Max Verstappen zárta a legjobb idővel a pénteki gyakorlást Miamiban. A kétszeres világbajnok egyelőre visszafogottan nyilatkozott, és az idei versenyhétvégére újraaszfaltozott pályával sem teljesen elégedett.
„Úgy érzem, hogy ez jó nap volt. Először meg kellett szoknunk az új aszfaltot, de aztán egyre jobban mentem a nap folyamán, és az autó egyensúlyával is minden rendben volt – árulta el Verstappen. – Az ideális ív mellett elég csúszós a pálya, szóval amint ezekre a részekre hajtunk, sokat veszítünk a tapadásból. Van egy-két apró dolog, amit még meg kell vizsgálnunk, hiszen alapesetben az összes kanyarban gyorsak akarunk lenni, de ez nem mindig lehetséges. Meg kell néznünk azt is, milyen lesz az időjárás a folytatásban.”
MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:30.125 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.930 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 18.30–19.30 | |||||
Időmérő: 22.00–23.00 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 306.326 km) rajtja: 21.30 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Az első szabadedzésen a top tízen kívül nyitott Sergio Pérez, aki azonban inkább a második tréningen futott körével elégedett kevésbé. A mexikói pilóta elmondta, mi történt, ám kiemelte, hogy még nem fedett fel mindent.
„Nem ez volt életem legjobb pénteki napja, a második edzésen futott köröm is elég rosszul sikerült – mondta Pérez. – Blokkoltam a kerekeim az utolsó kanyarban, szóval maradt még bennem valamennyi. Nem vezettem igazán jól ezen a napon, de úgy érzem, hogy ha tudok ezen javítani, és kényelmesebben érzem magam az autóban, akkor minden rendben lesz a folytatásban. Kipróbáltunk néhány újdonságot a mechanikai egyensúlyt illetően, és sok információt szereztünk. Kivéve talán a hosszú etapokat illetően, hiszen ilyen körülmények között nem tudtunk sok kört teljesíteni. Ennek ellenére úgy érzem, hogy jó alapra építkezhetünk.”
Charles Leclerc balesete miatt kellett rövid időre félbeszakítani a második edzést Miamiban. A Ferrari versenyzője magára vállalta a felelősséget az ütközésért, de elmondása szerint az ő vesztét is az újraaszfaltozás miatti tapadáshiány okozta.
„Nincs mit mondanom, egyszerűen túl keményen nyomtam – árulta el Leclerc a balesetéről. – Ettől függetlenül elég jónak érzem az autót egy körön, de a teljes versenytávot illetően nagyon le vagyunk maradva a Red Bullhoz képest. A pálya egyes részein jó a tapadás, ám az ideális íven kívül elég nehéz, emiatt csúsztam ki én is a második edzésen, hiszen amikor kicsit nagyobb gázt adtam, elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett. Szerencsére azonban nem szenvedtünk nagy károkat.”
George Russell kezdett a legjobb Miamiban, de a második szabadedzésen csak a mezőny utolsó harmadában végzett. A brit versenyző ennek ellenére bizakodó, és úgy véli, a Ferrarit is legyőzhetik ezen a hétvégén.
„Tavaly mi voltunk a leggyorsabbak pénteken, majd szombaton kiestünk az időmérő második szakaszában – emlékezett vissza Russell. – Az idén már a pénteki edzések alatt is javult az autó. Az első kicsit nehezen alakult, de az élen zártunk. A második edzésen jól éreztem magam a közepes gumikon, ám amikor előkerültek a lágyak, az autó nem úgy működött, ahogyan szerettem volna. A vasárnapot illetően akadnak még kérdőjelek, és hiába aszfaltozták újra a pályát, továbbra sem úgy működik, mint más pályák. Egyszerűen nem térhetünk le az ideális ívről, különben rengeteg tapadást veszítünk. Ha az időmérőn minden jól alakul, a Ferrari és az Aston Martin előtt végezhetünk. Elnézve az első négy versenyt, mi hárman nagyon közel vagyunk egymáshoz.”
1. | George Russell | brit | Mercedes | 1:30.125 | átlag: 216.179 km/ó | 18 kör |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:30.337 | 0.212 mp h. | 24 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:30.449 | 0.324 | 23 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:30.549 | 0.424 | 22 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:30.724 | 0.599 | 23 |
6. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:31.104 | 0.979 | 20 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:31.231 | 1.106 | 24 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:31.337 | 1.212 | 24 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:31.392 | 1.267 | 14 |
10. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:31.542 | 1.417 | 27 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:31.566 | 1.441 | 22 |
12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:31.810 | 1.685 | 24 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:31.853 | 1.728 | 25 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:31.902 | 1.777 | 24 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:31.903 | 1.778 | 25 |
16. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:31.997 | 1.872 | 23 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:32.134 | 2.009 | 22 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:32.169 | 2.044 | 28 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:32.619 | 2.494 | 27 |
20. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:34.637 | 4.512 | 10 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:27.930 | átlag: 221.576 km/ó | 23 kör |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:28.315 | 0.385 mp h. | 26 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.398 | 0.468 | 20 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:28.419 | 0.489 | 24 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:28.660 | 0.730 | 25 |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.741 | 0.811 | 24 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.858 | 0.928 | 23 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:28.930 | 1.000 | 23 |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:28.937 | 1.007 | 25 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.046 | 1.116 | 26 |
11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:29.098 | 1.168 | 22 |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.171 | 1.241 | 22 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.181 | 1.251 | 27 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.189 | 1.259 | 26 |
15. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.216 | 1.286 | 21 |
16. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:29.339 | 1.409 | 24 |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:29.393 | 1.463 | 22 |
18. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:29.613 | 1.683 | 25 |
19. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:29.928 | 1.998 | 25 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:30.038 | 2.108 | 27 |