Éppen egy évvel ezelőtt, ugyanezen a pályán szerezte meg Sergio Pérez F1-es pályafutása első pole pozícióját, ráadásul az idei dzsiddai versenyhétvégéig nem sikerült újabb rajtelsőséghez jutnia. Persze a mostani sikeréhez nagyban hozzájárult csapattársa autójának technikai meghibásodása is, de a mexikói versenyző szerint az ő időmérője sem alakult zökkenőmentesen.
„Az, hogy a legtöbbet kihoztam abból a körömből, nagyon fontos volt, mert problémánk akadt az utolsó próbálkozáskor, miközben a pályaviszonyok javultak – mondta Pérez. – Ugyanakkor kár, hogy ez történt Maxszal, hiszen nagyon erős volt egész hétvégén. Holnap remélhetőleg mindkét autónk elöl lesz, és harcba szállhatunk a győzelemért, de sosem tudni, hiszen ezek a megbízhatósági problémák bármikor előjöhetnek az idei autóknál.”
MÁRCIUS 17., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.617 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:29.603 | |||||
MÁRCIUS 18., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.485 | |||||
Időmérő: 1. Pérez 1:28.265 | |||||
MÁRCIUS 19., VASÁRNAP | |||||
A verseny (50 kör, 308.45 km) rajtja: 18.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Április 2., 7.00 | Ausztrál Nagydíj, Melbourne | ||||
Április 30., 13.00 | Azeri Nagydíj, Baki | ||||
Május 7., 21.30 | Miami Nagydíj, Miami |
A rajtsorrendet tekintve Fernando Alonsónak lesz a legnagyobb esélye, hogy megszorongassa Pérezt, ám a kétszeres világbajnok szerint az Aston Martin egyelőre nem tudja felvenni a versenyt a Red Bull-lal. Alonso emiatt arra számít, hogy a mögüle rajtolókkal kell majd csatáznia, de ha a szerencse az ő oldalára áll, nem szalasztja el az alkalmat.
„Nem hiszem, hogy le tudnánk győzni Pérezt, egyelőre nem tartunk ott – szögezte le a spanyol. – A nyers tempót nézve a Red Bull más ligában játszik, ezért úgy gondolom, hogy a mögöttünk lévőkre kell koncentrálnunk. A Ferrari erős lesz, a Mercedes már most is az, és az Alpine is elég gyors ezen a pályán. A mi versenyünk a mögöttünk lévőkkel zajlik majd, így erősen figyeljük a tükreinket, de persze ha bármi történik előttünk, élünk a lehetőséggel.”
A szerencsének is köszönhetően George Russell a második sorból várhatja a piros lámpák kialvását a Szaúdi Nagydíjon. Bár a Mercedes versenyzője úgy érzi, hogy a közvetlen riválisaikhoz képest nincsenek nagyon lemaradva, véleménye szerint a Red Bull másik ligában látszik, így Max Verstappennek nem lesz túl nehéz dolga vasárnap.
„A Red Bull eddig remek munkát végzett, az előnye a többiekhez képest nagyobb, mint bárkinek az elmúlt hat-nyolc évben, és ez elég lenyűgöző – vélekedik Russell. – Úgy gondolom, hogy Max holnap simán felzárkózik a mezőnyben, hacsak nem történik baleset vagy feltartás. Láthattuk tavaly, amikor Spában a tizenötödik helyről jött előre, idén ráadásul még gyorsabb az autója, így nekünk csak magunkra kell koncentrálnunk. Mindenképpen harcba szállhatunk a dobogós helyekért, mivel úgy tűnik, hogy közelebb vagyunk az Aston Martinhoz és a Ferrarihoz, ráadásul az utóbbi előtt rajtolunk.”
A Q2-ig úgy tűnt, senki sem veszélyes Max Verstappen rajtelsőségére, csakhogy ekkor utolérte a technikai ördöge a kétszeres világbajnokot, aki így csak a 15. helyről vághat neki a dzsiddai futamnak. Verstappen elmondta, mi történt, és leszögezte, hogy nem fordulhat elő hasonló a jövőben.
