Bár a rajtnál elveszítette az első helyet Max Verstappen, az ötödik körben már ismét a címvédő autózott az élen. Verstappen újabb győzelmével ráadásául a Red Bull beállította a McLaren 1988-ban elért rekordját, miszerint zsinórban 11 győzelmet arattak az istálló versenyzői. A kétszeres világbajnok azonban úgy véli, ezért a diadalért erősen meg kellett küzdenie.
„Szörnyen sikerült a rajtom, és rá kell jönnünk, miért történt így – szögezte le Verstappen. – Mindkét McLaren nagyon gyors volt a futam elejétől, és beletelt néhány körbe, mire meg tudtam előzni Landót. Ezután az is időbe telt, hogy megfelelő állapotba hozzam a gumikat, de később sikerült kiautóznom némi előnyt, és ismét minden rendben alakult. A biztonsági autós fázis után nem volt könnyű dolgom a lágy gumikon, és nem is ment az előnyöm három másodperc fölé. Persze örülök, amiért ismét nyertem, és ezzel a csapat tizenegy győzelmet aratott zsinórban. Ez lenyűgöző eredmény, de ma kicsit sem volt könnyű dolgunk.”
Szombaton kis híján elhappolta a pole pozíciót Verstappen elől, vasárnap pedig dobogóra állhatott hazai közönsége előtt Lando Norris. A McLaren versenyzőjének nehezen indult a szezon, Silverstone-ban azonban beállította pályafutása legjobb eredményét.
„Őrület, hogy összehoztuk ezt, és a csatát is nagyon élveztem Lewisszal – mondta a leintést követően Norris. – Elkövettem jó néhány hibát, de minden tőlem telhetőt beleadtam, és Maxszal szemben is addig tartottam magam, ameddig csak tudtam. Kissé hosszú és magányos versenyem volt a futam nagy részében, de így is nagyon élveztem.”
Norris egyébként a hajrában még arra is ráért, hogy csapatával a stratégián viccelődjön. Bár végül nem olyan gumikat kapott, mint szeretett volna, a végeredmény miatt egyáltalán nem bánja.
JÚLIUS 7., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.600 | |||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.078 | |||||
JÚLIUS 8., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:27.419 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:26.720 | |||||
JÚLIUS 9., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Hamilton | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort |
„Néha olyanok, mint a kezdők, de az is lehet, hogy ők teszteltek engem – viccelődött a brit pilóta a McLarenen. – Nyilván lágy gumikat akartam, hiszen annak több értelme lett volna, de már nem számít, mert így második lettem. Lenyűgöző volt a hangulat, a levezető körömön megpróbáltam integetni mindenkinek.”
A Mercedesnél jól reagáltak a biztonsági autó pályára küldésére, aminek köszönhetően Lewis Hamilton Oscar Piastri elé került, és később Norrist is támadta a második helyért. A hétszeres világbajnoknak meg kellett elégednie a dobogó legalsó fokával, ám így is elégedetten távozik hazai versenyéről.
„A McLaren egy rakéta volt, hihetetlen tempóval ment – emlékezett vissza Hamilton. – Szeretnék nekik gratulálni, mert a McLaren korábban az én családom volt, ott kezdtem a pályafutásom, és jó látni őket újra elöl. Nagyon gyorsak voltak a nagyobb tempójú kanyarokban, nem tudtam tartani velük a lépést, de az újraindításkor legalább jót csatáztunk Landóval. A csapatunk számára pozitívum, hogy tudjuk, nem vagyunk annyira lemaradva. Csak továbbra is keményen kell dolgoznunk, és egy nap elkaphatjuk az előttünk lévő srácokat.”
A harmadik rajtsorból vágott neki a Ferrari párosa a silverstone-i futamnak, Charles Leclerc-ék azonban sokakkal nem különösebben tudták felvenni a versenyt. Ráadásul az idény tizedik hétvégéjén úgy tűnt, hogy már a McLaren is egyértelműen a maranellóiak előtt jár.
„A McLaren és a Mercedes egyszerűen gyorsabb volt ma – ismerte be a monacói. – Amikor nincs meg a kellő tempónk, nagyon nehéz helyzetbe kerülünk, bármivel is találjuk szemben magunkat. Később, például amikor bejött a biztonsági autó, balszerencsések voltunk, miközben többeknek kedvezett a helyzet. Nem hiszem, hogy jobban koptak a gumijaink, mint másoké. Megpróbáltam magam mögött tartani George-ot a verseny első felében, de a kiállásokkor elénk vágott. Hiába adtam bele mindent a kemény gumikon, a legtöbben könnyedén megelőztek minket.”
Csapattársánál is több előzés áldozata lett Carlos Sainz Jr., aki mellett a hajrában néhány kanyaron belül hárman is elmentek. A Ferrarinál egy ideig ment a tanakodás a második bokszkiállásról, de Sainz szerint túl sok tényező hátráltatta őket a hétvégén.
„Azért hagytam a csapatra a döntést, hogy kiálljunk-e másodszorra is, mert én is erősen gondolkodtam, hogy a tizedik helyen autózva milyen gumikon kéne lennem – ecsetelte a spanyol. – Túl nagy hatással volt ránk a szél és egyéb körülmények, mint például a pálya hőmérséklete. Emiatt egyes hétvégéken kiszolgáltatott helyzetbe kerülünk. Nehéz megjósolni, hogyan alakul ezután az erősorrend, ami jó az F1-nek, nekünk viszont már kevésbé.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:25.16.938 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 3.798 mp h. |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 6.783 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 7.776 mp h. |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 11.206 mp h. |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 12.882 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 17.193 mp h. |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 17.878 mp h. |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 18.689 mp h. |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 19.448 mp h. |
11. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 23.632 mp h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 25.830 mp h. |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 26.663 mp h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 27.483 mp h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 29.820 mp h. |
16. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 31.225 mp h. |
17. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 33.128 mp h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 46 | |
Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 31 | |
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 9 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 8 | 10 | 10 | 5 | 255 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 5 | 9 | 2 | 156 |
3. | Fernando Alonso | - | 6 | 10 | - | 137 |
4. | Lewis Hamilton | - | 4 | 10 | 1 | 121 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 9 | - | 83 |
6. | George Russell | - | 1 | 8 | 1 | 82 |
7. | Charles Leclerc | - | 2 | 7 | - | 74 |
8. | Lance Stroll | - | - | 6 | 1 | 44 |
9. | Lando Norris | - | 1 | 5 | - | 42 |
10. | Esteban Ocon | - | 1 | 5 | - | 31 |
11. | Oscar Piastri | - | - | 3 | - | 17 |
12. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 16 |
13. | Alexander Albon | - | - | 3 | - | 11 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | 1 | 9 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 411 |
2. | Mercedes | 203 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 181 |
4. | Ferrari | 157 |
5. | McLaren-Mercedes | 59 |
6. | Alpine-Renault | 47 |
7. | Williams-Mercedes | 11 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 |