Mint beszámoltunk róla, a Red Bull kölcsönadta harmadik számú versenyzőjét, Daniel Ricciardót a fiókcsapatának, az AlphaTaurinak, így a mezőnyből az előző év végén kiszoruló ausztrál állandó pilótaként is visszatérhet a rajtrácsra, méghozzá már a most hétvégén rendezendő Magyar Nagydíjon, hiszen a „vörös bikák" azonnali hatállyal menesztették az alulteljesítő Nyck de Vriest.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 13.30–14.30 | |||||
2. szabadedzés: 17.00–18.00 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 12.30–13.30 | |||||
Időmérő: 16.00–17.00 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
A csapat nem titkolt célja, hogy Ricciardo új lendületet adjon a konstruktőri tabellán jelenleg az utolsó helyet elfoglaló faenzaiaknak, míg a versenyző már a visszatérés előtt jelezte, mindenképpen a Red Bullhoz vágyik vissza, és kizárólag abban az esetben vállalna a szerepet az AlphaTaurinál, ha ez lehetőséget kínálna számára a Red Bullhoz, valamint az élmezőnybe történő visszatérésre.
Noha az osztrák alakulat tanácsadója, Helmut Marko a szerződés megkötése után jelezte, nem kívánnak az ausztrállal nyomást helyezni Sergio Pérezre, és nem lenne semmi értelme annak, ha meg akarnának szabadulni tőle, a csapatfőnök, Christian Horner elismerte, Ricciardo valóban a mexikói ülésére pályázik, igaz, hozzátette, az esetleges cserére legkorábban 2025-ben kerülhetne sor, hiszen akkor jár le Pérez kontraktusa.
„Ez az egész egyelőre csak az idény végéig szól, nincsenek ezen túlmutató elképzelések vagy elvárások. A bajnokság végéig adtuk kölcsön az AlphaTaurinak. A következő évben nyilvánvaló, hogy Max (Verstappen) és Checo lesz a két versenyzőnk, de mindig jó, ha egy tehetséges pilóta is talonban van. Ricciardo a 2025-ös Red Bull-ülést célozta meg, és az AlphaTaurit tartja a legjobb útnak ahhoz, hogy mindezt elérje" – jelentette ki a brit szakember, aki részletesebben is beszélt arról, mi vezetett a látszólag hirtelen pilótacseréhez.
„Leginkább az nyűgözött le, hogy még nem ment ezzel az autóval, és hét hónapja nem is vezetett, de három-négy kör után már egy másodpercen belül volt a versenyzőinkhez képest. Aztán az első rendes menete, amelynél összevethető gumin volt, látható volt, hogy egyre magabiztosabbá válik. Annak az etapnak az első körével, ami talán a hetedik köre volt aznap, olyan időt ért el, amivel az első sorba kvalifikálta volna magát a versenyre. Rendkívül lenyűgöző volt."
„Először azonban tisztázni kellett vele, hogy akarja-e. Teljesen más egy AlphaTaurit vezetni, mint egy Red Bullt. Határozottan megvannak a kihívásai, és meg kellett győződnünk róla, készen áll-e arra, hogy akár már a Q1-ben kiesik. Úgy tűnt, ő nagyon is örül annak a lehetőségnek, hogy visszatérhet a rajtrácsra, és újra Formula–1-es versenyző lehet" – tette hozzá.
Ricciardo az eddigi pályafutása során 232 nagydíjon indult el, 32-szer állt fel a dobogóra, és ebből 8 ízben győzedelmeskedett. Visszatérése színhelyén, a Hungaroringen 2014-ben szelte át elsőként a célvonalat.