A Mercedes elhitette Vettellel, hogy akár nyerhet is

Vágólapra másolva!
2015.03.28. 15:46
null
Lewis Hamilton hajszállal verte meg Sebastian Vettelt az időmérőn (Fotók: Action Images, AFP)
A Ferrari javult fel ennyire, vagy a Mercedes fogta kissé vissza magát az egyoldalú F1-re zúduló panaszáradat után a Malajziai Nagydíj szombatján? Gyanítjuk, mindkettőben van némi igazság. Mindenesetre a Mercedesnél a sepangi időmérő után sem aggódnak az ausztráliai előny nagy részének eltűnése miatt. Sebastian Vettel már arról beszél, hogy akár nyerhet is, miközben a McLarennél a 17. és 18. rajthely ellenére bizakodó a hangulat.

Sebastian Vettel a tavalyi Malajziai Nagydíjon, a Ferrari a 2013-as Spanyol GP-n indult legutóbb az első rajtsorból. A négyszeres világbajnok pilóta és a legendás istálló a második közös versenyén törte meg a várakozást, és ha már befért Lewis Hamilton mellé Sepangban a 2. rajtkockára, a német többet akar.

„Nagyon sok mindennek kellene összeállnia hozzá, de szerintem megnyerhetjük a futamot – mondta Vettel. – Ahogy láthattuk, az eső bármikor megérkezhet, s kiszámíthatatlan, milyen hatással lesz egyes versenyzőkre. Ez csak az egyik példa. Az autóm gyors, de azért lássunk tisztán, a Mercedes előnye nem tűnik el egyik napról a másikra. Magunkkal kell foglalkoznunk, aztán meglátjuk, mi lesz. Jó lenne megszorongatni a Mercedest, amely talán elkényelmesedett az elmúlt hónapokban. Hátha esik.”

Vettel csapattársa, Kimi Räikkönen mutatta meg, milyen az, ha valakinek rosszul jön az eső. A finn az időmérő második szakaszában későn indult el, forgalomba került, a közelgő eső miatt nem akart helyezkedni, de így kicsúszott az első tízből, és a 11. rajtkockából várhatja a vasárnapi rajtjelzést.

„Nyilván elszúrtam, korábban ki kellett volna jönnöm. Ez van – mondta tehetetlenül a finn. – Az autóval elégedett vagyok, a köridők is megfelelőek, jó időmérőre számítottam. Bosszantó, hogy így alakult, benne van a játékban, hogy nagyon gyors vagy, de közbejön valami.”

Ahogy Vettel kiemelte, a Ferrari remeklése ellenére még bőven a Mercedes a vasárnapi futam favoritja. Kicsit úgy is tűnt, hogy a Mercedes némiképp visszafogja magát az Ausztrál Nagydíjat követő panaszáradat után. A világbajnok istállónak sem feltétlenül jó, ha tönkreveri a riválisokat, mert még a végén olyan drasztikus szabálymódosítást hoznak, amellyel elveszik az előnyét. Így viszont a csapat menedzselheti, mennyivel veri meg riválisait.

A szabadedzések után az időmérő száraz részén is elmaradtak a tavalyi nagydíjhétvégén elért legjobbjuktól, a kvalifikáció első szakaszában a közepesen kemény gumikon alig verték meg a kemény gumis Ferrarit, és az esőben sem nagy fölénnyel született meg Lewis Hamilton pole-köre. A Mercedesnél mégis mindenki nyugodtnak tűnik, semmi jele annak, hogy a hatalmas előny csökkenőben lenne. Kissé erre utal Paddy Lowe technikai igazgató nyilatkozata is.

„Fantasztikus volt Lewis. Amikor a harmadik szakaszban kimentek a pályára, az első menetet próbakörnek szántuk, de Lewis kiváló kört ment, ezzel meg is lett a pole. Tökéletesen számítottuk ki, mikor kell a pályára menni, más kérdés, hogy Nico köre nem volt tökéletes. Az utolsó kanyarban sok időt vesztett, addig nagyon jól állt. Vizes edzésen ez az eredmény is fantasztikus, Vettel eredménye miatt pedig talán előzéseket is láthatunk a versenyen” – mondta Lowe, aki nem aggódott túlságosan amiatt, hogy Rosberg csak a harmadik helyről rajtol, vagy hogy Hamilton a második mért körében, amikor már sokkal jobbak voltak a körülmények, nem tudott javítani.

Rosberg egyrészt elmondta, milyen fantasztikus volt a Mercedes tapadása az esőben, másfelől kifejtette, hogy neki jobb is a harmadik rajtkocka a másodiknál, hiszen a tisztább oldalról indulva nagyobb esélye van arra, hogy lerajtolja Vettelt – ahogy azt tavaly is tette az akkor még Red Bullnál versenyző honfitársával.

A Red Bullnak ezúttal be kellett érnie a 4. és 5. rajtkockával, ami cseppet sem rossz eredmény a melbourne-i nehézségek után. A két Red Bull mögül Max Verstappen indul, a 17 éves pilóta az első tinédzser az első hatban 1961 óta, az 54 évvel ezelőtti Olasz Nagydíjon a tragikus sorsú mexikói Ricardo Rodríguez 19 és fél évesen a második helyről kezdte élete első F1-es futamát. Max ezzel a második futamán beállította édesapja, Jos Verstappen legjobbját…

A McLaren-istállóról némi gúnnyal írhatnánk, hogy továbbra is kitart a tesztszezon előtt beszedett bódító hatása, hiszen a kilencedik rajtsor elfoglalását követően is olyan boldogan beszélt Jenson Button és Fernando Alonso, mintha máris az élmezőnyben lennének. Az egy dolog, hogy a spanyol másfél másodperccel gyengébb kört futott, mint amikor újoncként 2001-ben a Minardi pilótájaként vett részt a Malajziai GP időmérőjén (hiszen a teljes F1-es mezőny lelassult az aerodinamikai megszorítások, a hibrid motorok és a szándékosan lassított Pirelli-gumik miatt), a riválisok közül csak a Manort sikerült megelőzni.

„Erre számítottunk – mondta a 18. rajthelyet megszerző Alonso. – Nem örülünk neki, hogy az első szakasz után kiestünk, de már másfél másodperccel közelebb vagyunk az élmezőnyhöz, mint korábban. A fejlődési görbénk nagyon meredek, ha kéthetente ennyit javulunk, három vagy négy verseny múlva a pole-ban leszünk. A viccet félretéve, még minden új számunkra, boxkiállást sem gyakoroltam még a csapattal. Izgalmas időszak ez a McLarennél.”

A McLarennél töretlen a bizakodás, Alonsónak még viccelődni is volt kedve – vagy nem viccelt?…
A McLarennél töretlen a bizakodás, Alonsónak még viccelődni is volt kedve – vagy nem viccelt?…

Button nyerte meg a házon belüli csata első fordulóját, és ő is az autó fejlődéséről áradozott.

„A motor sokkal jobb, mint két hete. A verseny elején meg is mutathatjuk, teli tankkal sokkal gyorsabbak lettünk. Ausztráliában volt időszaka a futamnak, amikor húsz százalékkal vissza kellett venni a teljesítményt az üzemanyaggal való spórolás miatt, ilyen most nem lesz – mondta Button. – Nem mondom, hogy könnyű versenyünk lesz, de látható a fejlődés. Ausztráliában harmincnyolc másodperccel kaptam ki az előttem célba érőtől. Az F1-ben tilos tesztelni, csak két hét telt el, mégis hiszek benne, hogy sokkal kisebb lesz a különbség.”

TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Lewis Hamilton (1.):
– Nehéz úgy autóba ülni esőben, hogy a hétvégén először vannak ilyen körülmények. Nem akarsz túl sokat kockáztatni, de túl lassan sem mehetsz. Fantasztikus munkát végzett a csapat.
Nico Rosberg (3.): – Nagyon jó a harmadik rajtkocka, ez sikerült most. A rajtrács tiszta oldalán vagyok, remélem, ennek köszönhetően sikerül lerajtolni Sebastiant. Érdekes volt az időmérő, nagyon jó volt a kocsi tapadása, ahhoz képest, hogy vizes volt a pálya.
Daniel Ricciardo (4.): – Vizes pályán mindig jók vagyunk. A versenyen nagy csatákat kell vívnunk, hogy megtartsuk ezt a pozíciót, a Williams ugyanis mögöttünk van. A gumik gyorsan kopnak, három boxkiállásra számítunk.
Danyiil Kvjat (5.): – Kicsit korán kimentünk az utolsó szakaszban, de nehéz volt eltalálni a pontos időzítést. Nagyon sok jó történt velünk ezen a hétvégén, amiből lehet építkezni.
Max Verstappen (6.): – Örültem, amikor elkezdett esni az eső, szeretek vizes pályán vezetni. Hollandiában gyakran esik, de ez teljesen más. Jó a hatodik rajthely, nem aggódom a verseny miatt.
Felipe Massa (7.): – Nem ez volt a legkönnyebb napunk. Száraz pályán mindketten az első ötbe kerültünk volna, de akárcsak tavaly, bajunk van az esővel. Remélem, meg tudjuk oldani.
Valtteri Bottas (8.): – Úgy éreztem, jó kört futok, mégis csak a kilencedik legjobb kör lett az enyém. Remélem, a versenyen nem fog esni, de semmiképp sem lesz könnyű a versenyünk.
Marcus Ericsson (9.): – Eddig csodás ez a hétvége, mindegyik edzésen az első tízbe kerültem, az autó száraz és vizes pályán is stabil, és intermediate gumikon alig maradtam el az előttünk végzőktől.
Romain Grosjean (10. – büntetés után): – A nagy felfedezések napja volt, még nem köröztünk esőben az idei autóval. Ezért is választottam az extrém esőgumikat, az intermediate-eken pedig már nem volt időm jó mért körre.
Pastor Maldonado (12.): – Ha nem változik meg az idő, ott lehettem volna a harmadik szakaszban. Az első etapban megmutattuk, milyen gyorsak vagyunk. Csak a pontszerzéssel lennék elégedett.
Nico Hülkenberg (13.): – Ha öt perccel korábban érkezik az eső, és a második szakaszt esőben tartják meg, talán bejuthattunk volna a harmadik szakaszba. Így ez volt a maximum, és a verseny is nagyon nehéznek ígérkezik.
Sergio Pérez (14.): – Utolsóként mentem ki a pályára a második szakaszban, és már a felvezető körömben nedves volt az utolsó két szakasz, én meg slick gumikon voltam. A helyezéseink mégis hűen tükrözik, hogy állunk. Melbourne-ben láthattuk, hogy a versenyen bármi megtörténhet.
Carlos Sainz Jr. (15.): – Nagyon csalódott vagyok, simán bejuthattam volna a harmadik szakaszba, nagyon jó az autó, de a második szakaszban elszúrtam a körömet – igazi újonc hiba. A második körben meg már esett az eső. Tanulni fogok ebből.
Felipe Nasr (16.): – A hátsó gumikkal gondom volt, és bár javult a helyzet az időmérőre, ez egyelőre nem az én hétvégém.
Roberto Merhi (19.): – Azért dolgoztunk, hogy a százhét százalékon belülre kerüljünk, de sajnos négy tized hiányzott. Ez még csak a második napunk volt, az út elején járunk, minden újabb kör ajándék és az adatgyűjtésünket szolgálja.
Will Stevens (20.): – Nagyon csalódott vagyok, hogy nem vehettem rész az időmérőn, de nem sikerült megoldani a szabadedzésen adódó problémát. Pénteken beküzdöttem magam a százhét százalékos zónába, úgyhogy oda fogunk érni.

A MÓDOSÍTOTT RAJTSORREND
1. Lewis Hamilton brit Mercedes
2. Sebastian Vettel német Ferrari
3. Nico Rosberg német Mercedes
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault
5. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault
6. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault
7. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari
10. Romain Grosjean* francia Lotus-Mercedes
11. Kimi Räikkönen finn Ferrari
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes
13. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes
14. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault
16. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari
17. Jenson Button brit McLaren-Honda
18. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda
19. Roberto Merhi** spanyol Marussia-Ferrari
20. Will Stevens** brit Marussia-Ferrari
*boxutcai szabálytalanság miatt két hellyel hátrébb sorolták
**külön engedéllyel indulhat

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik