Bár izgalmas befutót hozott a Kanadai Nagydíj, Max Verstappengyőzelemre tudta váltani a pole pozícióját, míg a hollandot a futam legvégéig szorosan követő Carlos Sainz Jr.-nak tovább kell várnia F1-es pályafutása első győzelmére. Bár Sergio Pérez hamar kiesett a futamon, Verstappen szerint a Red Bull elégedetten távozhat Kanadából.
„Ez a hétvége elég simán alakult számomra, és ennek örülhetünk – vélekedik a címvédő. – A Ferrari nagyon gyors volt a futamon, és izgalmas volt a verseny hajrája. Különösen az utolsó két kört élveztem, iszonyú keményen nyomtam, és beleadtam minden tőlem telhetőt. A biztonsági autó pályára küldése nyilván nem segített, hiszen Carlos frissebb gumikra került. Szívesebben támadtam volna, de védekeznem kellett, viszont szerencsére jól alakultak a dolgok.”
Újabb győzelmével Verstappen előnye már 49 pont Charles Leclerc-rel szemben a világbajnoki összetettben, ám nem akarja elbízni magát a pontkülönbségeket nézve.
JÚNIUS 17., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:15.158 | ||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.127 | ||||
JÚNIUS 18., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:33.836 | ||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:21.299 | ||||
JÚNIUS 19., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Sainz, 3. Hamilton | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Július 3., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | |||
Július 10., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | |||
Július 24., 15.00 | Francia Nagydíj, Le Castellet |
„Messze van még a szezon vége, és bár az előnyöm igen nagy, tudom, bármikor fordulhat a kocka. Tovább kell fejlődnünk, hiszen a harmadik verseny után nekem is negyvenhat pont volt a hátrányom. Nyugodtnak kell maradnunk, koncentrálnunk kell, hiszen jelenleg nem mi vagyunk a leggyorsabbak” – tette hozzá a holland versenyző.
Carlos Sainz Jr. a futam hajrájában abból kovácsolhatott volna előnyt, hogy némileg frissebb gumikon volt, mint Verstappen, ám a Ferrarijára a lágy keverék helyett kemény abroncsok kerültek fel. A közepes keverékből már nem volt használható szett Sainz számára, és nem gondolták, hogy a safety car olyan sok időt tölt a pályán, így akkor a kissé lassabb kemény gumik tűntek a megfelelő választásnak.
„Megfordult a fejemben a lágy szett, mert a biztonsági autó tovább maradt a pályán, mint arra számítottunk – árulta el a spanyol pilóta. – Amikor újra elengedtek minket, csak tizenhat kör volt hátra a versenyből, ami megfelelő lett volna a lágy gumiknak, és megpróbálhattam volna elkapni Maxot. Utólag persze könnyű ilyeneket mondani. Akkor, amikor még nagyjából húsz kör volt hátra, egyértelműen a kemény keverék volt a legjobb megoldás, főleg úgy, hogy valamivel újabbak voltak, mint Max gumijai.”
Az idénynyitó Bahreini Nagydíjon ünnepelhetett legutóbb a dobogón Lewis Hamilton, aki pénteken még frusztráltan nyilatkozott arról, hogy bármit is tesznek, az autójuk egyre rosszabb lesz. Két nappal később viszont meglátta a fényt az alagút végén.
„Ez a verseny reményt adott a csapatnak azzal kapcsolatban, hogy sok van még ebben az autóban – mondta a hétszeres világbajnok. – Megvan bennünk a potenciál, ha elő tudunk állni a legjobb beállításokkal. Úgy gondolom, idén a legnehezebb dolog ezeket optimalizálni. Jó ideje nem álltam már dobogón, ráadásul mivel tizenöt évvel ezelőtt itt arattam az első győzelmemet, a szurkolók mostani támogatása és energiája az első szezonomra emlékeztetett.”
Az utolsó sorból kellett felzárkóznia Charles Leclerc-nek, aki az ötödik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Igaz, ennél talán több is összejöhetett volna, ha a monacói nem szorul be olykor mások mögé, és a Ferrari szerelői nem rontják el a kerékcseréjét a futam hajrájában.
