Leclerc: Kissé elszámoltam magam, és ez jelentős következményekkel járt

B. Ö. B.B. Ö. B.
Vágólapra másolva!
2024.09.15. 18:52
Charles Leclerc (jobbra) nem tulajdonított elegendő jelentőséget a pozícióvesztésének (Fotó: AFP)
Oscar Piastri nyerte meg a Formula–1-es Azeri Nagydíjat. A McLaren versenyzője egy szép előzésnek, majd sikeres védekezésnek köszönhetően aratta pályafutása második győzelmét, míg a másodikként célba érő Charles Leclerc elárulta; azon ment el a sikere, hogy arra számított, majd könnyen vissza tudja előzni Piastrit. Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez is elmondta véleményét a futam hajrájában történt balesetükről.

Azerbajdzsánban pályafutása második győzelmét aratta Oscar Piastri, akinek keményen meg kellett dolgoznia a diadalért. Onnantól, hogy átvette a vezetést Charles Leclerc-től, az ausztrál pilóta csak a futam utolsó néhány körében lélegezhetett fel.

„Már a rajtnál megpróbáltam Charles elé kerülni, de amint kikerültem a DRS-nyitási távolságból, nem volt meg a kellő tempóm – emlékezett vissza Piastri. – A kerékcserét követően láttam, hogy megint nagyon közel kerültem hozzá, és mivel kicsit jobban álltam a tapadás terén, megpróbálkoztam az előzéssel. Tudtam, hogy ha nem sikerül az etapom elején, később már nem lesz esélyem rá, ezért elég keményen bevetődtem, majd az életemért küzdöttem a következő harmincöt körben. Az utolsó körök, amikorra Charles kissé leszakadt, már nyugodtabban teltek, bár ezen a pályán nem igazán van olyan, hogy nyugodt kör. Kemény futam volt, de ez mindenképpen karrierem egyik legjobb versenye volt.”

A futam első negyedében úgy tűnt, hogy végre meglehet a várva várt azeri győzelem Charles Leclerc számára, ám miután Piastri megelőzte őt, a Ferrari versenyzője több kemény előzési kísérlet ellenére sem tudta visszaszerezni az első helyet. Leclerc a versenyt követően elismerte, hogy nem vette elég komolyan Piastri előzésének a jelentőségét.

„Ez egy elég frusztráló verseny volt. Két stratégiát is használtunk, de a McLaren nyilván kisebb leszorítóerővel ment – mondta a monacói. – A kastély környékén elég gyorsak voltunk, az egyenesekben viszont a McLaren szárnyalt, és valószínűleg ezen ment el a versenyem. Elmértem a viszonyokat, hiszen amikor Oscar megelőzött az egyes kanyarban, nem aggódtam túlságosan. DRS-távolságon belül akartam maradni, és próbáltam óvni a gumikat, hogy később megkísérelhessem a visszaelőzést. Sajnos ennek a lehetősége már nem igazán jött el, hiszen túl lassúak voltunk az egyenesekben. Kissé elszámoltam magam, és ez jelentős következményekkel járt. Az ilyen néha fáj, ahogyan a mai napon is.”

Nem éppen a Mercedesek számítottak a legerősebb autónak az azerbajdzsáni futamon, ám George Russell mégis a pódiumon ünnepelhetett a leintést követően. Persze ehhez Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez balesete is kellett az utolsó előtti körben.

„Nagyon meglepődtem az eredményen, de örülök, hogy Carlos és Checo jól van – árulta el a brit versenyző. – A csapatunk keményen dolgozott ezen a hétvégén, változtattunk a motoron Lewis autójában és az én autómban is, de nagyon rosszul indult számunkra a futam. Sokat veszítettem, a kemény gumikon viszont a leggyorsabbak között voltunk. Megelőztem Maxot, az pedig csak bónusz volt, hogy végül dobogóra állhattam. Az utolsó körökben már ment le a nap, alig lehetett látni valamit, és nagyon meglepődtem, amikor akár a virtuális, akár a valódi biztonsági autót nem vetették be korábban. Az összetört autók bárhol lehettek volna a pályán, szóval hálás vagyok, amiért senki sem sérült meg.”

Nagy balesettel ért véget a verseny: egy izgalmas csata során Carlos Sainz Jr. és Sergio Pérez összeütközött. Az esetről természetesen mindkét versenyző elmondta a véleményét.

„Charles-t támadtam a kettes kanyarban, de amikor kijöttem onnan, Checo a bal oldalamon volt – emlékezett vissza Sainz. – Általában enyhén balra tartunk a célegyenesben, és nálam ez így is volt az összes többi körben, de aztán valamiért, amit nem értek, Checóval összeütköztünk, és ez sajnálatos, illetve kiábrándító. Már beszéltünk az esetről Checóval, de még ki kell elemeznünk a történteket. Nem szeretnénk senkit sem hibáztatni vagy kifogásokat keresni. Ilyen a versenyzés, minden nagyon gyorsan történik, de úgy érzem, hogy én semmi rosszat sem tettem. Nem követtem el szabálytalan manővert, és nem én vezettem a falba Checót. Csúszkáltunk, ahogyan a többi körben is, és egyre közelebb kerültünk a falhoz, de arra vezet a versenyív is. Végül egyszerűen összeértünk, erről van szó.”

Bár Sergio Pérez – aki az áprilisi Kínai Nagydíj után állhatott volna ismét dobogóra – a történtek utáni mentális állapotában még idiótának nevezte ferraris ellenfelét, a futamot követően már sokkal nyugodtabban nyilatkozott.

„A kettes kanyarból kijövet még sok hely volt a két autó között, egy-két méterrel később mégis összeütköztünk – ecsetelte a mexikói pilóta. – Sajnálatos, de minden nagyon gyorsan történt. Úgy gondolom, hogy Carlos megpróbált Charles szélárnyékában maradni, miután a belső ívre húzódott, és ez tette nehézzé a helyzetet. A mai nap pozitívuma a tempónk volt, és akár a győzelemért is harcba szállhattunk volna. Ebben az irányban kell maradnunk, és remélhetőleg a következő versenyeken is elég erősek leszünk.”

A leintést követően a sportfelügyelők is megvizsgálták az esetet, amit végül versenybalesetnek minősítettek, vagyis Sainzot és Pérezt sem sújtották büntetéssel. A felügyelő bizottságnak Max Verstappen kapcsán is akadt dolga, ugyanis a háromszoros világbajnok virtuális biztonsági autós korlátozás során előzött. Végül Verstappen is elkerülte a büntetést, ám megrovást kapott az esetért, és figyelmeztették: következő kihágása jelentős büntetést von maga után.

  1.Oscar PiastriausztrálMcLaren-Mercedes1:32:58.007
  2.Charles LeclercmonacóiFerrari10.910 mp h.
  3.George RussellbritMercedes31.328 mp h.
  4.Lando NorrisbritMcLaren-Mercedes36.143 mp h.
  5.Max VerstappenhollandRed Bull-Honda RBPT1:17.098 p h.
  6.Fernando AlonsospanyolAston Martin-Mercedes1:25.468 p h.
  7.Alexander AlbonthaiföldiWilliams-Mercedes1:27.396 p h.
  8.Franco ColapintoargentinWilliams-Mercedes1:29.541 p h.
  9.Lewis HamiltonbritMercedes1:32.401 p h.
10.Oliver BearmanbritHaas-Ferrari1:33.127 p h.
11.Nico HülkenbergnémetHaas-Ferrari1:33.465 p h.
12.Pierre GaslyfranciaAlpine-Renault1:57.189 p h.
13.Daniel RicciardoausztrálRB-Honda RBPT2:26.907 p h.
14.Csou Kuan-jükínaiSauber-Ferrari2:28.841 p h.
15.Esteban OconfranciaAlpine-Renault1 kör h.
16.Valtteri BottasfinnSauber-Ferrari1 kör h.
17.Sergio PérezmexikóiRed Bull-Honda RBPT2 kör h.
18.Carlos Sainz Jr.spanyolFerrari2 kör h.
 KIESETT  MEGTETT KÖR
 Lance StrollkanadaiAston Martin-Mercedes45
 Cunoda JukijapánRB-Honda RBPT14
az azeri nagydíj végeredménye
 PILÓTAGYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSLGYKPONT
  1.Max Verstappen    79162313
  2.Lando Norris    29154254
  3.Charles Leclerc    2815-235
  4.Oscar Piastri    2616-222
  5.Carlos Sainz Jr.    15141184
  6.Lewis Hamilton    -3162166
  7.George Russell    14142143
  8.Sergio Pérez    -3133143
  9.Fernando Alonso    --101  58
10.Lance Stroll    --5-  24
11.Nico Hülkenberg    --6-  22
12.Cunoda Juki    --7-  22
13.Alexander Albon    --4-  12
14.Daniel Ricciardo    --4-  12
15.Pierre Gasly    - -5-   8
16.Oliver Bearman    --2-   7
17.Kevin Magnussen    --3-   6
18.Esteban Ocon    --4-   5
19.Franco Colapinto--1-   4
a világbajnokság állása
  1.McLaren-Mercedes476
  2.Red Bull-Honda RBPT456
  3.Ferrari425
  4.Mercedes309
  5.Aston Martin-Mercedes  82
  6.RB-Honda RBPT  34
  7.Haas-Ferrari  29
  8.Williams-Mercedes  16
  9.Alpine-Renault  13
10.Sauber-Ferrari    0  
konstruktőrök

 

7. AZERI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 13., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Verstappen 1:45.546
2. szabadedzés1. Leclerc 1:43.484
SZEPTEMBER 14., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Russell 1:42.514
Időmérő1. Leclerc 1:41.365
SZEPTEMBER 15., VASÁRNAP
Verseny:1. Piastri, 2. Leclerc, 3. Russell
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Szingapúri Nagydíj, SzingapúrSzeptember 22., 14.00
Amerikai Nagydíj, AustinOktóber 20., 21.00
Mexikóvárosi Nagydíj, MexikóvárosOktóber 27., 21.00

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik