Jó formában kezdett a Ferrari Le Castellet-ben: az első edzésen Charles Leclerc, míg a másodikon Carlos Sainz Jr. zárt az élen, s utóbbi gyakorláson viszonylag nagy is volt a Scuderia előnye, hiszen a spanyol több mint fél másodpercet adott a harmadik Max Verstappennek.
JÚLIUS 22., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.930 | |||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.527 | |||||
JÚLIUS 23., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 13.00–14.00 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚLIUS 24, VASÁRNAP | |||||
A verseny (53 kör, 309.69 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 31., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Augusztus 28., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Szeptember 4., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
Noha az eredményekre tekintve elégedettek lehetnek a maranellóiak, biztosan nem vár könnyű verseny rájuk, mivel Sainz az új elektronikai vezérlő miatt már biztosan tíz hellyel hátrébbról indulhat, mint ahová kvalifikálja magát, s az sincs kizárva, hogy a mezőny végéről kell elstartolnia vasárnap, ami taktikailag mindenképpen a Red Bull kezére játszana.
A spanyol összességében elégedett volt, de úgy érzi, a versenytempón még kell javítaniuk.
„Pozitív napot zártunk. Úgy tűnik, jól működnek a fejlesztések, és az autó is nagyon jónak érződött. A hosszú etapok nagyobb kihívást jelentettek a gumikopás miatt. A hőség kulcsfaktort fog jelenteni, a lehető legjobban meg kell óvnunk az abroncsokat. A hátrasorolás miatt a versenyre kell elsődlegesen koncentrálnunk. Van még tér a fejlődésre."
Leclerc a csapattárshoz hasonlóan a remek időmérős szimulációjukat emelte ki, illetve rámutatott, hogy a folytatásban a versenytempóra kell összpontosítaniuk.
„A tréningek elég jól alakultak. Az egykörös tempónk elég jó volt, szóval mostantól a versenytempóra összpontosítunk. A gumikopás kulcsfontosságú lesz a magas hőmérséklet miatt, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy vasárnapra teljesen felkészülünk, hiszen tudjuk, miben kell javulnunk."
Max Verstappen második és harmadik hellyel nyitotta meg a franciaországi hétvégét. A holland az egyensúllyal és a gumikkal is küzdött, így a csapatnak lesz még min dolgoznia a folytatás előtt.
„A második edzés rosszabbul alakult a számunkra. Nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt, igaz, kipróbáltunk néhány dolgot is az autón. Most ki kell elemeznünk a dolgokat, hogy szombaton közelebb tudjunk kerülni. A hosszabb etapunk jobban sikerült, de a gumik nagyon melegedtek, így elég nehéz meghatározni, hol is tartunk. Egy biztos, van még min dolgoznunk. Ez a pálya nagyban különbözik az ausztriaitól, nagyon keményen bánik a gumikkal. Több kör kéne ahhoz, hogy feltérképezhessük a versenyszimulációnkat."
A Mercedes fejlesztésekkel készült Le Castellet-be is, s noha továbbra is egyértelműen harmadik erőnek tűnik, az egykörös tempó tekintetében nem igazán tudott egyelőre előrelépni. A második tréningen a negyedik pozícióban záró George Russell lemaradása 764 ezred volt, míg az ötödik Hamiltoné a 9 tizedet is meghaladta.
A 300. nagydíján részt vevő hétszeres világbajnok pénteken csak egy gyakorláson vett részt, miután az elsőn Nyck de Vries kapott lehetőséget. Noha az „ezüstnyilak" nagy reményekkel utaztak Franciaországba, Hamilton egyelőre úgy érzi, nagy a hátrányuk.
„Nem ez volt a legjobb edzésem. Próbáltam a lehető leghamarabb elkapni a ritmust. Nagy a forróság, és több körre is szükséged van, hogy visszahűtsd a gumikat. Egyszerűen mindenhol hiányzik a tempó, így eléggé az adatok mélyére kell ásnunk. Összességében úgy érzem, a leszorítóerő hiányzik. Hátrébb vagyunk, mint arra előzetesen számítottunk."
„A második edzés előtt némileg módosítottam a beállításokon úgy, hogy előtte autóba sem ültem, de Nyck nagyszerű munkát végzett, egy darabban hozta vissza az autót, és jól is ment. Hálás vagyok az elvégzett munkájáért. A kocsi nem túl jó egyelőre, nem tudom, miért, de abban biztos vagyok, hogy az éjszaka alatt sikerül némileg előrelépnünk."
Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:33.930 | átlag: 223.902 km/ó | 23 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:34.021 | 0.091 mp h. | 19 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:34.268 | 0.338 | 21 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:34.881 | 0.951 | 25 |
5. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:34.979 | 1.049 | 21 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:35.174 | 1.244 | 21 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:35.232 | 1.302 | 21 |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:35.414 | 1.484 | 24 |
9. | Nyck de Vries | holland | Mercedes | 1:35.426 | 1.496 | 23 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:35.660 | 1.730 | 21 |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:35.676 | 1.746 | 21 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:35.810 | 1.880 | 19 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:35.828 | 1.898 | 21 |
14. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:35.851 | 1.921 | 24 |
15. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:35.875 | 1.945 | 22 |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:36.022 | 2.092 | 19 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.104 | 2.174 | 22 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:36.127 | 2.197 | 26 |
19. | Robert Kubica | lengyel | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.332 | 2.402 | 19 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:37.043 | 3.113 | 23 |
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:32.527 | átlag: 227.297 km/ó | 22 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:32.628 | 0.101 mp h. | 22 |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.077 | 0.550 | 17 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.291 | 0.764 | 20 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:33.517 | 0.990 | 23 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.607 | 1.080 | 21 |
7. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:33.906 | 1.379 | 24 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:33.928 | 1.401 | 24 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:33.984 | 1.457 | 23 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:34.060 | 1.533 | 16 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:34.259 | 1.732 | 24 |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.264 | 1.737 | 27 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:34.420 | 1.893 | 27 |
14. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:34.540 | 2.013 | 24 |
15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.595 | 2.068 | 26 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:34.653 | 2.126 | 23 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:34.654 | 2.127 | 26 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:34.660 | 2.133 | 26 |
19. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:35.195 | 2.668 | 22 |
20. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:35.412 | 2.885 | 26 |