Több elképesztő rekordot is megdöntött Max Verstappen 2023-ban, s bár az egyéni és a csapatbajnoki cím sorsa is viszonylag korán eldőlt, a Red Bull felejthetetlen idénnyel szolgált a rajongók számára. Háromszoros világbajnokuk érzelmektől túlfűtve értékelt az utolsó futam leintését követően.
„Hihetetlenül alakult a szezon, és nagyon elérzékenyültem az utolsó körben, hiszen tudtam, most versenyzem utoljára azzal az autóval, amelytől annyit kaptam idén – vallotta be Verstappen. – Nagyon büszke vagyok a győzelmemre, és hatalmas köszönettel tartozom mindenkinél a Red Bullnál. Nehéz lesz jövőre hasonló sikert elérni, de mindig egyre többet akarunk. Ez nem feltétlenül jelent futamgyőzelmeket és vébé-címet, de keményen dolgozunk, hogy jövőre is versenyképes autónk legyen. Biztos vagyok abban, hogy az összes csapat szeretne legyőzni minket a következő szezonban, de készen állunk a csatákra.”
NOVEMBER 24., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:26.072 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:24.809 | |||||
NOVEMBER 25., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Russell 1:24.418 | |||||
Időmérő:1. Verstappen 1:23.445 | |||||
NOVEMBER 26., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Russell |
A harmadik helyen ért célba Charles Leclerc Abu-Dzabiban, végül azonban a második pozícióban zárta a futamot. Hiába adta át ezt a helyet az utolsó körben Sergio Péreznek annak érdekében, hogy a mexikói bőven George Russell előtt érjen célba, és ezzel pontot raboljon a Mercedestől, a Ferrarinak végül meg kellett elégednie a csapatbajnokság harmadik pozíciójával.
„Nyilván megpróbáltam átvenni az első helyet, de tisztában voltunk azzal, hogy később úgyis hátrányban leszünk hozzájuk képest – mondta a monacói a rajtról, amikor majdnem megelőzte Verstappent. – Szóval ha el is megyek Max mellett, három-négy körrel később valószínűleg visszaelőzött volna. A végső célom az volt, hogy legyőzzük a Mercedest, ezért nem akartam túlságosan elkoptatni a gumijaimat. Mindent bevetettem az utolsó percekben, hiszen Checo öt másodperces időbüntetése volt, és valamilyen módon segítenünk kellett neki annak érdekében, hogy így is George előtt végezzen. Próbáltam szélárnyékot és DRS-nyitási lehetőséget adni neki, de sajnos ez sem volt elég. Kár, hogy csak a harmadik helyen végeztünk a konstruktőri bajnokságban. Én már csak erre figyeltem a szezon végén, de sajnos nem lett meg a második pozíció.”
Öt másodperces időbüntetéssel sújtották Sergio Pérezt a futam hajrájában, amiért túl keményen próbálta maga mögé utasítani Lando Norrist. Az előzési kísérletben a két autó össze is ért, s a sportfelügyelők végül nem kegyelmeztek a Red Bull versenyzőjének, akit a leintést követően behívtak személyes elbeszélgetésre. A felügyelő bizottság ugyanis sérelmezte, hogy Pérez a csapatrádión „viccnek nevezte” az ítéletet, és úgy vélte, a felügyelőket személyes sérelem érte. Ennek ellenére csupán megrovásban részesítették a mexikóit, aki később bocsánatot kért a kirohanásáért. |
A Mercedes végül három ponttal gyűjtött többet a Ferrarinál idén. George Russell a dobogón ünnepelhetett a szezon utolsó futamán, és rendkívül hálás az elért eredményért.
„A futam végén szoros volt Checo ellen, és arra számítottam, hogy Charles majd megpróbál feltartani – árulta el a brit versenyző. – Tisztelem őt, amiért sportszerű maradt. A hajrában feszült voltam, mert a gumik állapota hirtelen sokat romlott, de nagyon elégedett vagyok, hogy végül meglett a második hely a csapatok között. Ez nagyon sokat jelent rengeteg személy számára a Brackleyben és a Brixworth-ban lévő gyárainkban. Mindannyian keményen dolgoztak, hogy elérjük ezt az eredményt egy igen sok kihívást jelentő szezon után. Idén néhányszor cserben hagytam a csapatot, így nagyon örülök, hogy végül ilyen eredménnyel zártunk.”
Csapattársához hasonlóan természetesen Lewis Hamilton is örül, hogy meglett a konstruktőri második hely, ám attól tart, hogy a szezon végeztével közel sem ért véget a Red Bull dominanciája.
„Nagyon boldog vagyok a csapat miatt, nagyszerű volt a megbízhatóságunk idén, és mindenki remek munkát végzett – mondta, majd rátért némi esélylatolgatásra a következő évet illetően. – A Red Bull most is tizenhét másodperces előnnyel nyert, miközben július vagy augusztus óta hozzá sem ért az autóihoz. Ez alapján könnyen rá lehet jönni, mire lesznek képesek jövőre.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:27:02.624 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 17.993 mp h. |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 20.328 mp h. |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 21.453 mp h. |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 24.284 mp h. |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 31.487 mp h. |
7. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 39.512 mp h. |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 43.088 mp h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 44.424 mp h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 55.632 mp h. |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda RBPT | 56.229 mp h. |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:06.373 p h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:10.360 p h. |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:13.184 p h. |
15. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:23.696 p h. |
16. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:27.791 p h. |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.422 p h. |
18. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1 kör h. |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 19 | 21 | 22 | 9 | 575 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 10 | 20 | 2 | 285 |
3. | Lewis Hamilton | - | 6 | 22 | 4 | 234 |
4. | Fernando Alonso | - | 8 | 21 | 1 | 206 |
5. | Charles Leclerc | - | 6 | 17 | - | 206 |
6. | Lando Norris | - | 7 | 16 | 1 | 205 |
7. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 21 | - | 200 |
8. | George Russell | - | 2 | 20 | 1 | 175 |
9. | Oscar Piastri | - | 2 | 13 | 1 | 97 |
10. | Lance Stroll | - | - | 13 | - | 74 |
11. | Pierre Gasly | - | 1 | 13 | - | 62 |
12. | Esteban Ocon | - | 1 | 13 | - | 58 |
13. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 27 |
14. | Cunoda Juki | - | - | 5 | - | 17 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 4 | - | 10 |
16. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
17. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 6 |
18. | Csou Kuan-jü | - | - | 3 | - | 6 |
19. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
20. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
21. | Logan Sargeant | - | - | 1 | - | 1 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 860 |
2. | Mercedes | 409 |
3. | Ferrari | 406 |
4. | McLaren-Mercedes | 302 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 280 |
6. | Alpine-Renault | 120 |
7. | Williams-Mercedes | 28 |
8. | AlphaTauri-Honda RBPT | 25 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
10. | Haas-Ferrari | 12 |