet a mercedeses csapattársakról, ami még jó néhány évvel készült, és tavaly bejárta az internetet.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34:05.941 | |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 20.823 mp h. | |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 45.995 mp h. | |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.679 p h. | |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:17.299 p h. | |
6. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:24.099 p h. | |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:28.596 p h. | |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.207 p h. | |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.556 p h. | |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:48.184 p h. | |
11. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. | |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. | |
14. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
15. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 5 kör h. | leállás |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 31 | feladta | |
Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 23 | feladta | |
Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 21 | feladta | |
Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 8 | feladta |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 5 | 6 | 6 | 2 | 150 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 7 | 2 | 129 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 6 | 3 | 116 |
4. | George Russell | – | 3 | 8 | – | 99 |
5. | Carlos Sainz | – | 4 | 6 | – | 83 |
6. | Lewis Hamilton | – | 1 | 7 | – | 62 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 6 | 1 | 50 |
8. | Valtteri Bottas | – | – | 6 | – | 40 |
9. | Esteban Ocon | – | – | 6 | – | 31 |
10. | Pierre Gasly | – | – | 3 | – | 16 |
11. | Fernando Alonso | – | – | 4 | – | 16 |
12. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 15 |
13. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | – | 15 |
14. | Sebastian Vettel | – | – | 3 | – | 13 |
15. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 11 |
16. | Alexander Albon | – | – | 2 | – | 3 |
17. | Lance Stroll | – | – | 2 | – | 2 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 279 |
2. | Ferrari | 199 |
3. | Mercedes | 161 |
4. | McLaren-Mercedes | 65 |
5. | Alpine-Renault | 47 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 41 |
7. | AlphaTauri-Honda | 27 |
8. | Haas-Ferrari | 15 |
9. | Aston Martin-Mercedes | 15 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |