A második helyről rajtoló Max Verstappen megtörte a monzai győzteseket 2019 óta sújtó átkot, hiszen a tizenötödik körben átvette a vezetést, és magabiztos előnnyel szerezte meg a helyszínen a második, míg pályafutása 47. győzelmét. A sorozatban a tizedik diadalát jegyző holland ráadásul példátlan rekordot állított fel, hiszen a Formula–1 történetében rajta kívül még egyetlen versenyző sem tudott ilyen hosszú sikerszériát felmutatni.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:22.657 | ||||||
2. szabadedzés: 1. Sainz 1:21.355 | ||||||
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 1. Sainz 1:20.912 | ||||||
Időmérő: 1. Sainz 1:20.294 | ||||||
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP | ||||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Sainz | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Szeptember 17., 14.00 | Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | |||||
Szeptember 24., 7.00 | Japán Nagydíj, Szuzuka | |||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl |
„Sosem hittem volna, hogy lehetséges sorozatban tíz győzelmet szerezni. Ma nagyon keményen meg kellett dolgoznunk a sikerért, és ez sokkal élvezetesebbé is tette. Remek volt a tempónk, jól bántunk az abroncsokkal, de a Ferrari végsebessége volt a jobb" – kezdte az értékelést az egyéni vb-összetettet a közvetlen riválisa, Sergio Pérez előtt 145 ponttal vezető holland, aki kitért arra is, mi okozott számára nehézséget a futamon.
„Nagyon nehéz volt közel maradni, és az első kanyarnál támadni. Hibára kellett kényszerítenem (Carlos) Sainzot, és szerencsére egyszer elfékezte magát, és nekem jobb volt a tapadásom a kettes kanyarnál, így onnantól kezdve a magam versenyére összpontosíthattam. Igyekeztem türelmes maradni, hiszen tudtam, hogy hosszú a verseny, és láttam, hogy eléggé küszködött a hátsó gumikkal, így csak ki kellett várnom a jó pillanatot. Utána nagyon élvezetes volt, volt egy kis gondunk a végén, de addigra elég nagy előnyre tettem szert, így nem okozott gondot" – árulta el, hogy a hajrában némi gondja adódott a Red Bull-lal.
Másodikként az ötödik rajtkockából induló Pérez látta meg a kockás zászlót, a mexikói útja több nagy csatán át vezetett a dobogó második fokára, hiszen keményen összecsapott a Ferrarikkal, illetve George Russellen is át kellett fűznie magát.
„Ez volt a maximum, amit ma elérhettünk. Sokkal nehezebb volt előzni, mint amire előzetesen számítottam, hiányzott a végsebességünk, és hiába voltam nagyon közel a Parabolicánál, ez nem volt elég. Nagyrészt 3 tizedre voltam, és tudtam, hogy amint két tizedre kerülök, esélyem lehet. Elképesztő volt megelőzni Carlost és Charles-t (Leclerc), hiszen eléggé elhasználtam a gumijaimat, de végül sikerült magam mögé utasítani mindkettejüket."
„Úgy hiszem, sokat sikerült előrelépnünk a beállítások terén, jóval magabiztosabban éreztem magam az autóban, szóval arra számítok, hogy a következő futamokon a legjobb formámat tudom mutatni" – tekintett előre lelkesen.
A Red Bull az idei hatodik kettős győzelmét könyvelhette el, és továbbra is veretlen az idén, aminek révén már 310 ponttal előzi meg a konstruktőri tabellán második helyet elfoglaló Mercedest.
A pole pozícióból induló Carlos Sainz Jr. eseménydús versenyen van túl, hiszen tizenöt körön keresztül tartotta a vezetést Verstappen előtt, majd Pérezzel, valamint a márkatársával, Leclerc-rel is nagy csatába keveredett, aminek a végén harmadikként láthatta meg a kockás zászlót csapata hazai nagydíján.
„Nagyon kemény volt! Ennél keményebb nem is lehetett volna. Szinte az egész versenyem arról szólt, hogy keményem nyomtam, és próbáltam magam mögött tartani a Red Bullokat. Ennek meg is fizettem az árát mindkét etapom végén, mivel a végére elhasználtam a hátsó abroncsaimat" – kezdte az értékelést, majd kitért a Leclerc ellen vívott harcra is. A két ferraris különösen a verseny hajrájában talált egymásra, és ádáz csatát vívtak a dobogó alsó fokáért.
