Bár Lando Norris elsőségével ért véget a nyitó szabadedzés Melbourne-ben, a McLaren versenyzője nem túl bizakodó csapata esélyeit illetően. Norris ugyanakkor megtippelte, ki örülhet a szombati időmérő végén, és választottja nem a világbajnoki pontversenyt vezető címvédő volt.
„Leclerc-é lesz a pole vagy esetleg Sainzé – vélekedik a brit. – Nem igazán éreztem jónak az első edzést, egyszerűen jobban megmutattuk a tempónkat, mint a többiek, szóval nem hiszem, hogy az eredmény bármilyen jelentőséggel bír. Nyilvánvaló, hogy a Ferrari és a Red Bull sokkal előttünk jár, de még az Aston Martin is kicsivel jobb nálunk. Nem vagyunk rossz helyzetben, de nehéz napunk volt az erős szél miatt. A tempónk nem elég jó az összes helyszínen, és az a szezon elejétől jól látszik, hogy a nagy riválisok egyszerűen túl gyorsak számunkra, szóval nincs értelme hozzájuk viszonyítani magunkat.”
Charles Leclerc elsőségével ért véget a második szabadedzés. Csapattársa ráadásul harmadikként zárt azon a gyakorláson, így a Ferrari erősen kezdte az idény harmadik hétvégéjét. Mindez bíztató Leclerc számára is, aki úgy véli, az első két futam után ezúttal talán elkaphatják a Red Bullt.
„Jónak érzem a helyzetet, hiszen pozitív napunk volt az első edzés kezdetétől a második végéig – ecsetelte a monacói. – Ennek ellenére továbbra is keményen kell dolgoznunk, mert biztos vagyok abban, hogy holnap ér minket néhány meglepetés. Vannak területek, ahol még le kell dolgoznunk a hátrányunkat, de a versenytempónk elég jó volt, és ez bíztató. Úgy érzem, jobb helyzetben vagyunk, mint az első két versenyhétvégén, habár a Red Bull még nem fedett fel mindent. Továbbra is előttünk jár, de most lehet a legnagyobb esélyünk ellene a szezonkezdet óta.”
A második szabadedzés közel felét ki kellett hagynia Max Verstappennek, miután az 1-es számú Red Bull padlólemeze megsérült a nyitó tréningen, így szerelésre szorult. A címvédő szerint érezhető az időveszteség, ám nem különösebben nyugtalan.
„Sajnos körülményessé vált a helyzetem azt követően, ami az első edzésen történt – árulat el Verstappen. – Túl szélesen vettem be az egyik kanyart, megsérült a padlólemezem és a vázam is, amit kissé sokáig tartott megjavítani, szóval veszítettem nagyjából húsz percet. Viszont sikerült visszatérnünk, így nagyjából teljesíteni tudtam az eltervezett programot. A hosszú etapokon talán mentem volna még néhány kört, de az időveszteség miatt nem alakulhatott így. A Ferrari gyorsnak tűnik, míg nekünk finomhangolnunk kell még néhány dolgot, de nincs miért aggódnunk.”
Kevesebb mint két héttel ezelőtt vakbélműtéten esett át Carlos Sainz Jr., akinek visszatérése rövid ideig kétséges volt, ám a spanyol pilóta végül részt vehet a melbourne-i versenyhétvégén. Sainz elárulta, hogyan érezte magát újra az autóban.
„Kemény hetek állnak mögöttem, de őszintén szólva nagyon örülök, hogy mindkét szabadedzést teljesítettem anélkül, hogy jelentősen kényelmetlenül éreztem magam az autóban – mondta a Ferrari-pilóta. – Lépésről lépésre haladok, de ha egy héttel ezelőtt valaki azt mondta volna nekem, hogy problémamentesen végigvezethetek egy edzésen, nagyon elégedett lettem volna, és valójában az is vagyok most. Nyilván éjszaka ki kell pihennem magam, és fel kell töltődnöm holnapra, de jól érzem magam. Persze kicsit fáradt vagyok, és még nem vagyok százszázalékos állapotban fizikailag.”
Mint ismert, nem éppen mindennapi helyzetbe került a Williams Melbourne-ben, hiszen elveszítették egyik autójukat, ráadásul nem annak a versenyzőnek kellett visszalépnie a folytatástól, aki előidézte ezt a helyzetet. Csapattársa balesete következtében Logan Sargeant számára véget ért a hétvége.
„Ez karrierem eddigi legnehezebb pillanata, és kicsit sem vagyok könnyű helyzetben – kommentálta a történteket az amerikai versenyző. – Mindazonáltal a csapatért vagyok itt, és továbbra is minden tőlem telhetőt megteszek, hogy segítsek, amiben csak tudok, és kihozzuk a legtöbbet ebből a hétvégéből.”
Alexander Albon természetesen hálás csapattársának, és leszögezte, ennek fényében versenyez Ausztráliában.
„Őszintén szólva egyik versenyző sem szeretné átadni az autóját, sosem szerettem volna én sem, hogy hasonló történjen – mondta a thaiföldi. – Logan mindig is profi csapatjátékos volt, de nem lehet könnyű számára megbirkózni ezzel a helyzettel. Jelenleg azonban nem rágódhatok a történteken, hiszen az a dolgom, hogy kihozzam a maximumot a lehetőségeinkből, és a csapattal együttműködve a lehető legjobb munkát végezzem.”
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.564 | átlag: 241.851 km/ó | 23 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:18.582 | 0.018 mp h. | 19 |
3. | George Russell | brit | Mercedes | 1:18.597 | 0.033 | 21 |
4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.599 | 0.035 | 22 |
5. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:18.621 | 0.057 | 26 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:18.642 | 0.078 | 23 |
7. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.667 | 0.103 | 26 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:18.686 | 0.122 | 23 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.771 | 0.207 | 20 |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.918 | 0.354 | 25 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:19.274 | 0.710 | 25 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.443 | 0.879 | 11 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.489 | 0.925 | 21 |
14. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:19.519 | 0.955 | 22 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.561 | 0.997 | 25 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:19.604 | 1.040 | 21 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:19.622 | 1.058 | 25 |
18. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:19.716 | 1.152 | 16 |
19. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:19.989 | 1.425 | 23 |
20. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:20.014 | 1.450 | 21 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:17.277 | átlag: 245.879 km/ó | 26 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:17.658 | 0.381 mp h. | 21 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:17.707 | 0.430 | 25 |
4. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:17.822 | 0.545 | 29 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:17.912 | 0.635 | 31 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:17.951 | 0.674 | 24 |
7. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:18.077 | 0.800 | 29 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:18.090 | 0.813 | 33 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:18.155 | 0.878 | 23 |
10. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:18.188 | 0.911 | 27 |
11. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:18.421 | 1.144 | 32 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:18.534 | 1.257 | 30 |
13. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:18.578 | 1.301 | 23 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:18.585 | 1.308 | 32 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:18.691 | 1.414 | 33 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:18.702 | 1.425 | 28 |
17. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:18.705 | 1.428 | 32 |
18. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.834 | 1.557 | 23 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.275 | 1.998 | 31 |
20. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | idő nélkül | – | 0 |
38. AUSZTRÁL NAGYDÍJ | |
MÁRCIUS 22., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:18.564 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:17.277 |
MÁRCIUS 23., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 2.30–3.30 |
Időmérő | 6.00–7.00 |
MÁRCIUS 24., VASÁRNAP | |
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja | 5.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |