Három „győztes” szabadedzés után Max Verstappen az időmérőn sem talált legyőzőre – igaz, az ellenfelei igencsak megfogyatkoztak az utolsó szakaszra. A Red Bull címvédője végül közel félmásodperces előnnyel szerezte meg pályafutása 24. pole pozíciót, pedig mint később elárulta, a csapata kérésére nem adott ki mindent magából.
„Amikor elkezdtük a Q3-at, tudtam, hogy van még némi tartalék az autóban – árulta el Verstappen. – Már az első gyors körömön a határon autózhattam, és nagyon gyors voltam. A második köröm még jobban sikerülhetett volna, de azt hiszen, hogy a mérnökön kissé ideges lett, és inkább szólt, hogy vegyek vissza. Óvnom kellett a gumikat, mert talán szükség lesz rájuk holnap. Az autóm az első perctől jól működött. Csak kisebb változtatásokat kellett végrehajtani rajta, jól éreztem magam vezetés közben a hétvége legelejétől.”
JÚNIUS 2., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:14.606 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.907 | |||||
JÚNIUS 3., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.664 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:12.272 | |||||
JÚNIUS 4., VASÁRNAP | |||||
A verseny (66 kör, 307.236 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Június 18., 20.00 | Kanadai Nagydíj, Montreal | ||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9. 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone |
Csapattársa simán elhódította a rajtelsőséget, míg Sergio Pérez be sem jutott a barcelonai kvalifikáció utolsó szakaszába. A mexikói versenyző hibázott a Q2-ben, de reméli, hogy a 11. rajthely ellenére is a dobogón pezsgőzhet vasárnap.
„Gördülékenyen indult a hétvége, de aztán a körülmények nehézzé váltak, és nem éreztem jól magam az autóban az időmérőn – vallotta be Pérez. – Próbáltam változtatni a vezetési stílusomon, de amint változékonnyá váltak a körülmények, rossz helyzetbe kerültem. Nem tudtam kihozni az autóból a maximumot, ráadásul az ötös kanyarban még kissé vizes volt a pálya. Elveszítettem az uralmat az autó hátulja felett, és a kavicságyban találtam magam. Veszítettem némi időt, ami végül a vesztemet okozta, de hiszem, hogy holnap bármi megtörténhet. Értékes pontokat szerezhetünk, és remélhetőleg a dobogós helyezés is összejön.”
Versenyzőjével ellentétében Helmut Marko szigorúbban látja a helyzetet. A Red Bull tanácsadóját aggasztaja, hogy Pérez már a második hétvégén hibázik, ami mögött a szakember szerint a vb-cím hajszolása áll.
„Valami nem megy jól Checónál Monte-Carlo óta – vélekedik Marko. – Jobban kellene koncentrálnia magára a versenyzésre, nem pedig a bajnoki címre kellene gondolnia. Remélem, rendbe rakja magában a dolgokat, mert eddig egész hétvégén megvolt a négy-öt tizedmásodperces lemaradása. Hitt abban, hogy idén meglehet a világbajnoki cím, de mostanában kemény emlékeztetőt kapott arról, hogy ehhez össze kell szednie magát.”
Furcsa jelenettel ért véget a Q2 a Mercedes szempontjából, hiszen a csapat két versenyzője kissé összeért a célegyenesben, aminek következtében Lewis Hamilton autójáról le is repült egy alkatrész. Az időmérőt követően George Russell elmondta, mi történt, és leszögezte: nem a versenyzők hibáztak ebben a helyzetben.
Összesen hat hellyel küldték hátrébb a rajtrácson Pierre Gaslyt a sportfelügyelők. Az Alpine versenyzője először Carlos Sainz Jr.-t tartotta fel a Q1-ben, majd nem sokkal később Max Verstappen elől sem húzódott le időben. Bár utóbbi esetben kiemelték, hogy Gaslynak azt mondta a mérnöke, Verstappen nem gyors körön érkezik, a sportfelügyelők végül ezért, illetve a Sainz elleni esetért is három-három rajthelyes büntetést róttak ki rá. A francia pilóta így a negyedik helyett csupán a tizedik pozícióból kezdheti meg a Spanyol GP-t. |
„Hatalmas félreértés történt – mondta a brit pilóta. – Magam elé figyeltem, hogy megpróbáljam elkapni Carlos szélárnyékát, a következő pillanatban pedig Lewis ott termett. Meg kell beszélnünk, mi történt, hiszen ilyen sosem fordulhat elő csapattársak között. Ez nem a versenyzők hibája volt, de egy csapaton belül nem szabadna ilyennek történnie. A kommunikációnak gördülékenyebben kellene folynia.”
Már a Q1-ben véget ért az időmérő Charles Leclerc számára, aki így csak az utolsó sorból indulhat Barcelonában. A Ferrari versenyzőjét az első perctől több tényező is hátráltatta – elmondása szerint arra is nagy esély van, hogy technikai meghibásodás állt a problémái hátterében.
„Még nem tudom pontosan, hogy mi történt – mondta a kiesését követően Leclerc. – Csak annyit mondhatok, hogy a balkanyarokban vezethetetlen volt az autó, a jobbkanyarokban pedig hasonló érzésem volt, mint az utolsó edzésen. Meg kell fejtenünk, mi volt a baj ott, ahol nem stimmelt valami, mert nagyon messze jártam attól, amire korábban számítottam. Egyáltalán nem volt tapadásom a hátsó gumikat tekintve, de alaposan át kell néznünk az autót. Meglepődnék, ha minden rendben lenne vele.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:12.272 | átlag: 231.973 km/ó |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:12.734 | 0.462 |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:12.792 | 0.520 |
4. | Pierre Gasly* | francia | Alpine-Renault | 1:12.816 | 0.544 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:12.818 | 0.546 |
6. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:12.994 | 0.722 |
7. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:13.083 | 0.811 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:13.229 | 0.957 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:13.507 | 1.235 |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.682 | 1.410 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:13.334 | 0.574 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:13.447 | 0.687 |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.521 | 0.761 |
14. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:14.083 | 1.323 |
15. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:14.477 | 1.717 |
16. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:13.977 | 1.040 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:14.042 | 1.105 |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:14.063 | 1.126 |
19. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:14.079 | 1.142 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:14.699 | 1.762 |
* Sainz és Verstappen feltartásáért összesen 6 rajthelyes büntetés, ami miatt a 10. helyről rajtolhat |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:12.937 | 1. | Verstappen | 1:12.760 |
2. | Norris | 1:13.295 | 2. | Norris | 1:12.776 |
3. | Russell | 1:13.326 | 3. | Sainz | 1:12.790 |
4. | Sainz | 1:13.411 | 4. | Hamilton | 1:12.999 |
5. | Hülkenberg | 1:13.420 | 5. | Ocon | 1:13.001 |
6. | Ocon | 1:13.433 | 6. | Piastri | 1:13.059 |
7. | Gasly | 1:13.471 | 7. | Stroll | 1:13.082 |
8. | De Vries | 1:13.581 | 8. | Alonso | 1:13.098 |
9. | Verstappen | 1:13.615 | 9. | Gasly | 1:13.186 |
10. | Csou | 1:13.677 | 10. | Hülkenberg | 1:13.283 |
11. | Puastri | 1:13.691 | 11. | Pérez | 1:13.334 |
12. | Alonso | 1:13.747 | 12. | Russell | 1:13.447 |
13. | Stroll | 1:13.766 | 13. | Csou | 1:13.521 |
14. | Cunoda | 1:13.862 | 14. | De Vries | 1:14.083 |
15. | Pérez | 1:13.874 | 15. | Cunoda | 1:14.477 |
16. | Bottas | 1:13.977 | |||
17. | Magnussen | 1:14.042 | |||
18. | Albon | 1:14.063 | |||
19. | Leclerc | 1:14.079 | |||
20. | Sargeant | 1:14.699 |