A Mercedes sorozatban megnyert nyolc konstruktőri cím után tavaly a bajnoki összetett harmadik helyén zárt, és mindössze egy alkalommal ünnepelhetett győzelmet, miután sok gond adódott a versenygépével. A csapat végül le tudta küzdeni a delfinezés és a pattogás okozta gondokat, és kitartott az egyedi koncepciója mellett, hiszen úgy vélte, sok potenciál rejlik még benne.
MÁRCIUS 3., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Pérez 1:32.758 | |||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:30.907 | |||||
MÁRCIUS 4., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Alonso 1:32.340 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:29.708 | |||||
MÁRCIUS 5., VASÁRNAP | |||||
Verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Alonso | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Március 19., 18.00 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | ||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki |
A német istálló tagjai az autóbemutatón is hangsúlyozták, milyen fontos, hogy egyedi utat járjanak, és merész megoldásokkal álljanak elő, és az istálló technikai igazgatója, Mike Elliott még az idénynyitó Bahreini Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján is a koncepciójukat védte. Nem sokkal később azonban éles váltás következett be a csapat kommunikációjában.
Először Lewis Hamilton ismerte el, meglátása szerint rossz úton járnak, és már a pénteki második edzés után arról beszélt, hogy a jelenlegi autókoncepciójukkal jóval nehezebb lesz leküzdeni a hátrányt, majd a másnapi rosszul sikerült időmérő után a csapatfőnök, Toto Wolff jelentette ki, nem hisz benne, hogy a mostani csomaggal versenyképesek lehetnek, és más irányt kell venniük ahhoz, hogy visszatérjenek az élre.
A vasárnapi versenyen a győzedelmeskedő Max Verstappen mögött több mint 50 másodperces hátrányban az ötödik helyen célba érő Hamilton a legutóbbi nyilatkozatában aztán még tovább ment, és kritikával illette a csapatát, hiszen állítása szerint a Mercedes nem hallgatott rá, amikor elmondta a véleményét a W14-es tervezése során.
„Már az előző évben jeleztem, hogy gondok vannak az autóval. Annyi kocsit vezettem már az életemben, hogy tudom, mi kell egy kocsinak, és mi nem. Szerintem ezt felelősségteljesen fel kellene vállalni, és azt kellene mondani, hogy »Igen, tudod mit? Nem hallgattunk rád, és ez nem olyan, mint amilyennek lennie kellene, úgyhogy még dolgoznunk kell rajta.«”
„Meg kell vizsgálnunk az egyensúlyt a kanyarokban, illetve minden más gyenge pontot is, és össze kell dugnunk a fejünket csapatként. Ettől még mindig többszörös világbajnokok vagyunk, még ha elszúrtuk idén és tavaly is, nem azt jelenti, hogy a folytatásban ne tudnánk jó irányba elmozdulni” – hangsúlyozta a brit.
Wolff elárulta, az év végén elért sikerek miatt tartottak ki a koncepció mellett. „Tavaly egyre jobb és jobb lett az autónk, és végül versenyt is nyertünk. Ezért döntöttünk úgy, hogy kitartunk a koncepció mellett. Aztán elkezdődött az idény, és azzal szembesültünk, hogy semmi sem működik.”
Az osztrák kiemelte, nemcsak az oldaldobozok merész kialakítása okozza a gondot, hanem több probléma is van, és igazán mélyre kell ásniuk. A csapatfőnök az óriásit javuló Aston Martinból meríti az erőt, és jelezte, már elkezdték a szélcsatornában a munkát egy alternatív koncepción.
„Már a szélcsatornában zajlik a munka, azonban nem csak az oldaldobozokról vagy arról van szó, miként is néz ki a kocsi kívülről. Mélyre kell ásnunk az adatokban, és el kell döntenünk, milyen irányba megyünk tovább. Egy évet buktunk a fejlesztési versenyben azért, hogy meredekebb legyen a fejlesztési görbénk. Egyszerűen meg kell hoznod ezeket a döntéseket. Az Aston Martin így tett, és erősen tért vissza. Ha visszamegyünk az alapokhoz, talán mi is vissza tudunk térni, és elkaphatjuk a Red Bullt. Ez a célunk.”