Vajon hány negyven feletti klasszisnak kell még bizonyítania zsenialitását a sportvilágban ahhoz, hogy a csapatvezetők végre ne az útlevélben szereplő születési dátum alapján ítélkezzenek felettük? A Formula–1 kétszeres világbajnokát, a bahreini idénynyitón dobogóra álló 41 és fél éves Fernando Alonsót tavaly – teljes joggal – nagyon feldühítette, hogy akkori csapata, az Alpine életkorára hivatkozva nem szavazott neki bizalmat automatikusan további két évre. Hiába szerzett istállójának dobogós helyezést, hiába brillírozott az időmérőkön, és hiába nyújtott meggyőzőbb teljesítményt 15 évvel fiatalabb csapattársánál, az illetékesek csak hümmögtek, amikor eszükbe jutott 1981-es születési éve.
Pedig a stopperóra sosem hazudik – tartja a régi F1-es mondás, és az Alpine vezetőivel ellentétben az Aston Martint irányító Lawrence Stroll valóban ehhez tartotta magát, amikor boldogan tette le Alonso asztalára a kétéves szerződést. Hiszen ha valaki végigkísérte a spanyol klasszis eddigi pályafutását, és 2021-es visszatérése utáni két évét, világosan láthatta, az elnyűhetetlen bajnok ugyanolyan tűzzel, gyorsasággal és tehetséggel vezet, mint legnagyobb sikerei idején. Persze sokan féltették a pilótát, mert amikor aláírt, az Alpine épp a negyedik, az Aston Martin pedig a kilencedik helyen állt a konstruktőri tabellán, vagyis benne volt a levegőben egy „tipikus Alonso-féle” pocsék időzítésű váltás.
Annyi küszködős év után azonban most talán végre rámosolyog a szerencse, mert míg előző csapata egy helyben topog, az Aston Martin egyetlen tél alatt hihetetlen módon az erősorrend második-harmadik helyéig tört előre, és végre a képességeihez méltó autót tett a világbajnok alá. Persze az igazi tündérmese az lenne, ha káprázatos fejlődési ütemét megtartva a csapat jövőre győztes konstrukcióval állna elő, amellyel az akkor 43 éves Alonso 18 idénnyel legutóbbi vb-címe után ismét a csúcsra érne. A hétvégi bahreini tündöklés fényében mindenesetre erre is látszik némi esély.
De ha mást nem, a neki járó elismerést és tiszteletet így is kivívhatja, hiszen hiába hozta ki a maximumot eddigi autóiból is, a közvélemény azért jobban felkapja a fejét egy-egy dobogós helyezésre. És remélhetőleg most már a negyven felettiekben kételkedő csapatvezetők is...
A Nemzeti Sport munkatársainak további véleménycikkeit itt olvashatja!