F1: Hátrébb vagyunk, mint arra előzetesen számítottunk – Hamilton

Vágólapra másolva!
2022.07.22. 21:36
null
Hamilton nem elégedett (Fotó: AFP)
Carlos Sainz Jr. volt a Formula–1-es Francia Nagydíj péntekjének leggyorsabbja, azonban az már az első edzés ideje alatt világossá vált, hogy tízhelyes rajtbüntetést kap motorelemcsere okán. A spanyol tudja, hiába a jó egykörös tempó, a versenyre kell összpontosítania, s hozzá hasonlóan csapattársa, Charles Leclerc is úgy véli, a hosszabb etapokon kell javulniuk. Max Verstappen a megfelelő egyensúlyt nem találta meg, míg Lewis Hamilton úgy érzi, a leszorítóerő hiányzik.

Jó formában kezdett a Ferrari Le Castellet-ben: az első edzésen Charles Leclerc, míg a másodikon Carlos Sainz Jr. zárt az élen, s utóbbi gyakorláson viszonylag nagy is volt a Scuderia előnye, hiszen a spanyol több mint fél másodpercet adott a harmadik Max Verstappennek.

62. FRANCIA NAGYDÍJ
JÚLIUS 22., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:33.930
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:32.527
JÚLIUS 23., SZOMBAT
3. szabadedzés: 13.00–14.00
Időmérő: 16.00–17.00
JÚLIUS 24, VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.69 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Július 31., 15.00Magyar Nagydíj, Mogyoród
Augusztus 28., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 4., 15.00Holland Nagydíj, Zandvoort

Noha az eredményekre tekintve elégedettek lehetnek a maranellóiak, biztosan nem vár könnyű verseny rájuk, mivel Sainz az új elektronikai vezérlő miatt már biztosan tíz hellyel hátrébbról indulhat, mint ahová kvalifikálja magát, s az sincs kizárva, hogy a mezőny végéről kell elstartolnia vasárnap, ami taktikailag mindenképpen a Red Bull kezére játszana.

A spanyol összességében elégedett volt, de úgy érzi, a versenytempón még kell javítaniuk.

„Pozitív napot zártunk. Úgy tűnik, jól működnek a fejlesztések, és az autó is nagyon jónak érződött. A hosszú etapok nagyobb kihívást jelentettek a gumikopás miatt. A hőség kulcsfaktort fog jelenteni, a lehető legjobban meg kell óvnunk az abroncsokat. A hátrasorolás miatt a versenyre kell elsődlegesen koncentrálnunk. Van még tér a fejlődésre."

Leclerc a csapattárshoz hasonlóan a remek időmérős szimulációjukat emelte ki, illetve rámutatott, hogy a folytatásban a versenytempóra kell összpontosítaniuk.

„A tréningek elég jól alakultak. Az egykörös tempónk elég jó volt, szóval mostantól a versenytempóra összpontosítunk. A gumikopás kulcsfontosságú lesz a magas hőmérséklet miatt, de magabiztos vagyok azt illetően, hogy vasárnapra teljesen felkészülünk, hiszen tudjuk, miben kell javulnunk."

Max Verstappen második és harmadik hellyel nyitotta meg a franciaországi hétvégét. A holland az egyensúllyal és a gumikkal is küzdött, így a csapatnak lesz még min dolgoznia a folytatás előtt.

A második edzés rosszabbul alakult a számunkra. Nem találtuk meg a megfelelő egyensúlyt, igaz, kipróbáltunk néhány dolgot is az autón. Most ki kell elemeznünk a dolgokat, hogy szombaton közelebb tudjunk kerülni. A hosszabb etapunk jobban sikerült, de a gumik nagyon melegedtek, így elég nehéz meghatározni, hol is tartunk. Egy biztos, van még min dolgoznunk. Ez a pálya nagyban különbözik az ausztriaitól, nagyon keményen bánik a gumikkal. Több kör kéne ahhoz, hogy feltérképezhessük a versenyszimulációnkat."

A Mercedes fejlesztésekkel készült Le Castellet-be is, s noha továbbra is egyértelműen harmadik erőnek tűnik, az egykörös tempó tekintetében nem igazán tudott egyelőre előrelépni. A második tréningen a negyedik pozícióban záró George Russell lemaradása 764 ezred volt, míg az ötödik Hamiltoné a 9 tizedet is meghaladta.

A 300. nagydíján részt vevő hétszeres világbajnok pénteken csak egy gyakorláson vett részt, miután az elsőn Nyck de Vries kapott lehetőséget. Noha az „ezüstnyilak" nagy reményekkel utaztak Franciaországba, Hamilton egyelőre úgy érzi, nagy a hátrányuk.

„Nem ez volt a legjobb edzésem. Próbáltam a lehető leghamarabb elkapni a ritmust. Nagy a forróság, és több körre is szükséged van, hogy visszahűtsd a gumikat. Egyszerűen mindenhol hiányzik a tempó, így eléggé az adatok mélyére kell ásnunk. Összességében úgy érzem, a leszorítóerő hiányzik. Hátrébb vagyunk, mint arra előzetesen számítottunk."

„A második edzés előtt némileg módosítottam a beállításokon úgy, hogy előtte autóba sem ültem, de Nyck nagyszerű munkát végzett, egy darabban hozta vissza az autót, és jól is ment. Hálás vagyok az elvégzett munkájáért. A kocsi nem túl jó egyelőre, nem tudom, miért, de abban biztos vagyok, hogy az éjszaka alatt sikerül némileg előrelépnünk."

Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.

FRANCIA NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:33.930 átlag: 223.902 km/ó 23 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:34.021 0.091 mp h. 19
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:34.268 0.338 21
4. George Russell brit Mercedes 1:34.881 0.951 25
5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:34.979 1.049 21
6. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:35.174 1.244 21
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:35.232 1.302 21
8. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:35.414 1.484 24
9. Nyck de Vries holland Mercedes 1:35.426 1.496 23
10. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:35.660 1.730 21
11. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:35.676 1.746 21
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:35.810 1.880 19
13. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:35.828 1.898 21
14. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:35.851 1.921 24
15. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:35.875 1.945 22
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:36.022 2.092 19
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:36.104 2.174 22
18. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:36.127 2.197 26
19. Robert Kubica lengyel Alfa Romeo-Ferrari 1:36.332 2.402 19
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:37.043 3.113 23
FRANCIA NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:32.527 átlag: 227.297 km/ó 22 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:32.628 0.101 mp h. 22
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:33.077 0.550 17
4. George Russell brit Mercedes 1:33.291 0.764 20
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.517 0.990 23
6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:33.607 1.080 21
7. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:33.906 1.379 24
8. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:33.928 1.401 24
9. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:33.984 1.457 23
10. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:34.060 1.533 16
11. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:34.259 1.732 24
12. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.264 1.737 27
13. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:34.420 1.893 27
14. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:34.540 2.013 24
15. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:34.595 2.068 26
16. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:34.653 2.126 23
17. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:34.654 2.127 26
18. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:34.660 2.133 26
19. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:35.195 2.668 22
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.412 2.885 26
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik