A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) már az időmérő alatt jelezte, hogy a Mercedesnek jelenése lesz a sportfelügyelőknél, miután azelőtt küldte ki a két versenyzőjét, George Russellt és Andrea Kimi Antonellit a bokszutcába, hogy a versenyirányítás hivatalosan megerősítette volna, mikor indítja újra az Esteban Ocon autótörése okán piros zászlóval megszakított második szakaszt.
A meghallgatás előtt a németek csapatfőnöke, Toto Wolff még úgy nyilatkozott a Sky Sports F1 kamerái előtt, hogy bízik benne, nem a pilótákat büntetik, hiszen egyértelműen a csapat vétett, igaz, megjegyezte, az esetre nincs precedens, így nem tudja, mire számítson. A meghallgatást közép-európai idő szerint 20 óra 10 percre tűzték ki, amit követően az ítélethozók arra a döntésre jutottak, hogy mindkét pilótát, így Russellt és Antonellit is egy-egy rajthelyes büntetéssel sújtják.
Az indoklás szerint voltak enyhítő körülmények, és noha a hibát a csapat követte el, szükségszerű volt a sportbüntetés kiszabása, hiszen precedens kellett teremtenie, és eléggé elrettentőnek kellett lennie a szankciónak ahhoz, hogy a jövőben egy résztvevő se próbáljon meg trükközni. Adott esetben ugyanis azzal, hogy valaki idő előtt kimegy a bokszutcába és elfoglalja a sor elejét, előnyre tehet szert az ellenfeleivel szemben, ha kevés idő maradt az újraindításnál.
A közleményből kiderül, hogy a Mercedesnek a hétvégén nélkülöznie kell a sportigazgatóját, Ron Meadowst, aki normális esetben eljárt volna ilyen esetekben, a poszton Andrew Shovlin egy munkatársával osztozik a bahreini hétvégén. Mint utóbb kiderült, a vezető versenymérnök mérte fel rosszul a helyzetet, amikor a várható kezdési időt a tényleges kezdési időnek hitte, és kiküldte a két autót a garázsból. Az FIA kiemelte, hogy a versenyzők nem tettek szert előnyre, hiszen még tizenegy perc volt hátra a szegmensből, ami elegendő időt biztosított valamennyi résztvevő számára, hogy befejezze a programját.
Russell a harmadik, míg Antonelli az ötödik helyre esett vissza, miközben a második pozícióba Charles Leclerc, míg a negyedikbe Pierre Gasly lépett előre, a monacói így az első, a francia a második sorból várhatja az 57 körös verseny rajtját.
Nem a Mercedes büntetése volt az egyetlen bizarr eset, az FIA utólag Nico Hülkenberg tizenharmadik rajtkockáját is elvette. A német Q1-es körét utólag törölték pályakiszélesítés miatt, aminek következtében valamennyi Q2-ben megfutott idejét is elvették. A Sauber német versenyzője ennek megfelelően a tizenhatodik helyre esett vissza, miközben Fernando Alonso, Esteban Ocon, valamint Alexander Albon is nyert egyenként egy helyet. Utóbbit azonban ez egyáltalán nem vigasztalta, hiszen ő pont Hülkenberg miatt bukta a továbbjutást, és így esélye sem volt harcba szállni a jobb helyekért.
A Williams csapatfőnöke, James Vowles bosszúsan nyilatkozott, és válaszokat vár. „Nem örülök ennek, frusztráló. Nyilván a pályahatárokat élőben figyelik, de Hülkenberg esetében a döntés azután érkezett, hogy nekünk esélyünk lett volna részt venni a második szakaszban, és ma Alexban megvolt a tempó ahhoz, hogy eljusson egészen a Q3-ig. Az első szegmensben nem sikerült túl jól a felvezető köre, ami eléggé hátráltatta. Meg kell értenünk, miért történt így, és várjuk az FIA jelentését arról, miért ilyen későn vizsgálták felül az esetet. Nemcsak egy pozícióról, hanem sokról van szó."
BAHREINI NAGYDÍJ, A VERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
3. | George Russell* | brit | Mercedes |
4 | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
5. | Andrea Kimi Antonelli* | olasz | Mercedes |
6. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
7. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
9. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
10. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
11. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
12. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
13. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
14. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
16 | Nico Hülkenberg** | német | Sauber-Ferrari |
17. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
18. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
19. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
20. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
*: egy-egy rajthelyes büntetést kapott **: utólag törölték a Q1-es körét, aminek eredményeként a 16. helyre esett vissza |
21. BAHREINI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 11., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:33.204 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:30.505 |
ÁPRILIS 12., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:31.646 |
Időmérő | 1. Piastri 1:29.841 |
ÁPRILIS 13., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja | 17.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | április 20., 19.00 |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |