Noha Lewis Hamilton már a második ferraris versenyhétvégéjén pole pozíciót és győzelmet ünnepelhetett a sanghaji sprinteseményeken, attól eltekintve eléggé küzdelmesen alakul a bemutatkozása Maranellóban. A hétszeres világbajnok öt nagydíj alatt az időmérőkön és a versenyeken egyaránt egyetlen top 5-ös helyezést tud felmutatni, s a Kínai Nagydíjtól eltekintve valamennyi helyszínen a csapattársa, Charles Leclerc mögött végzett. Míg a monacói versenyző a múlt hétvégi szaúdi versenyen megszerezte csapata idei első dobogóját, a brit a csalódást keltő kvalifikáció után ugyanabban a pozícióban látta meg a kockás zászlót, mint amiből elrajtolt: a hetedik helyen.
Hamilton már nemegyszer megosztotta, nagy kihívást jelent a számára összeszokni az SF25-össel, hiszen nehéz törölni a berögzült szokásokat, és ennyi idő után gyökeresen megváltoztatni a vezetési stílusát. Hogy milyen küzdelmes számára az összehangolódás, jól jelezte, a dzsiddai szombaton adott interjúja, melyben kijelentette, valószínűleg csak „agyátültetés" segítene rajta. A helyzet vasárnapra sem javult a pilótafülkében, a versenyző az elmondása szerint minden egyes kanyarban kínlódott.
„Semmi jó nem volt a vasárnapban, leszámítva Charles pódiumát, ami nagyszerű a csapat számára. Borzalmas volt. Egyáltalán nem élveztem. Csak összevissza csúszkáltam. Az első etapom során masszív alulkormányzottság volt, az autó egyszerűen nem akart elfordulni, durva gumikopásom volt, aztán a második etapon valamivel jobb az egyensúly, de továbbra sem volt tempóm. Minden egyes kanyarban küzdöttem az autóval, és bármit tettem, semmi sem segített. Körről körre próbálsz alkalmazkodni és javulni. Eléggé rossz volt. Nincsenek válaszaim. Van gond az egyensúllyal, és szenvedek azzal, hogy érezzem magam alatt a kocsit, de nincs különösebb dolog, amire rábökhetnék, hogy ez a probléma. Pontosan ezért jelenleg nincs is megoldás rá. Ez így fog folytatódni az idény hátralévő részében is, és fájdalmas lesz" – mondta rezignáltan.
„Charles már régóta vezeti ezt a gépet, szóval biztosan nagyon jól ismeri már. Kétségtelenül sok adat áll a rendelkezésemre, és őszintén szólva nem látszik nagy különbség az adatokban. Egyszerűen lassú vagyok a kanyarokban. Van némi eltérés a beállításainkban, és meg kell néznem, hogy a kocsi azokat a beállításokat szereti-e. Ő és a garázs túlsó oldala egyértelműen jobb munkát végez. Az időmérőn azon múlik, mennyire tudom kihozni a teljesítményt a gépből. A futamon viszont mindent kipróbáltam, és az autó nem akart gyorsabban menni – magyarázta, majd amikor arról kérdezték, hogy a mostani szünet a segítségére lesz-e Miami előtt, lemondó választ adott. – Nem gondolom, semmin sem fog változtatni."
Hamilton ennek ellenére több programot is lemondott annak érdekében, hogy a soron következő futamhétvége előtt alaposabban utánajárjon, mi okozhatja a kínlódását, és hogy találjon valamit, amivel áttörést érhet el. „Nem lesz szünetem, dolgoznom kell. A mostani verseny után le kell mondanom néhány tervemről."
5. SZAÚDI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 18., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Gasly 1:29.239 |
2. szabadedzés | 1. Norris 1:28.267 |
ÁPRILIS 19., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:27.489 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:27.294 |
ÁPRILIS 20., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Verstappen, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | május 4., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |