Némi csapatmunkának és persze az erős teljesítményének köszönhetően Charles Leclerc indulhat a pole pozícióból a Francia Nagydíjon. A monacói versenyző hálás a csapattársának, de azt is elárulta, mi kellett még ahhoz, hogy legyőzze a Red Bullt.
„Az első körömön veszítettem némi időt a nyolcas és a kilences kanyarban. Később javítottam ezen, jobban sikerült a második köröm, és megszereztem a pole-t – árulta el Leclerc. – Remek munkát végeztünk a kommunikációt illetően, és az, hogy Carlos is segített nekem, nagyszerű volt. Minden a bizalomról szólt a végén, hiszen tisztában voltam azzal, hogy Carlos egyszer majd kiáll előlem, csak azt nem tudtam, hogy pontosan mikor. Viszont remekül időzített, és a tökéletes időpontban húzódott félre. Egyáltalán nem gyakoroltuk ezt a Q3 előtt, szóval remek munkát végeztünk a két gyors köröm között.”
Bár a harmadik szabadedzésen úgy tűnt, a Red Bullnak sikerült némileg ledolgoznia a hátrányát az egykörös tempót illetően, Max Verstappen három tizedmásodperccel elmaradt Leclerc rajtelsőséget érő idejétől a kvalifikáció végén.
„A harmadik edzés nyilván nem az időmérő, és úgy gondolom, hogy a kvalifikáción némi tapadáshiánnyal küzdöttünk – mondta a holland. – Szóval kissé nehezebbek voltak a körülmények, mint arra számítottam vagy mint amiben reménykedtünk. Viszont elég jó az autónk, és holnap még alakulhatnak a dolgok a mi javunkra. Gyorsak vagyunk az egyenesekben, és ezt remélhetőleg ki tudjuk használni majd, amikor valószínűleg még melegebb lesz. Emiatt nehezebb dolgunk lesz a gumikat illetően, kulcsfontosságú lesz életben tartani őket.”
Több tényező is hátráltatta Sergio Pérezt a szabadedzéseken, ami miatt nem túl nagy reményekkel várta az időmérőt Le Castellet-ben, ám a harmadik pozícióból vághat neki a versenynek. Ahhoz képest, ahogyan indult a hétvége, a mexikói versenyző elégedetten tekint a jövőbe.
JÚLIUS 22., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.930 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.527 | |||||
JÚLIUS 23., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:32.272 | |||||
Időmérő:1. Leclerc 1:30.872 | |||||
JÚLIUS 24., VASÁRNAP | |||||
A verseny (53 kör, 309.69 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
„Őszintén szólva sehol sem voltam egész hétvégén, rengeteg szenvedtem, és az időmérőig ez volt az egyik legrosszabb hétvégém, de végül sikerült felzárkóznom, és az utolsó körömre több tizedmásodpercet javultam – emlékezett vissza Pérez. – Sokan szenvedtem az autó egyensúlyával, de a kvalifikáción sikerült előrelépnem, mégis úgy érzem, hogy a Q3-as körömben maradt még egy kicsi. Nem túl sok, és sikerült a harmadik helyen végeznem. Remélhetőleg jó lesz a versenytempónk holnap, és harcban lehetünk a győzelemért.”
Mivel Carlos Sainz Jr. csak a rajtrács végéről kezdheti meg a futamot, a Ferrarinál „felhasználták” a spanyolt arra, hogy a csapattársát némi szélárnyékkal segítve biztosan Leclerc-é legyen a rajtelsőség a Paul Ricard-on. Sainz úgy véli, mindent megtett, amit ebben a helyzetben elvárhattak tőle.
„Ez volt a terv egész hétvégén – mondta az egyszeres futamgyőztes a szélárnyékos trükkről. – A büntetésem a szezon rossz pontján történt, hiszen most érzem magam a legjobban az autóban, látható volt, hogy egész hétvégén nagyon gyors voltam. A hátrasorolás miatt viszont csak az volt a célom, hogy bekerüljek a Q3-ba, és segítsem Charles-t, úgy érzem, ezt elég jól megoldottam. Tudom, hogyan kell megfelelően szélárnyékot nyújtani, hiszen azt is tudom, én mit várnék el ebben a helyzetben.”
A második sorból vághat neki a franciaországi futamnak Lewis Hamilton, aki már pénteken elmondta, nem számított ekkora hátrányra a Red Bullhoz és a Ferrarihoz képest, szombaton pedig ismét elismerte, hogy a riválisaik egyszerűen másik ligában játszanak.
„Persze reménykedtünk abban, hogy sokkal közelebb leszünk, és én is azt gondoltam, hogy ha fél vagy egy tizedmásodpercet fejlődünk, csak két tized lesz a lemaradásunk – ecsetelte a hétszeres világbajnok. – Ezzel szemben a hátrányunk egy másodperc, ennek az okára pedig nincs ötletem. Azok után, hogy kihagytam az első edzést, nagyon örülök, ahova behoztam az autót, és az utolsó köröm az időmérőn gyönyörűre sikerült, csupán messze le vagyok maradva Maxhoz és Charles-hoz képest. Ők másik ligában játszanak, ezt egyszerűen el kell fogadnunk, de jó rajttal talán csatázhatok Pérezzel. Ha lehetőségem nyílik rá, harcolni fogok a dobogós helyezésekért.”
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.872 | átlag: 231.437 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 1:31.176 | 0.304 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 1:31.335 | 0.463 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:31.765 | 0.893 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:32.032 | 1.160 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:32.131 | 1.259 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:32.552 | 1.680 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 1:32.780 | 1.908 |
9. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | Ferrari | idő nélkül | – |
10. | Kevin Magnussen* | dán | Haas-Ferrari | idő nélkül | – |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:32.922 | 1.841 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:33.048 | 1.967 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.052 | 1.971 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:33.276 | 2.195 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:33.307 | 2.226 |
16. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 1:33.439 | 1.712 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:33.439 | 1.712 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:33.674 | 1.947 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:33.701 | 1.974 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:33.794 | 2.067 |
*erőforráselemek cseréje miatt a rajtrács végéről rajtol |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Leclerc | 1:31.727 | 1. | Sainz | 1:31.081 |
2. | Verstappen | 1:31.891 | 2. | Leclerc | 1:31.216 |
3. | Sainz | 1:32.297 | 3. | Verstappen | 1:31.990 |
4. | Pérez | 1:32.354 | 4. | Pérez | 1:32.120 |
5. | Norris | 1:32.672 | 5. | Hamilton | 1:32.274 |
6. | Magnussen | 1:32.756 | 6. | Alonso | 1:32.631 |
7. | Alonso | 1:32.819 | 7. | Russell | 1:32.633 |
8. | Bottas | 1:33.034 | 8. | Magnussen | 1:32.649 |
9. | Hamilton | 1:33.041 | 9. | Norris | 1:32.777 |
10. | Russell | 1:33.109 | 10. | Cunoda | 1:32.836 |
11. | Vettel | 1:33.285 | 11. | Ricciardo | 1:32.922 |
12. | Ocon | 1:33.346 | 12. | Ocon | 1:33.048 |
13. | Cunoda | 1:33.394 | 13. | Bottas | 1:33.052 |
14. | Ricciardo | 1:33.404 | 14. | Vettel | 1:33.276 |
15. | Albon | 1:33.423 | 15. | Albon | 1:33.307 |
16. | Gasly | 1:33.439 | |||
17. | Stroll | 1:33.439 | |||
18. | Csou | 1:33.674 | |||
19. | Schumacher | 1:33.701 | |||
20. | Latifi | 1:33.794 |