„A tízes kanyarból kijövet eltört a hajtótengely, ami elég sajnálatos – emlékezett vissza a címvédő. – Igazából nem is értem, mi történt, mert idén eddig volt hasonló problémánk. Az időmérőig minden simán alakult, jobban, mint két hete Bahreinben. Jobban éreztem magam az autóban, és ez látható volt az edzéseken is. Mindez viszont nem számít, ha nem tudjuk befejezni az időmérőt. Biztosra kell mennünk, hogy ez sosem ismétlődik meg. Nem számít, hogy a mezőny elején vagy végén harcolsz, olyan autót akarsz, ami megbízható.”
Az első sorból rajtolhatott volna Charles Leclerc, ha a rajtbüntetése miatt nem veszítette volna el a második pozícióját a rajtrácson. A Ferrari versenyzője ennek ellenére bizakodó, és azt is elképzelhetőnek tartja, hogy hamar felzárkózik az élmezőnyre.
„Egyrészről úgy gondolom, hogy ez eddig nehéz hétvége a tempónkat tekintve, viszont nagyon elégedett vagyok a körömmel – mondta Leclerc. – Mindent beleadtam, és végig a határon autóztam. Másrészről a Red Bull más bolygóról jött, mi pedig még mindig szenvedünk kicsit, szóval továbbra is keményen kell harcolnunk. Nem lesz könnyű dolgunk, a versenytempót illetően nagyon szoros a mezőny. Van egy tíz rajthelyes büntetésem, ami miatt kissé hátrébbról rajtolok, de remélhetőleg a lehető leghamarabb előre tudom verekedni magam.”
1. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:28.265 | átlag: 251.814 km/ó |
2. | Charles Leclerc* | monacói | Ferrari | 1:28.420 | 0.155 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:28.730 | 0.465 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:28.857 | 0.592 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:28.931 | 0.666 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:28.945 | 0.680 |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:29.078 | 0.813 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.223 | 0.958 |
9. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.243 | 0.978 |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:29.357 | 1.092 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:29.451 | 0.816 |
12. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.461 | 0.826 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.517 | 0.882 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.668 | 1.033 |
15. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:49.953 | 21.318 |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:29.939 | 1.178 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.994 | 1.233 |
18. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:30.244 | 1.483 |
19. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:30.447 | 1.686 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 2:08.510 | 39.749 |
* 10 helyes rajtbüntetés az erőforráselem cseréje miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:28.761 | 1. | Pérez | 1:28.635 |
2. | Pérez | 1:29.244 | 2. | Alonso | 1:28.757 |
3. | Alonso | 1:29.298 | 3. | Leclerc | 1:28.903 |
4. | Stroll | 1:29.335 | 4. | Sainz | 1:28.957 |
5. | Leclerc | 1:29.376 | 5. | Stroll | 1:28.962 |
6. | Sainz | 1:29.411 | 6. | Russell | 1:29.132 |
7. | Hülkenberg | 1:29.547 | 7. | Ocon | 1:29.255 |
8. | Russell | 1:29.592 | 8. | Hamilton | 1:29.374 |
9. | Csou | 1:29.654 | 9. | Piastri | 1:29.378 |
10. | Hamilton | 1:29.689 | 10. | Gasly | 1:29.411 |
11. | Piastri | 1:29.706 | 11. | Hülkenberg | 1:29.451 |
12. | Ocon | 1:29.707 | 12. | Csou | 1:29.461 |
13. | Magnussen | 1:29.744 | 13. | Magnussen | 1:29.517 |
14. | Gasly | 1:29.890 | 14. | Bottas | 1:29.668 |
15. | Bottas | 1:29.929 | 15. | Verstappen | 1:49.953 |
16. | Cunoda | 1:29.939 | |||
17. | Albon | 1:29.994 | |||
18. | De Vries | 1:30.244 | |||
19. | Norris | 1:30.447 | |||
20. | Sargeant | 2:08.510 |