Az első sorból rajtoló Fernando Alonso a 7. helyen ért célba Montrealban, ám utólag öt másodperces időbüntetéssel sújtották szabálytalan védekezésért. A kétszeres világbajnok az utolsó előtti körben ugyanis többször irányt változtatott, amikor Valtteri Bottas ellen védekezett. A büntetéséből az Alfa Romeo versenyzői profitáltak, hiszen Bottas, illetve Csou Kuan-jü is nyert egy-egy pozíciót azzal, hogy Alonso a hetedikről a kilencedik helyre esett vissza. |
„Sajnos az első kiállás miatt rossz helyre kerültünk, hiszen előttünk volt egy DRS-vonat, majd egy másik mögé jöttem vissza az elrontott kerékcsere után – emlékezett vissza Leclerc. – Túl keményen kellett nyomnom, és ez nem tett jót a gumiknak a futam végén. Összességében ez egy olyan verseny volt, amelyen csak türelmesnek kellett lennem. Az elején egy boly mögé szorultam be, majd Ocon mögé, aki sokkal frissebb gumikon volt, és nagyon jól jött a tízes kanyarból. Egyszerűen ennyi elég volt neki ahhoz, hogy maga mögött tartson. Amikor szabad volt előttem a pálya, elég jónak tűnt a tempónk, de végül így alakultak a dolgok.”
Még az első tíz kört sem teljesítette a mezőny Montrealban, amikor Sergio Péreznekfel kellett adnia a futamot. Azóta kiderült, hogy a sebességváltó hibásodott meg a 11-es számú Red Bullban, ám a mexikói versenyző szerint akár elkerülhető lehetett volna a probléma.
„Nullázni akkor, amikor a világbajnoki címért harcolsz, rengetegbe kerülhet – mondta Pérez. – Hosszú még az idény, de ez a verseny eléggé fájó, szóval minél hamarabb el akarom felejteni. Tisztában kell lennünk az autó állapotával, hiszen a sebességváltó már az élettartama végén járt. Jobban kellene figyelnünk ezekre, mert a megbízhatósági problémák különösen fájóak idén.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:36.21.757 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 0.993 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.006 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 12.313 mp h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 15.168 mp h. |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 23.890 mp h. |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25.247 mp h. |
8. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 26.952 mp h. |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 29.945 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 38.222 mp h. |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 43.047 mp h. |
12. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 44.245 mp h. |
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 44.893 mp h. |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 45.183 mp h. |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 52.145 mp h. |
16. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 59.978 mp h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:08.180 p h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 47 | |
Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 18 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 7 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 7 | 7 | 2 | 175 |
2. | Sergio Pérez | 1 | 5 | 7 | 2 | 129 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 4 | 7 | 3 | 126 |
4. | George Russell | - | 3 | 9 | - | 111 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 5 | 7 | 1 | 102 |
6. | Lewis Hamilton | - | 2 | 8 | - | 77 |
7. | Lando Norris | - | 1 | 6 | 1 | 50 |
8. | Valtteri Bottas | - | - | 7 | - | 46 |
9. | Esteban Ocon | - | - | 7 | - | 39 |
10. | Fernando Alonso | - | - | 5 | - | 18 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 3 | - | 16 |
12. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | 1 | 15 |
13. | Daniel Ricciardo | - | - | 3 | 1 | 15 |
14. | Sebastian Vettel | - | - | 3 | - | 13 |
15. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 11 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 5 |
17. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 3 |
19. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 3 |
1. | Red Bull | 304 |
2. | Ferrari | 228 |
3. | Mercedes | 188 |
4. | McLaren-Mercedes | 65 |
5. | Alpine-Renault | 57 |
6. | Alfa Romeo-Ferrari | 51 |
7. | AlphaTauri-Red Bull | 27 |
8. | Aston Martin-Mercedes | 16 |
9. | Haas-Ferrari | 15 |
10. | Williams-Mercedes | 3 |