A lágy gumikon futott gyors körének köszönhetően Jenson Button volt a legjobb a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén. Ennek ellenére nem teljesen elégedett autójával a McLaren pilótája, főleg a keményebb keveréken mutatott teljesítménnyel van gondja.
„Jól sikerült a délután – kezdte a Sky Sports Newsnak adott interjúját a brit világbajnok –, de a gumik tesztelésének szempontjából nehéz volt, hiszen még mindig nem sikerült teljesen megérteni a viselkedésüket. Az autó egészen jól működik a lágy abroncsokon, de a keményebb keverékre ez nem igaz, ezeket a gumikat egyszerűen nem sikerült rendesen felmelegítenem. Nem tudom, mi az oka ennek, de vasárnapra mindenképp meg kell oldanunk. Lewis [Hamilton] gyorsabbnak tűnt a keményebb abroncsokon, mint a lágyon, úgyhogy furcsa a helyzet, annál is inkább, mivel általában nekem is a keményebb keverék fekszik jobban.”
A negyedik helyen végző Lewis Hamilton ennek ellenére nem örült, hiszen egész nap szenvedett autója beállításaival:
„Mosolygok, de nem volt túl jó napom – számolt be a pénteki tréningek után a brit pilóta. – Volt egy kis gondunk a beállításokkal, de a fejlesztések beváltak. Jó a tempónk, főleg a hosszú szakaszokon. Nem sikerült megmutatnunk a valós erőnket, mivel az autónk elég inkonzisztens volt, és elég nehéz is meghatározni, hogy min kell változtatnunk ahhoz, hogy jobbak legyenek a beállításaink. Meg kell néznünk az adatokat, hogy lássuk, melyek a legsúlyosabb problémáink, amiket meg kell oldanunk holnapra.”
A világbajnoki címvédő Sebastian Vettel csak hajszállal szorult a péntek délután leggyorsabb kört produkáló Jenson Button mögé a második helyre.
„Nem volt rossz nap – nyilatkozta a kétszeres bajnok –, de még rengeteg dolgot át kell néznünk. Volt néhány új alkatrészünk, ami megszokott, ha Barcelonába érkezünk. Elégedett vagyok, sok kört teljesítettünk, és végig tudtunk menni a tervezett programon. A szél kicsit beleszólt a dolgokba, néhány autó le is sodródott az aszfaltról, amely eleve csúszós ilyen melegben. Hasonló a helyzet, mint tavaly volt, jó néhány kiállásra számítok vasárnap.”
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára Nico Rosberg kormányozta oda Mercedesét:
„Nagyjából minden jól működött, de maradt néhány kérdőjel az első két tréninget követően. A gumik kezelése ezen a hétvégén is komoly kihívást fog jelenteni, és ez lesz a siker kulcsa. Rengeteg opciót át kell néznünk még ma este, hogy megtaláljuk a legjobb beállításokat a hétvégére."
Csapattársa, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher szezonja eddig vesszőfutásnak tűnik, de a német az újrakezdést jelentő európai rajt előtt pozitívan értékelte a szabadedzéseken elvégzett munkát a mugellói tesztek tükrében:
„A mai történések azt mutatják, hogy megérte tesztelni Mugellóban, örülök, hogy volt rá lehetőségünk – magyarázta a nyolcadik legjobb köridővel záró Schumacher. – Mivel ma nagyon meleg volt, a pálya csúszott, de erre számítottunk. Úgy érezzük, rendben lesz ez a hétvége azok után, amiket ma megtudtunk, de az adatokat még ki kell elemeznünk, hogy felkészülhessünk az időmérőre és a versenyre.”
Kimi Räikkönen az ötödik leggyorsabb kört teljesítette Lotusával:
„Nem volt gond az autóval, minden rendben ment. Kipróbáltunk egy új első szárnyat, de az autóban ülve nem igazán lehetett megmondani a különbséget – ezért bújják a mérnökök a kapott eredményeket. Jó volt vezetni az autót, úgy tűnik, hasznosak voltak a tesztek. Holnap fog kiderülni, valójában mennyire is gyorsak a többiek, mi mindenhol jól mentünk eddig, és semmi sem utal arra, hogy ezúttal másképp lenne.”
A hazai pályán az első szabadedzést a legjobb idővel kezdő Fernando Alonso délután csak a 14. helyre ért oda:
„Jó újra hazai közönség előtt versenyezni, szerda este óta élvezem a meleg fogadtatást az itteni szurkolók részéről, akik most már egytől egyig Ferrari-szurkolók. Rengeteg új dolgot kellett kipróbálnunk ma, és az első benyomások pozitívak: néhány alkatrész úgy működött, ahogyan vártuk, néhány kevésbé hatékonyan, de nagy vonalakban ugyanaz a tendencia folytatódik, amit már Mugellóban is láthattunk, vagyis a szélcsatornában kapott eredmények a pályán megerősítést nyernek. A téli tesztekhez képest egészen mások a körülmények, az aszfalt hőmérséklete 45 Celsius-fokhoz közelít, és még nem is sikerült teljesen ezekhez a kondíciókhoz hangolni az autót, van még tennivalónk.”
1. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.399 | átlag: 200.937 km/ó | 38 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:23.563 | 0.164 mp h. | 38 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:23.771 | 0.372 | 41 |
4. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:23.909 | 0.510 | 32 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:23.918 | 0.519 | 32 |
6. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:23.964 | 0.565 | 37 |
7. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.065 | 0.666 | 34 |
8. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:24.080 | 0.681 | 36 |
9. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:24.214 | 0.815 | 41 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:24.365 | 0.966 | 22 |
11. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:24.418 | 1.019 | 35 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.422 | 1.023 | 32 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:24.468 | 1.069 | 40 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.600 | 1.201 | 33 |
15. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:24.688 | 1.289 | 30 |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.733 | 1.334 | 34 |
17. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:24.769 | 1.370 | 37 |
18. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:25.047 | 1.648 | 42 |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:26.296 | 2.897 | 36 |
20. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:26.740 | 3.341 | 35 |
21. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:27.314 | 3.915 | 27 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:27.664 | 4.265 | 30 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:28.235 | 4.836 | 26 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | idő nélkül | 2 |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:24.430 | átlag: 198.483 km/ó | 20 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:24.808 | 0.378 mp h. | 18 |
3. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:24.912 | 0.482 | 28 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.996 | 0.566 | 24 |
5. | Valtteri Bottas* | finn | Williams-Renault | 1:25.120 | 0.690 | 24 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:25.187 | 0.757 | 15 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:25.217 | 0.787 | 16 |
8. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:25.252 | 0.822 | 20 |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:25.285 | 0.855 | 29 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:25.339 | 0.909 | 24 |
11. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:25.367 | 0.937 | 22 |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:25.433 | 1.003 | 21 |
13. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:25.539 | 1.109 | 23 |
14. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:25.607 | 1.177 | 20 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:25.918 | 1.488 | 19 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:26.226 | 1.796 | 24 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:26.297 | 1.867 | 18 |
18. | Jules Bianchi* | francia | Force India-Mercedes | 1:26.630 | 2.200 | 21 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:27.475 | 3.045 | 20 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:28.267 | 3.837 | 21 |
21. | Alexander Rossi* | amerikai | Caterham-Renault | 1:28.448 | 4.018 | 25 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:28.633 | 4.203 | 22 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:29.107 | 4.677 | 19 |
24. | Daniel Clos* | spanyol | HRT-Cosworth | 1:31.618 | 7.188 | 19 |
*tesztpilóta |