Már a pénteki szabadedzéseken erősnek tűnt a Ferrari, s Carlos Sainz Jr. végül a háromból két tréninget az élen zárt. A spanyol versenyző az időmérőn is jó tempót mutatott, majd a Q3 végén a csapattársa mellett Max Verstappennél is jobb időt autózott, aminek köszönhetően az első rajtkockából vághat neki a Ferrari hazai futamának.
„Ez egy kemény időmérő volt, különösen a harmadik szakasza, amikor hárman mentünk a pole-ért – összegzett Sainz. – A határon autóztunk, és az utolsó köröm előtt tudtam, hogy némi plusz időhöz juthatok az Ascariban és a Parabolicában. Erre mentem rá, és végül bejött, hiszen nagyon keményen nyomtam az utolsó körömben. Az első számú célunk az, hogy dobogón végezzünk holnap, és mindent beleadok majd, hogy megtartsam az első helyet. Jól kell rajtolnom, és jól kell sikerülnie az első etapnak, aztán meglátjuk, harcba szállhatunk-e Maxszal. A hosszú etapokon erősebbnek tűnik nálunk, de minden tőlem telhetőt megteszek holnap.”
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:22.657 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.355 | ||||||
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.912 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:20.294 | ||||||
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl |
Monzában is az élen nyitott Max Verstappen, a Ferrariról azonban hamar kiderült, hogy méltó ellenfele lehet a Red Bullnak ezen a hétvégén, s a kétszeres világbajnok végül alul is maradt az időmérőn a maranellóiak egyik versenyzőjével szemben.
„Sikerült előrelépnünk a tegnapi naphoz képest. Már jól látható, hogy az összes időmérőn közel vagyunk egymáshoz, ezért örülök, hogy a második helyen végeztem ma. Megpróbáljuk megnyerni a versenyt, és általában nekünk van a leggyorsabb autónk, de előbb kiélvezzük a mai napot, csak utána foglalkozunk azzal, mi lesz holnap” – mondta Verstappen, akit az olasz szurkolók kifütyültek a kvalifikáció leintését követően.
Charles Leclerc egész hétvégén kisebb lemaradásban volt Sainzhoz képest, s bár úgy érzi, az időmérőre sikerült visszazárkóznia, némi segítség jól jött volna neki a csapattársától. A hangulatra azonban neki sem volt panasza Monzában.
„Csakis jól érezhetem magam a rajongók miatt, pedig az én időmérőmet nézve kissé csalódott lehetek – vélekedik a monacói. – Természetesen én szerettem volna az első helyen végezni, végül ez Carlosnak sikerült, de ez jó a Ferrari számára. Egész hétvégén nagyszerű munkát végzett, miközben én kissé szenvedtem a szabadedzéseken. Az időmérőn sikerült mindent összeraknom, és ennek nagyon örültem, viszont a Q3-ban nem kaptam szélárnyékot, ami legalább egy pozíciómba került. Ilyen az élet, ám elégedettnek kell lennünk, különösen nekem, ha azt nézzük, mennyire szenvedtem eddig ezen a hétvégén.”
Monzában megszokott jelenet, ahogy az időmérőn a mezőny feltorlódik annak érdekében, hogy minél jobb helyről kezdje meg mindenki a gyors körét. Ezt elkerülvén a sportfelügyelők 1:41.000-ban határozták meg azt időt, amelynél lassabban nem mehet egyik pilóta sem a két biztonsági autós vonal között, ellenkező esetben akár büntetést is kaphatnak. Sainz és Leclerc azonban nem tartott ezt az időt a Q1-ben, amiért vizsgálatot indítottak ellenük, azonban végül nem büntették meg őket. Az indoklás szerint azért döntöttek így, mert mindketten érthető okból lassítottak le, amikor maguk elé akarták engedni több pilótatársukat. |
A második sorból vághat neki a monzai futamnak George Russell, aki szerint ennél jobb eredménnyel aligha zárhatták volna az olaszországi kvalifikációt. A Mercedes pilótája ráadásul kimondottan örül annak, hogy sikerült visszatalálnia a helyes útra.
„Visszatértünk az alapokhoz – mondta Russell. – Jól sikerült az újraindításunk, és újra azon a szinten vagyok, ahol az első hat versenyen voltam, pedig a nyári szünet előtt kicsit visszaesett a teljesítményem. A negyedik hely volt a maximum, amit elérhettünk ma. Ha mindenképp a pole-ra hajtottunk volna, és emiatt próbáltam volna további három tizedmásodpercet találni, a kavicságyban kötöttem volna ki. Úgy érzem, a versenytempónk jó, és a gumik szemcsésedése sem tűnik túl nagynak. A karcsú első szárnyak miatt az előzés még DRS-sel sem annyira könnyű. Mindössze egy-két tizedmásodpercet nyerünk ilyenkor, szóval kellően gyorsnak kell majd lennünk a bokszkiállások környékén. Arra számítok, hogy jobban bánok majd a gumikkal, mint a ferrarisok, szóval jó esélyem lesz, ha kellően jól sikerülnek a kerékcserék és valami kissé eltérőt találunk ki a futamra.”
Igen erős teljesítményt nyújt a Williams az utóbbi hetekben, s különösen Alexander Albon jelent olykor pozitív meglepetést az időmérőkön vagy a futamokon. A thaiföldi versenyző ezúttal is könnyen bejutott a Q3-ba, ám a legnagyobb célját végül nem sikerült elérnie.
„Eddig nagyon jól alakul a hétvégém, de kicsit csalódott vagyok, hiszen a Q1-ben és a Q2-ben kicsit erősebbnek tűntünk – árulta el Albon. – Végső soron elégedett vagyok a köreimmel, viszont nem voltak elég jók a top öthöz, pedig ez volt a célunk. Bár pénteken nem volt tökéletes a tempónk, ráadásul szemcsésedéssel küzdöttünk, az autónkat az első edzéstől kezdve jónak érzem.”
1. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:20.294 | átlag: 259.730 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:20.307 | 0.013 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.361 | 0.067 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.671 | 0.377 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:20.688 | 0.394 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:20.760 | 0.466 |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.785 | 0.491 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.820 | 0.526 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.979 | 0.685 |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:21.417 | 1.123 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:21.594 | 0.657 |
12. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:21.758 | 0.821 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:21.776 | 0.839 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.940 | 1.003 |
15. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:21.944 | 1.007 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:22.390 | 0.817 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.545 | 0.972 |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:22.548 | 0.975 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:22.592 | 1.019 |
20. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:22.860 | 1.287 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:21.573 | 1. | Verstappen | 1:20.937 |
2. | Albon | 1:21.661 | 2. | Leclerc | 1:20.977 |
3. | Leclerc | 1:21.788 | 3. | Sainz | 1:20.991 |
4. | Cunoda | 1:21.852 | 4. | Pérez | 1:21.240 |
5. | Pérez | 1:21.911 | 5. | Albon | 1:21.272 |
6. | Sargeant | 1:21.930 | 6. | Hamilton | 1:21.369 |
7. | Sainz | 1:21.965 | 7. | Russell | 1:21.382 |
8. | Hamilton | 1:21.977 | 8. | Piastri | 1:21.527 |
9. | Norris | 1:21.995 | 9. | Alonso | 1:21.543 |
10. | Alonso | 1:22.043 | 10. | Norris | 1:21.581 |
11. | Piastri | 1:22.106 | 11. | Cunoda | 1:21.594 |
12. | Lawson | 1:22.112 | 12. | Lawson | 1:21.758 |
13. | Russell | 1:22.148 | 13. | Hülkenberg | 1:21.776 |
14. | Bottas | 1:22.249 | 14. | Bottas | 1:21.940 |
15. | Hülkenberg | 1:22.343 | 15. | Sargeant | 1:21.944 |
16. | Csou | 1:22.390 | |||
17. | Gasly | 1:22.545 | |||
18. | Ocon | 1:22.548 | |||
19. | Magnussen | 1:22.592 | |||
20. | Stroll | 1:22.860 |