Max Verstappen újabb magabiztos győzelme révén a Red Bull biztossá tette a 2023-as konstruktőri világbajnoki címet már hét futammal az idény vége előtt. A címvédő – aki a következő helyszínen, Katarban vélhetően az egyéni vb-címért folytatott csatát is lezárja – úgy érzi, nem sikerült tökéletesen a rajtja a szuzukai versenyen, ám csapata legalább elérte első számú célját ezen a hétvégén.
„Hihetetlen hétvégén vagyunk túl, és nagyszerű érzés nyerni ezen a pályán – árulta el Verstappen. – Az autónk jól működött az összes gumikeveréken, de úgy érzem, az volt a legfontosabb, hogy biztossá tegyük a konstruktőri bajnoki címet. Büszke vagyok mindenkire a csapatban, hiszen elértük ezt a fontos célt, ráadásul éppen itt, Japánban. Különleges, hogy már a szezon ezen szakaszában megnyertük a vébécímet, hihetetlen évünk van, mindenkire nagyon büszke vagyok a csapatból. A mai napon kizárólag a rajtom sikerült kissé gyengébben, mert kipörögtek a kerekeim, utána azonban sima út vezetett a győzelemig.”
Néhány hónappal a pocsék szezonkezdet után Lando Norris immár negyedik alkalommal ünnepelhetett a dobogón. A McLaren versenyzője tisztában van azzal, hogy a győzelemért nem különösebben szállhattak harcba, ám úgy véli, ennek ellenére nem volt túl nagy a hátrányuk, viszont nem szeretné elbízni magát csapata hatalmas formajavulása láttán.
SZEPTEMBER 22., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.647 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.688 | ||||||
SZEPTEMBER 23., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.267 | ||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:28.877 | ||||||
SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
„Ez egy újabb nagyszerű nap volt a számunkra, a második és a harmadik helynél nem is kívánhattunk volna többet – vélekedik Norris. – A csapat remek munkát végzett, és a rajtom is nagyon jól sikerült. Majdnem elkaptam Maxot, és bár nem sok esélyem volt ellene a kettes kanyartam, megpróbálkoztam az előzéssel. Nagyon erős volt a tempónk ma a többiekhez viszonyítva, és annak ellenére, hogy nem voltunk túl közel Maxhoz, hatalmasnak sem mondható a lemaradásunk. Nagyon örülök Oscar eredményének is, hiszen ez az első dobogós helyezése. Hihetetlennek mondható a fejlődés, amin átmentünk, azonban biztos vagyok abban, hogy vár még ránk néhány nehéz pillanat.”
Fontos mérföldkőhöz érkezett a csupán első idényét teljesítő Oscar Piastri, aki először állhatott dobogóra a királykategóriában. A McLaren fiatal versenyzője a hatodik Ausztráliából, akinek ez sikerült, és bár elárulta, hogy nem a mai napon nyújtotta élete teljesítményét, a McLaren tempója elég volt ahhoz, hogy a patinás istálló mindkét pilótája a pódiumon ünnepelhessen a szuzukai futam végén.
„Ez igazán különleges, hosszú ideig emlékezni fogok rá – vallotta be Piastri. – Nem köszönhetem meg kellően a csapatnak, amiért lehetőséget kaptam, hiszen sokan sosem jutnak el idáig, nekem viszont sikerült már a legelső szezonomban. Nem ez volt életem legjobb versenye, de elég volt ahhoz, hogy a végén magasba emelhessem a trófeát. Nagyon erős volt a tempónk, ráadásul a futam második felében még inkább megtaláltam a megfelelő ritmust, és gyorsulni is sikerült kicsit. Nagyon elégedett vagyok, és alig várom, hogy újra átéljem mindezt.”
Carlos Sainz Jr. szingapúri taktikáját koppintotta a Mercedes Szuzukában, csakhogy elmaradt a kívánt eredmény. Hiába segítette ugyanis csapattársát DRS-nyitáshoz Lewis Hamilton, Sainz simán megelőzte George Russellt, és nem sokon múlt, hogy Hamiltont is maga mögé utasítsa az utolsó körökben.
Újabb nehéz hétvégén van túl Sergio Pérez, aki vélhetően a lehető leggyorsabban el szeretné felejteni a szuzukai futamon történteket. A mexikói először azért kapott öt másodperces időbüntetést, mert biztonsági autós fázis alatt előzte meg Fernando Alonsót, majd később, a visszazárkózása során Kevin Magnussent forgatta meg. Az esetért Pérez újabb öt másodpercet kapott, ráadásul utólag két-két büntetőpontot is kiosztottak neki a szabálytalanságokért, ezzel Pérez már hét ilyen egységnél jár az elmúlt egy évben. |
„Nem hiszem, hogy ez volt a megfelelő taktika – mondta a hétszeres világbajnok a leintést követően. – Amikor a csapat előállt ezzel a javaslattal, tisztában voltam vele, hogy az előző versenyről vették az ötletét, de nem volt értelme. Le kellett volna szakítanom őket magamról a lehető leggyorsabban, és már két másodperccel George előtt jártam, amikor megkértek, hogy segítsek neki a DRS-sel. Emiatt el kellett vennem a gázt, hogy egy másodpercen belülre kerüljek, így használhatta a DRS-t, mégis megelőzték. Tudtuk, hogy ez fog történni, hiszen egykiállásos stratégián volt, majd miután Carlos elment mellette, rögtön a nyomomban volt. Nagyon nehéz volt az utolsó néhány köröm, szóval csapatként hálásnak kell lennünk, hogy meglett az ötödik és a hetedik hely. Végül is ez jobb, mint a hatodik és a hetedik pozíció.”
Gyorsan népszerűvé vált Carlos Sainz Jr. Szingapúrban bemutatott taktikázása, amely ezúttal nem igazán működött a Mercedesnél, ám a Ferrari versenyzője jól szórakozott mindezen.
„Igazából viccesnek találtam – mosolygott Sainz. – Nevettem az autóban ülve, hiszen láttam, ahogyan Lewis visszavesz a tempóból, hogy DRS-hez segítse George-ot. Tudtam, hogy meg kell támadnom őt a sikánban, és végül mélyen bevetődtem. Visszaváltottam, majd én is használhattam a DRS-t, és elmentem George mellett. Élveztem még úgy is, hogy a saját trükköm majdnem egy pozíciómba került. Úgy gondolom, valóban nagyobb esélyük volt azzal, hogy Lewis lemaradt, viszont így végül megtámadhattam őt is.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:30.58.421 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.387 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 36.494 mp h. |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 43.998 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 49.376 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 50.221 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 57.659 mp h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:14.725 p h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.678 p h. |
10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:23.155 p h. |
11. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Cswou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 26 | |
Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 22 | |
Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 20 | |
Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 15 | |
Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 7 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 13 | 15 | 18 | 7 | 400 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 2 | 223 |
3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 17 | 3 | 190 |
4. | Fernando Alonso | - | 7 | 16 | 1 | 174 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 16 | - | 150 |
6. | Charles Leclerc | - | 3 | 13 | - | 135 |
7. | Lando Norris | - | 4 | 12 | - | 115 |
8. | George Russell | - | 1 | 14 | 1 | 115 |
9. | Oscar Piastri | - | 1 | 8 | - | 57 |
10. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
11. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | - | 46 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 9 | - | 38 |
13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 3 | - | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 623* |
2. | Mercedes | 305 |
3. | Ferrari | 285 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 221 |
5. | McLaren-Mercedes | 172 |
6. | Alpine-Renault | 84 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 12 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |
* már konstruktőri világbajnok |