Pályafutása harmadik futamgyőzelmét aratta Szingapúrban Lando Norris, aki hatalmas, több mint húsz másodperces előnnyel futott be a másodikként érkező Max Verstappen előtt. A brit pilóta megterhelőnek, de élvezetesnek találta a szingapúri viszonyokat.
„Ez egy nagyszerű verseny volt, bár talán túl sokszor kerültem necces helyzetbe, viszont így is irányítás alatt tartottam a dolgokat – emlékezett vissza Norris. – Az autó is király volt, keményen nyomhattam, és szárnyalhattam az egész verseny alatt, a végén pedig kicsit vissza is vehettem. Kicsit kifulladtam, de nagyon jól éreztem magam. Nehezek voltak a körülmények, könnyen blokkolhattak a kerekek, és ez velem is megtörtént, de nem akartam, hogy csak egy másodperces legyen az előnyöm, a lehető legnagyobb különbséggel szerettem volna nyerni.”
Újabb győzelmével Norris tovább faragott hátrányán a világbajnoki pontversenyben, ám Max Verstappen szerencséjére ezúttal sem hozott rajta túl sok pontot. A háromszoros világbajnok egyébként örül a második helynek, de persze tudja, hogy nem szabadna elégedettnek lenniük ezzel az eredménnyel.
„Ez az én versenyem volt, magamra koncentrálhattam, megpróbálhattam kihozni a legtöbbet, és kontroll alatt tarthattam a tempómat egészen a leintésig – mondta Verstappen. – Az első etap kicsit nehezen alakult számunkra, nagy volt a gumikopás, de a második etap már jobban sikerült, és én is kicsit jobban éreztem magam. Egy olyan hétvégén, amit megelőzően tisztában voltunk azzal, hogy szenvedni fogunk, a második hely jó eredménynek számít. Persze annyira nem lehetünk elégedettek, hiszen egyre többet kellene fejlődnünk, de mindenképpen ez lesz az, amit megpróbálunk elérni.”
Csak a harmadik sorból rajtolhatott Oscar Piastri, aki azonban az utolsók között teljesítette kerékcseréjét, majd a friss gumikon könnyen maga mögé utasította mindkét Mercedes-pilótát. Ennek köszönhetően az ausztrál versenyző dobogóra állhatott Szingapúrban.
„Ez egy jó verseny volt, amin sikerült helyrehoznom a kevésbé jól sikerült időmérőt – vélekedik Piastri. – Tegnap nem éppen a legjobb délutánomat teljesítettem, szóval az, hogy mégis dobogóra állhattam, nagyszerű eredmény. Nagyon gyors autó volt alattam, és a jó stratégiánkkal sikerült a Mercedesek elé kerülnöm. Hatalmas köszönet jár a csapatnak, hiszen az autó rendkívül jól ment ezen a hétvégén. Ezúttal távol maradtam a falaktól, és amint feljöttem a harmadik helyre, megfelelő előnyt autóztam ki, így már nem akartam túl nagy kockázatot vállalni. Elég volt a fallal való találkozásokból az elmúlt két hétben.”
A Mercedes versenyzői nem tettek eleget a versenyt követő médiakötelezettségeiknek, ám távollétükre engedélyt kapnak a Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA). A német istálló arra hivatkozva nyújtott be kérelmet az ügyben, hogy Lewis Hamilton és George Russell is rendkívül rossz fizikai állapotban voltak a leintést követően.
Mindkét Mercedes túlmelegedési problémákkal küzdött, ráadásul a szingapúri versenyek történelmében először fordult elő, hogy a futam biztonsági autós korlátozás vagy félbeszakítás nélkül ment le, így a versenyzők egyáltalán nem tudtak pihenni a körözés során. Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint versenyzőik hőguta közeli állapotba kerültek.
A futamot követően könnyeivel küszködve nyilatkozott Daniel Ricciardo, aki számára könnyen lehet, hogy a szingapúri volt utolsó versenye a királykategóriában. Talán ennek jele volt az is, ahogyan csapata fogadta a futamot követően.
„Kemény verseny volt – összegzett az RB versenyzője. – Minden alkalommal, amikor már a Q1-ben kiesel, tudhatod, hogy hosszú nap vár rád. Meg kellett próbálnom valami eltérőt a stratégiát illetően, de ezen a pályán sosem tudni, mikor jön be a biztonsági autó, és ez mikor kedvezhet nekünk. Ma egyszer sem történt ilyen, szóval a mi stratégiánk kicsit befejezetlennek bizonyult, de amúgy sem voltunk kellően gyorsak.”
Ricciardo természetesen tisztában van azzal, hogy igencsak kérdéses a jövője, de megbékélt a helyzettel, és úgy érzi, büszke lehet F1-es pályafutására.
„Békésen állok a helyzethez. Egy bizonyos ponton ez mindenki számára eljön. Megpróbáltam visszakerülni a Red Bullhoz, de nem sikerült, szóval nekem is meg kellett kérdeznem magamtól, hogy mit csinálok még itt, és mit próbálok elérni. Talán a tündérmeseszerű befejezés nem történt meg, de így is visszatekinthetek arra, hogy mit értem el. Tizennégy vagy akár még több szezont, és erre büszke vagyok” – szögezte le Ricciardo.
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:40:52.571 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 20.945 mp h. |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 41.823 mp h. |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 1:01.040 p h. |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:02.430 p h. |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:25.248 p h. |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:36.039 p h. |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1 kör h. |
11. | Franco Colapinto | argentin | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
18. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 5 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 15 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 10 | 17 | 2 | 331 |
2. | Lando Norris | 3 | 10 | 16 | 4 | 279 |
3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 16 | - | 245 |
4. | Oscar Piastri | 2 | 7 | 17 | - | 237 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 5 | 15 | 1 | 190 |
6. | Lewis Hamilton | 2 | 3 | 17 | 2 | 174 |
7. | George Russell | 1 | 4 | 15 | 2 | 155 |
8. | Sergio Pérez | - | 3 | 14 | 3 | 144 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 11 | 1 | 62 |
10. | Nico Hülkenberg | - | - | 7 | - | 24 |
11. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 22 |
12. | Cunoda Juki | - | - | 7 | - | 22 |
13. | Alexander Albon | - | - | 4 | - | 12 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 4 | 1 | 12 |
15. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 8 |
16. | Oliver Bearman | - | - | 2 | - | 7 |
17. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 6 |
18. | Esteban Ocon | - | - | 4 | - | 5 |
19. | Franco Colapinto | - | - | 1 | - | 4 |
1. | McLaren-Mercedes | 516 |
2. | Red Bull-Honda RBPT | 475 |
3. | Ferrari | 441 |
4. | Mercedes | 329 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 86 |
6. | RB-Honda RBPT | 34 |
7. | Haas-Ferrari | 31 |
8. | Williams-Mercedes | 16 |
9. | Alpine-Renault | 13 |
10. | Sauber-Ferrari | 0 |
15. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:31.763 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:30.727 |
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:29.646 |
Időmérő | 1. Norris 1:29.525 |
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |
Verseny | 1. Norris, 2. Verstappen, 3. Piastri |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Amerikai Nagydíj, Austin | Október 20., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | Október 27., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Interlagos | November 3., 18.00 |