Az Aston Martin már az idényt megelőző felkészülés során felkeltette a vetélytársak és a paddock figyelmét, igaz, akkor még csak arról szóltak a hírek, hogy a silverstone-iak felzárkóztak a nagy hármas mögé, és néha akár megnehezíthetik egy-egy élcsapat életét.
MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:32.340 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:29.708 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
Az év első időmérője előtt ugyanakkor már az volt a legnagyobb kérdés, hogy a második és a harmadik szabadedzésen leggyorsabb Fernando Alonso 2012 után újra pole pozícióban szerezhet-e, vagy a teszt után egyértelmű favoritnak tartott Red Bull visszavág.
Alig öt perccel az első szakasz kezdete után már lengett a piros zászló: Charles Leclerc számára alakult elég rosszul az első próbálkozás, mert két kisebb darab is leszakadt az SF-23-asról. A monacói ugyan gond nélkül visszatért a bokszba, de a pályán törmeléket hagyott maga után, amelyet fel kellett takarítani a folytatás előtt.
A rövid kényszerszünet után a mezőny megrohamozta a pályát, az első gyors köröket követően némileg meglepő sorrend alakult ki a top 3-ban, Carlos Sainz Jr. vezetett George Russell és Leclerc előtt, míg Alonso a negyedik, Verstappen az ötödik helyet foglalta el. Sergio Pérez a hatodik, Lewis Hamilton a hetedik pozíciót foglalta el, míg a csuklóját pont két héttel ezelőtt eltörő, a kezében csavarral versenyző Lance Stroll kieső helyen volt, miután pályakiszélesítés miatt törölték az első körét.
Bár az első négyes sorrendje a folytatásban is változatlan maradt, a kanadai végül egészen az ötödik helyig száguldott előre. Mögé az óriási kört futó Nico Hülkenberg zárkózott fel, Verstappen a hetedik pozícióba csúszott vissza, majd Cunoda Juki, Alexander Albon, Pérez, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Hamilton, Csou Kuan-jü, valamint Lando Norris alkotta a továbbjutók sorát.
Kiesett: a Norrisszal azonos időt elérő Logan Sargeant, Kevin Magnussen, Oscar Piastri, Nyck de Vries és Pierre Gasly.
A második szakaszban Verstappen állt az élen az első próbálkozásokat követően, és noha az első gyors köre után már nem is hajtott pályára, másodikként végzett. Leclerc ugyanis az utolsó pillanatban robbantott, és a hétvége addigi legjobb idejével zárta az élen a Q2-t. A monacói 221 ezreddel előzte meg a címvédőt, míg a harmadik Russell további négy ezreddel maradt el a jobbik ferraristól, ami izgalmas folytatást ígért.
Negyedikként Hamilton ment tovább, majd Sainz, Alonso, Pérez, Hülkenberg, Ocon és Stroll tette teljessé az első tízest.
Kiesett: Norris, Bottas, Csou, Cunoda, illetve Albon.
A harmadik szakasz nem a megszokott mederben zajlott, hiszen amellett, hogy az első percekben mindössze öt versenyző hajtott pályára, néhányan kétszer is próbálkoztak ugyanazon a szett lágyon.
A Q3 korai szakaszában Verstappen foglalta el az első helyet, mögötte Leclerc, Pérez, Sainz és Stroll érkezett, míg Hülkenberg körét törölték pályakiszélesítés miatt.
A második hullámban érkezők közül Alonso a negyedik, Russell az ötödik, Hamilton pedig a hetedik helyet foglalta el, miközben Leclerc kihajtott a garázsba, ahonnan már nem is dugta ki a Ferrari orrát. Nem úgy, mint a csapattárs Sainz, valamint a két Red Bull, ők újabb lágy gumit tetettek fel, és nekiveselkedtek egy újabb gyors körnek, ami mindhármuknak előrelépést hozott.
Verstappen 1:29.708-as körrel szerezte meg pályafutása 21. pole pozícióját, míg a Red Bull első sorát Pérez tette teljessé. A „vörös bikákat” Leclerc vezérletével a Ferrari kettőse követte, az ötödik rajtkockát Alonso szerezte meg a két Mercedes előtt.
Nyolcadikként Stroll érkezett, majd Ocon és a három év után visszatérő Hülkenberg tette teljessé az első tízes sorát.
Folytatás vasárnap 16 órakor a versennyel.