„Mindig nagy örömömre szolgál, ha összecsaphatok Charles-lal. Mindketten a határon voltunk, de végül bejöttünk a harmadik és a negyedik helyen, ami jó eredmény a Ferrari szempontjából. Charles nagyszerű versenyző, mint ahogyan Max és Checo is. Jól szórakoztunk ma, és bízom benne, a nézők is élvezték."
Noha Leclerc nagyot csatázott Sainzzal a harmadik helyért, és néhány pillanatig meg is előzte a spanyolt, végül meg kellett elégednie a negyedik pozícióval. „Jó érzés volt harcolni egymással. Végül lemaradtam a pódiumról, de Carlos felállhatott rá, szóval az egyik Ferrarinak sikerült. Csalódott lennék, ha egy unalmas futam végén értem volna célba a negyedik helyen, de így nagyon jól szórakoztam, és igazán élveztem."
„Biztos vagyok benne, hogy sokan egyáltalán nem élvezték a csatározást, a srácok a bokszfalon talán színinfarktust is kaptak, mint ahogyan a tifosi is... de számomra erről szól a Formula–1, és mindig erről kéne szólnia."
„A múltban többször is összecsaptam Maxszal, ma Checóval és Carlosszal küzdöttem. Úgy vélem, végig a szabályok adta kereteken belül maradtunk akár védekezésről, akár támadásról volt szó, és én pontosan ezért szeretek versenyezni. Jól szórakoztam! Gratulálok Carlosnak, nagyon jó volt az első szabadedzés első körétől kezdve, de én is elégedett vagyok."
Mindkét Mercedes-versenyző öt másodperces időbüntetést kapott: George Russell Esteban Ocont előzte meg úgy, hogy kiszélesítette a pályát, míg Lewis Hamilton Oscar Piastrival ért össze. Előbbi az ötödik, míg utóbbi a hatodik helyen látta meg a kockás zászlót, és helyezéseiket a büntetésük ellenére is meg tudták tartani, hiszen elegendő előnyt építettek ki a közvetlen riválisok előtt.
„Minden egyes helyezésért keményen megküzdünk. A kemény gumin rajtoltam, ami jó volt, de az elején nem volt könnyű. Élveztem a csatákat a végén, de sajnos elszámítottam magam a Piastri elleni harcban. Teljes mértékben az én hibám volt, és a leintést követően azonnal bocsánatot is kértem tőle" – vállalta magára a felelősséget az egyéni összetettben a negyedik helyet elfoglaló Hamilton.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 6.064 mp h. | |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 11.193 mp h. | |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 11.377 mp h. | |
5. | George Russell | brit | Mercedes | 23.028 mp h. | |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 42.679 mp h. | |
7. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 45.106 mp h. | |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 45.449 mp h. | |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 46.294 mp h. | |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:04.056 p h. | |
11. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda | 1:10.638 p h. | |
12. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:13.074 p h. | |
13. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.557 p h. | |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.164 p h. | |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:22.510 p h. | |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:27.266 p h. | |
17. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 39 | feladta | |
Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 0 | nem indult |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 12 | 14 | 14 | 7 | 364 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 13 | 2 | 219 |
3. | Fernando Alonso | – | 7 | 14 | 1 | 170 |
4. | Lewis Hamilton | – | 4 | 14 | 2 | 164 |
5. | Carlos Sainz | – | 1 | 12 | – | 117 |
6. | Charles Leclerc | – | 3 | 9 | – | 111 |
7. | George Russell | – | 1 | 11 | 1 | 109 |
8. | Lando Norris | – | 2 | 10 | – | 79 |
9. | Lance Stroll | – | – | 9 | – | 47 |
10. | Pierre Gasly | – | 1 | 8 | – | 37 |
11. | Esteban Ocon | – | 1 | 8 | – | 36 |
12. | Oscar Piastri | – | – | 6 | 1 | 36 |
13. | Alexander Albon | – | – | 5 | – | 21 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 3 | – | 6 |
16. | Csou Kuan-jü | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Cunoda Juki | – | – | 3 | – | 3 |
18. | Kevin Magnussen | – | – | 2 | – | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 583 |
2. | Mercedes | 273 |
3. | Ferrari | 228 |
4. | Aston Martin-Mercedes | 217 |
5. | McLaren-Mercedes | 115 |
6. | Alpine-Renault | 73 |
7. | Williams-Mercedes | 21 |
8. | Haas-Ferrari | 11 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
10. | AlphaTauri-Honda | 3 |