Hiába hódította el a rajtelsőséget az idény negyedik időmérőjén is Max Verstappen, elégedettségről nem különösebben van szó a háromszoros világbajnoknál, aki úgy érzi, a versenyen jóval nehezebb dolguk lesz.
„Nem voltam elégedett a versenyszimulációkon mutatott tempónkat illetően, szóval egyelőre akad néhány kérdőjel a futamot illetően – vallotta be Verstappen. – A Ferrari versenytempója elég jónak tűnt, és bár egy körön nem voltak túl gyorsak, a versenyen sokkal jobbak lehetnek. Meg kell várnunk, mire mennek ezzel a futamon, de a McLaren is egész jónak tűnt. Nem vagyok elégedett magammal és a versenyszimulációimmal, szóval jelenleg mindenki kicsit jobbnak tűnik.”
Sergio Pérez is nehéz időmérőn van túl, amin elmondása szerint rettentő könnyű volt hibázni, ám a lassacskán visszatérő önbizalma segít jelenlegi helyzetén.
„A határon autóztunk – árulta el a mexikói pilóta. – Nagyon könnyű volt akár több tizedmásodpercet is veszíteni, ha kicsit is keményebben nyomtuk egyes kanyarokban. Sok energiánkba telt megfelelő állapotba hozni a gumikat, és nagyon nehéz volt összehozni a tökéletes kört. Szoros volt ma, de eddig jól alakult az egész hétvége. Sikerült javulnunk, és az időmérőn is kiegyensúlyozottam teljesítettünk, szóval meglátjuk, hogyan alakul a holnapi nap. Amikor tavaly megérkeztünk ide, egy olyan szezon hajrájában jártunk, amiben minden működött számunkra. Amikor ilyen helyzetben van valaki, hajlamos lesz csak körbe-körbe autózni. Idén sokkal inkább összeszedett és boldog vagyok, és az önbizalmam is kezd visszatérni.”
Eddig Lando Norris került a legközelebb a Red Bullhoz Szuzukában, ám Verstappennel ellentétben a McLaren versenyzője nem különösebben hisz abban, hogy az előtte rajtolók szenvednek majd a futamon.
„Nem tehetünk túl sokat. Jól kell sikerülnie a rajtnak és az első körnek – szögezte le Norris. – Tavaly Maxszal csatázhattam az egyes kanyarba menet, és remélhetőleg ezt sikerül megismételni. Nem lesz könnyű, hiszen a Red Bull nagyon gyors, és bár panaszkodtak a versenytempójuk miatt, szerintem nem alakultak rosszul számukra a versenyek ezen a pályán az előző négy-öt évben, szóval idén is jók lesznek. Ránk hátulról is nagy nyomás nehezedik, szóval figyelnünk kell a tükröket, ennek ellenére én előrébb szeretnék kerülni. Ahhoz megvan a kellő tempónk, hogy ott maradjunk, ahol most vagyunk, és ez lesz az elsődleges célunk.”
Egyelőre nem sok esély mutatkozik arra, hogy a Ferrari folytatja az előző versenyhétvégén látott menetelését, s különösen Charles Leclerc számára sikerült gyengébben a szuzukai időmérő. A monacói pilóta egyelőre nem tudja, mi okozta a küszködését.
„Ez nyilván nem jó érzés, hiszen rengeteg dolgot kipróbáltam ma, de semmi sem működött – ecsetelte Leclerc. – Egyelőre nem tudom, miért történt így, de a pozitívum az, hogy ha választ találunk a kérdéseinkre, jobb helyzetbe kerülünk, hiszen a versenytempónk kicsit erősebbnek tűnt. A szuzukaihoz hasonló pályákon rendkívül fontos a megfelelő rajtpozíció, és ebben a tekintetben nem végeztünk jó munkát a mai napon.”
A Japánban rendezett kvalifikáció sem éppen az volt, amelyiken a Mercedes megvillantotta magát – versenyzőik csupán a top tíz végéről vághatnak neki a szuzukai futamnak. George Russell sajnálja, hogy hibája sok időbe került, és elárulta, mi jelenti a Mercedes gyenge pontját.
„Az időmérő előtt azt jósoltuk, hogy egy tizedmásodperc választ majd el minket a Ferraritól, a McLarentől és az Aston Martintól – emlékezett vissza a brit pilóta. – Manapság, ha a legfontosabb körödet megfelelően összerakod, vagy ez csak nagyjából sikerül, a különbség akár hat pozíciót is jelenthet. Az időmérő végén nagyon jó körön voltam a tizenegyes kanyarig, és arra számítottam, hogy négy tizeddel gyorsabb leszek. Viszont elkövettem egy kisebb hibát, és elszállt a teljes előnyöm. Ismerjük az autónk erősségeit és gyengeségeit, és utóbbit a gyors kanyarok jelentik.”
Russellt egyébként vizsgálták a sportfelügyelők, hiszen a kvalifikáció második szakaszában majdnem összeütközött Oscar Piastrival a bokszutcában. Magát Russellt végül nem büntették meg, ám a Mercedesnek 5000 dollárt kell fizetnie, amiért veszélyesen engedte ki versenyzőjét a garázsból.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:28.197 | átlag: 237.028 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:28.263 | 0.066 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.489 | 0.292 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:28.682 | 0.485 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:28.686 | 0.489 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.760 | 0.563 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.766 | 0.569 |
8. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:28.786 | 0.589 |
9. | George Russell | brit | Mercedes | 1:29.008 | 0.811 |
10. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:29.413 | 1.216 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:29.472 | 0.732 |
12. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:29.494 | 0.754 |
13. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:29.593 | 0.853 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:29.714 | 0.974 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:29.816 | 1.076 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:30.024 | 1.158 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:30.119 | 1.253 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:30.131 | 1.265 |
19. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:30.139 | 1.273 |
20. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:30.143 | 1.277 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:28.866 | 1. | Verstappen | 1:28.740 |
2. | Alonso | 1:29.254 | 2. | Pérez | 1:28.752 |
3. | Pérez | 1:29.303 | 3. | Hamilton | 1:28.887 |
4. | Leclerc | 1:29.338 | 4. | Norris | 1:28.940 |
5. | Piastri | 1:29.425 | 5. | Alonso | 1:29.082 |
6. | Sainz | 1:29.513 | 6. | Sainz | 1:29.099 |
7. | Norris | 1:29.536 | 7. | Russell | 1:29.140 |
8. | Bottas | 1:29.602 | 8. | Piastri | 1:29.148 |
9. | Hamilton | 1:29.661 | 9. | Leclerc | 1:29.196 |
10. | Ricciardo | 1:29.727 | 10. | Cunoda | 1:29.417 |
11. | Cunoda | 1:29.775 | 11. | Ricciardo | 1:29.472 |
12. | Russell | 1:29.799 | 12. | Hülkenberg | 1:29.494 |
13. | Ocon | 1:29.811 | 13. | Bottas | 1:29.593 |
14. | Hülkenberg | 1:29.821 | 14. | Albon | 1:29.714 |
15. | Albon | 1:29.963 | 15. | Ocon | 1:29.816 |
16. | Stroll | 1:30.024 | |||
17. | Gasly | 1:30.119 | |||
18. | Magnussen | 1:30.131 | |||
19. | Sargeant | 1:30.139 | |||
20. | Csou | 1:30.143 |
38. JAPÁN NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 5., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Verstappen 1:30.056 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:34.725 |
ÁPRILIS 6., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Verstappen 1:29.563 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:28.197 |
ÁPRILIS 7., VASÁRNAP | |
A verseny (53. kör, 307.471 km) rajtja | 7.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kínai Nagydíj, Sanghaj | Április 21., 9.00 |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |