A sorozat honlapján azt közölték, megegyeztek az autógyártóval, így az amerikai GM/Cadillac csapattal 22 versenyző szerepelhet majd az F1-ben. Az istálló kezdetben Ferrari motorokat használ, ám később – várhatóan 2028-tól – az erőforrásait is saját magának gyártja majd a megállapodás szerint.
„Szeretnénk tovább növelni a bázisunkat az Egyesült Államokban, ebben fontos lépés egy ilyen amerikai márka belépése a vb-sorozatba” – mondta Greg Maffei, a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media elnök-vezérigazgatója.
„A General Motors és a Cadillac projekt iránti elkötelezettsége fontos és pozitív bizonyítéka a sportágunk fejlődésének. Várjuk a közös munkát” – tette hozzá Stefano Domenicali, a Formula–1 elnök-vezérigazgatója.
A Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) irányító, dubai Mohammed ben Szulajem kiemelte, maximálisan támogatja az amerikai világmárka csatlakozását, míg a General Motors elnöke, Mark Reuss arról beszélt, az F1 az autósport egyik csúcsa, amely a határok feszegetéséről és az innovációról szól, így megtiszteltetés számukra, hogy két év múlva csatlakozhatnak hozzá.
Egy 11., amerikai csapat csatlakozásáról régóta folytak a tárgyalások: idén januárban a Michael Andretti nevével fémjelzett új istálló csatlakozását utasították el. A korábbi versenyző szeptemberben kiszállt a projektből, ami így jelenleg Cadillac F1 néven „fut”, Andretti ugyanakkor a csapat nagykövete lesz.
Legutóbb 2010-ben bővült a mezőny, amelyet akkor 13 istálló alkotott, 2017-ben azonban hárman kiszálltak, így alakult ki a jelenlegi, tízcsapatos felállás. A Haas révén jelenleg egy amerikai csapat szerepel a névsorban.
Az F1 irányítói korábban azért nem engedélyezték az újabb bővítést, mert 2026-ban nagy motorreform jön: a motorok fele részben belső égésűek, fele részben pedig elektromosak lesznek, az üzemanyagnak pedig teljes mértékben megújulónak kell lennie.
A mezőny mostani csapatai leginkább azért ellenezték a bővítést, mert akkor kevesebb pénzhez jutnak, a végső döntés meghozatalába ugyanakkor nem szólhatnak bele.