A HÉTVÉGE „LEGMALDONADÓBB” PILLANATA – Újabb verseny, újabb alkalom a Formula–1-es versenyzőknek, hogy féltsék egy kicsit az életüket a mindig kegyetlen Pastor Maldonadótól. A venezuelai Spanyolországban nem egy kegyetlen ütközéssel vagy egy érthetetlen kicsúszással hívta fel magára – először – a figyelmet, hanem egy egyszerű reklámmal. A HÉTVÉGE „LEGMALDONADÓBB” PILLANATA – Újabb verseny, újabb alkalom a Formula–1-es versenyzőknek, hogy féltsék egy kicsit az életüket a mindig kegyetlen Pastor Maldonadótól. A venezuelai Spanyolországban nem egy kegyetlen ütközéssel vagy egy érthetetlen kicsúszással hívta fel magára – először – a figyelmet, hanem egy egyszerű reklámmal.
A „Mad Max” című filmet népszerűsítő versenyzőt a reklám kedvéért egy egészen spéci autóval lepték meg. Játsszanak el a gondolattal, hogy mi lenne, ha ezzel a pályán is mehetne… Alonso már belegondolt.
„INKÁBB EZT KÉREM!” – És ha már szegény Fernando Alonsónál tartunk, a spanyol pilóta a hazai közönség előtt sem tudta befejezni a „síró” McLarennel a futamot, de legalább megnézhette, milyen egy igazi versenyautó, és kipróbálhatta Ayrton Senna legendás MP4/4-esét.
RED BULL? CSAK BULL! – A kvalifikáció során a két Red Bull-versenyző közül Danyiil Kvjat végzet előrébb, méghozzá 1:26.629-es idővel, amellyel a nyolcadik helyet csípte el. Mivel a katalánoknál járunk, ennyi nem volt elég a statisztikák szerelmeseinek, megnézték, mennyi idő alatt érne körbe egy igazi bika. Meglepetésre a Marussiákat sem előzné meg, ideje állítólag 8:43.688 lenne.
STOP! HAMMER TIME! – Lewis Hamiltonnál lassan megszokhatjuk, hogy a „Hammertime!” felkiáltással próbálja kifejezni, innentől belehúz. Az már más kérdés, hogy most nem működött a szóbeli dopping, Rosberg legyűrte csapattársát.
VÉGRE 100! – Az autójával megállás nélkül szenvedő Jenson Button végre felállhatott a rajtrácsra, amely azt jelenti, hogy századik F1-es futama is megvolt a McLarennél a szebb napokat is megélt britnek, aki végül a 16. helyen futott be. Vélhetően nem pont ilyen jubilálásra számított…
B-TERV! – „Gyerünk, Lewis, keményebben kell nyomnod, muszáj megelőznöd Vettelt a pályán!” – érkezett Hamilton fülére a csapatutasítás. „Nem megy, lehetetlent kértek, ideje kitalálni egy B-tervet” – jött a szomorú válasz.
NINCS B-TERV… – A fenti rádióüzenet-váltást követően a Mercedes mérnöke megpróbált előjönni egy új tervvel, amely nem tartalmazza Vettel megelőzését, ám a brit pilóta nem értékelte a tapogatózást. „Megmondtam, hogy ne beszéljetek hozzám, ha kanyarodok!” – jött az újabb morcos reagálás.
MALDONADO, II. MENET – Azért a Lotus venezuelai tankja nem csak a spéci reklámautójával hívta fel magára a figyelmet, hozta szokásos formáját, és a rajt után nem sokkal csapattársával, Romain Grosjeannal koccanva legyalulta autója hátsó szárnyát. Különösebben nem zavarta egyébként ez sem a versenyzésben Maldonadót. Bezzeg a többieket…
MALDONADO, III. (ÉS IV.) MENET – A Force India Twitter-oldalát kezelő lelkes szerkesztők egy régi Lotus-képpel honorálták a „szárnyaszegett” Maldonadót, emlékeztetve a csapatot, hogy a spéci taktika egyszer már működött.
A válaszra sem kellett sokat várni, ráadásul elég frappánsra sikeredett. „Tényleg az egész versenyt azzal töltitek, hogy régi Lotusok képeit nézegetitek? #ALegnagyobbRajongók”
HAMILTON ÉS A BABAKOCSI – Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy Lewis Hamilton képtelen elviselni a vereséget. A brit pilóta a vezetés helyett végigbalhézta a katalán délutánt a csapatával autója teljesítménye miatt. Természetesen az internet népe is reagált a gyerekes viselkedésre…
A HÉTVÉGE LEGNAGYOBB MÁZLIJA – A fékekre panaszkodó Fernando Alonso képtelen volt megállni a boxutcában, a szerelők hatalmas szerencséjére azonban senki sem tartózkodott az autó előtt, amely ezzel szállt ki a versenyből.
A LEGFÁJDALMASABB FÉKTÁV – Alonso csúszásánál szerencsére mindenki megúszta, Grosjean azonban tarolt, egyik szerelőjének legféltettebb pontját találta telibe.
Szerencsére a boxutcában akadt egy kis jég…
VETTEL ÉS A DUGÓ – „Rengeteg időt bukunk a forgalom miatt, tudom, mindenki a saját versenyére koncentrál, de akkor is idegtépő. Kék zászló, kék zászló! Nem akarok beragadni!” – bukott ki Vettel a csapatrádión keresztül.
GAME OVER – Öt körrel a vége előtt az alábbi beszélgetés zajlott le Lewis Hamilton és a versenymérnöke között.
MERCEDES: – Lewis, talán jobban jársz, ha tartod a pozíciódat.
HAMILTON: – Most szóljatok, ha úgy érzitek, reménytelen a helyzetem.
MERCEDES: – Látva, hány kör van hátra, azt hiszem, kijelenthetjük, jobb, ha tartod a pozíciódat. Ezt most engedd át neki…
HAMILTON: – Megkérdezem még egyszer, reménytelen a helyzetem?
MERCEDES: – Igen, ha gyorsítasz, ő is belehúz. Reménytelen.
PÁRATLAN PÁROS – Tizennegyedik kettős sikerét aratta a Mercedes Nico Rosberg és Lewis Hamilton segítségével, ezzel beállítva Ayrton Senna és Alain Prost rekordját.
GYORS ÖSSZEFOGLALÓ – „Túl könnyű volt, igaz?” – kérdezte a dobogó felé tartva Nico Rosberg versenymérnökétől Sebastian Vettel. A válasz csupán nevetés volt, melyre a Ferrari német versenyzője így reagált: „Tehát igen…”
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.270 | átlag: 189.849 km/ó | 54. kör |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:29.109 | 0.839 mp h. | 53. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:29.931 | 1.661 | 47. |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:30.374 | 2.104 | 51. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:30.711 | 2.441 | 44. |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:30.737 | 2.467 | 61. |
7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:30.888 | 2.618 | 51. |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:31.124 | 2.854 | 56. |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:31.156 | 2.886 | 62. |
10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:31.162 | 2.892 | 46. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:31.887 | 3.617 | 40. |
12. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:31.896 | 3.626 | 46. |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:31.928 | 3.658 | 41. |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:31.932 | 3.662 | 38. |
15. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:31.945 | 3.675 | 46. |
16. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:32.222 | 3.952 | 52. |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:32.912 | 4.642 | 17. |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:33.387 | 5.117 | 23. |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:33.655 | 5.385 | 49. |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:34.211 | 5.941 | 51. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 3 | 5 | 5 | 111 |
2. | Nico Rosberg | 1 | 5 | 5 | 91 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 5 | 80 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 1 | 4 | 52 |
5. | Valtteri Bottas | – | – | 4 | 42 |
6. | Felipe Massa | – | – | 5 | 39 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 5 | 25 |
8. | Romain Grosjean | – | – | 3 | 16 |
9. | Felipe Nasr | – | – | 2 | 14 |
10. | Carlos Sainz Jr. | – | – | 3 | 8 |
11. | Nico Hülkenberg | – | – | 1 | 6 |
11. | Max Verstappen | – | – | 1 | 6 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 2 | 5 |
13. | Marcus Ericsson | – | – | 2 | 5 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 5 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 202 |
2. | Ferrari | 132 |
3. | Williams-Mercedes | 81 |
4. | Red Bull-Renault | 30 |
5. | Sauber-Ferrari | 19 |
6. | Lotus-Mercedes | 16 |
7. | Toro Rosso-Renault | 14 |
8. | Force India-Mercedes | 11 |