Első győzelmét aratta a királykategóriában George Russell – igaz, „csak” egy sprintfutamon ért célba az első helyen. Carlos Sainz Jr. büntetése következtében ráadásul Russell mellől a csapattársa, Lewis Hamilton vághat neki az interlagosi versenynek, ami sokakban felvetette a mercedeses csapatutasítás lehetőségét. Russell szerint azonban a csapatuk nem szól bele kettejük csatájába.
„Biztosan nem lesz csapatutasítás, viszont a stratégiát tekintve nyilván megpróbálunk egymás elé vágni – szögezte le a brit versenyző. – Most még nem tudjuk, melyik lehet a helyes stratégia, de sportszerűen versenyzünk majd egymás ellen. Biztosan eltérő taktikán leszünk, hogy megpróbáljunk lefedni minden eshetőséget, és remélhetőleg egyikünk boldogan távozik majd innen.”
NOVEMBER 11., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:11.853 | |||||
Időmérő: 1. Magnussen 1:11.674 | |||||
NOVEMBER 12., SZOMBAT | |||||
2. szabadedzés: 1. Ocon 1:14.604 | |||||
Sprint: 1. Russel, 2. Sainz, 3. Hamilton | |||||
NOVEMBER 13., VASÁRNAP | |||||
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja: 19.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||
November 20., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
Nehezen indult az év a Mercedes számára, s az, hogy egy futammal az idény vége előtt Lewis Hamiltonéké az első rajtsor, a hétszeres világbajnok szerint nehezen felfogható. Csapattársával ellentétben azonban úgy véli, hogy a kollégáik érdekében a szétválasztott taktika helyett inkább össze kellene dolgozniuk.
„Gondoltuk-e, hogy az első sorból indulhatunk Brazíliában? Egyáltalán nem, de mindenki ezért dolgozott – mondta Hamilton. – Jól sikerült ez a nap, de a versenyen még keményebben kell dolgoznunk, hogy magunk mögött tartsuk a többieket. Együtt kell működnünk George-dzsal, hiszen most a csapatról van szó, a többiek számára kell jó eredményt elérnünk, ráadásul versenyben vagyunk az összetettben a Ferrarival.”
A sprintfutam végeredménye alapján az első sorból rajtolhatna Carlos Sainz Jr., ám a hétvége elején kicserélték autójában a belső égésű motort, aminek következtében öthelyes rajtbüntetést kapott. Bár a spanyol is tart a Mercedestől, a szombati teljesítményével elégedett.
„Sikerült előrébb jönnöm a rajtnál, és később csatázhattam Maxszal és George-dzsal – mondta Sainz. – Agresszívnak kellett lennem, hiszen a versenyen hátrasorolnak, de a második pozíciónál többre nem lettem volna képes. Elégedett vagyok a verseny alakulásával és a tempónkkal, de úgy tűnik, hogy a Mercedes rengeteget gyorsult mostanában, és valószínűleg a futamon is nagyon jó lesz a tempója.”
Az élmezőnyből egyedül Max Verstappen rajtolt közepes gumikon, míg a körülötte lévők lágy abroncsokon vágtak neki a sprintfutamnak. A kétszeres világbajnok emiatt csak három kör elteltével tudta megelőzni Kevin Magnussent, ám a győzelem helyett végül meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. Verstappen nem igazán érti, miért nem működtek a gumik a Red Bullon.
Előkelő helyről rajtolhatott az Alpine párosa a sprintfutamon, ám rögtön az első körben túl kemény csatába bonyolódott Fernando Alonso és Esteban Ocon, amiért a sportfelügyelők előbbit találták vétkesnek. A spanyolt öt másodperces időbüntetéssel sújtották, aminek következtében a 15.-ről a 18. pozícióba csúszott vissza, vagyis csak az utolsó előtti sorból rajtolhat a Sao Pauló-i Nagydíjon. |
„A rajtnál még minden megfelelőnek tűnt, de aztán valami nem stimmelt – emlékezett vissza a holland. – Megnézzük, mi lehetett a baj, de nem hiszem, hogy sokkal jobb eredményre lehetünk képesek a versenyen. Valamiért sokkal nehezebb dolgunk volt, mint arra előzetesen számítottunk. Nem hittem, hogy ennyire rossz lesz a szemcsésedés, a lágy gumikon sem lettünk volna kellően gyorsak, szóval egyértelműen szenvedünk a gumikat illetően. Jelenleg verhetetlennek tűnik a Mercedes.”
Kevin Magnussen F1-es pályafutása eddigi vélhetően legemlékezetesebb hétvégéje zajlik jelenleg Interlagosban, s a dán versenyző amiatt sem csalódott különösebben, hogy a sprintfutamos rajtelsőségét csupán a nyolcadik pozícióra tudta váltani szombaton.
„Nagyon jól éreztem magam, ráadásul szereztünk egy pontot, ami sokat számíthat az AlphaTauri elleni csatában a konstruktőri tabella nyolcadik helyéért – mondta Magnussen. – Tisztában voltunk azzal, hogy nem nyerhetjük meg ezt a futamot, és nem is ez volt a célunk. Csak élvezni akartam azt, hogy a pole-ból rajtolhattam, és pontszerző helyen szerettem volna célba érni. Az lett volna a legjobb, ha sikerül a topversenyzők mögött, viszont Lando előtt végeznünk, de ez nem jött össze. Ennek ellenére elégedettek vagyunk a nyolcadik hellyel és a megszerzett egy ponttal.”
1. | George Russell | brit | Mercedes | 30:11.307 |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 3.995 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.492 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull | 10.494 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull | 11.855 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 13.133 |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 25.624 |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 28.768 |
9. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 30.218 |
10. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Red Bull | 34.170 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 39.395 |
12. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 41.159 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 41.763 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 42.338 |
15. | Fernando Alonso* | spanyol | Alpine-Renault | 48.985 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Red Bull | 50.306 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 50.700 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 51.756 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:16.850 |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 12 | |
* öt másodperces időbüntetés az Oconnal való ütközés miatt |