Michael Schumacher és a Mercedes sokat vár az új kipufogótól (Fotó: Action Images) |
RED BULL
A Red Bull örülhet, hogy a belgiumi és olaszországi gyors pálya után Szingapúrban visszatér a mezőny a lassabb vonalvezetésre, és a címvédő istálló is valós győzelmi esélyekkel állhat rajthoz. A Monzában műszaki hiba miatt kieső Vettel jelenleg csak a 4. a vb-pontversenyben, de a második Lewis Hamiltonnal szemben csak két pont a hátránya.
Kilátások. Tavalyelőtt második volt az éjszakai futamon, amelyet tavaly megnyert, de a 2011-es teljesen más idény volt. Így is jó esélye van arra, hogy megszerezze idei második győzelmét.
„Megint arról beszélnek, hogy a Ferrarihoz szerződnék 2014-ben, amiről csak annyit mondhatok, hogy jól érzem magam a Red Bullnál, és nem gondolkodom a váltáson. Viszont nem lenne bennem félelem az iránt, hogy Fernando csapattársa legyek, és a csapatnak is jót tenne, ha két nagyon erős versenyzője lenne.”
Az ausztrál eddig kétszer állt dobogón 2012-ben, s mindkétszer győztesként. Ám a Brit Nagydíj megnyerése óta négy futamon csak 16 pontot szerzett, a legjobb eredménye a spái 6. helyezése volt, s egyre inkább úgy tűnik, nem szól bele a vb-címért folyó végső csatározásba.
Kilátások. Győzelmei egyikét Monte-Carlóban aratta, a Red Bull nagyon erős a városi pályákon, méltán bízhat benne, hogy visszatér a mezőny élcsoportjába.
MCLAREN
PÉNTEK |
12.00–13.30: 1. szabadedzés |
15.30–17.00: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
Két győzelmet várt magától Button a Belga és az Olasz Nagydíj előtt, s amíg Spában sikerült is nyernie, Monzában a biztos 2. hely felé haladva az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt kiesett. A csapat szerint egyszeri probléma történt, amelyet nehezen állapított meg a csapat, s nem vár több hasonló esetet.
Kilátások. A legutóbbi három versenyt megnyerő McLaren a gyors pályákon magabiztos teljesítményt mutatott, de Hamilton hungaroringi győzelme Szingapúr előtt is reményt adhat.
Nagy lett a csend Hamilton körül az Olasz Nagydíj óta, a sajtó által a Mercedesszel összehozott angol a monzai győzelme után a 2. a vb-pontversenyben, és arra törekszik, hogy Alonso közvetlen üldözőjeként se torpanjon meg.
Kilátások. Három évvel ezelőtt nyert Szingapúrban, s ha a McLaren képes folytatni az elmúlt hetekben mutatott teljesítményét, az angol nemcsak az éjszakai futamon, hanem azt követően is sikeres lehet.
„Kezd nagyon érdekessé válni a világbajnokság, de ahhoz, hogy esélyem maradjon a világbajnoki cím megszerzésére, nem engedhetjük meg magunknak a kieséseket. Az elmúlt két évben peches voltam Szingapúrban, az idén, remélem, megfordul a szerencse.”
FERRARI
A Ferrari vb-éllovasa a belgiumi kiesése után Monzában dobogós helyezéssel folytatta vb-hadjáratát, és a Szingapúri GP egyetlen kétszeres győzteseként abban reménykedik, hogy a mesterhármas is meglesz.
Kilátások. Bár az első éjszakai versenyről kiderült, hogy csalással nyerte meg (Nelsinho Piquet a spanyol boxkiállását követően ment a falnak, hogy a biztonsági autós időszakot kihasználva az élre kerüljön), a 2010-est nagyon is megérdemelte, és mivel most ismét remek az autója, bizakodhat.
„Meg kell valahogy szakítanunk a McLaren dominanciáját, mert versenyek óta remekel, és Szingapúrba is favoritként érkezik.Vannak fejlesztéseink, ezektől reméljük, hogy versenybe szállhatunk vele. Most Lewis a második a pontversenyben, arra kell összpontosítanom, hogy őt magam mögött tartsam."
A brazil pilóta továbbra sem nyugodhat meg, a pilótapiac egyik fő hírsávján még mindig az a slágertéma, hogy ki fogja őt váltani jövőre a Ferrarinál. Próbálja kizárni a híreket, talán Ázsiában könnyebb lesz.
Kilátások. A 2010-es Dél-koreai Nagydíj óta tartó dobogós távolléte várhatóan nem Szingapúrban törik meg, eddig a 8. a legjobb helyezése az éjszakai futamon – bár emlékezhetünk, hogy a 2008-as viadalon Piquet balesetéig neki állt a zászló.
MERCEDES
Még mindig folynak a találgatások arról, hogy Schumacher marad 2013-ra az F1-ben, vagy visszavonul az idény végén. Mindenesetre, hogy a fiatal pilóták tesztjére a versenyzők közül egyedüliként elutazott Magny-Cours-ba, azt mutatja, hogy a lelkesedése kicsit sem csökkent.
Kilátások. A Mercedes új kipufogórendszert tesztelt Franciaországban, s miután az eredményekkel elégedett volt a csapat, nem is kérdés, hogy bevetik a javulást ígérő fejlesztéseket. S még a felújított dupla DRS használatára is van esély, ami kecsegtető Schumi számára.
Szeretne kimászni a gödörből (a legutóbbi öt versenyen 8 pontot szerzett), amelybe nagyrészt azért került, mert a Mercedes az aerodinamikai fejlesztések helyett a Pirelli idei gumijainak kiismerésébe fektette energiája nagy részét. Ez azonban most megváltozott, s ahogy az egész Mercedes-istálló, Rosberg is sokat vár az átalakított autótól.
Kilátások. A fiatal németnek általában jól megy Szingapúrban, és a monacói második helyezése is arra utal, hogy a városi pályákon esélyesként áll rajthoz.
„Nagyon erős a szakmai stábunk, csak idő kérdése, mikor készül el az autó, amellyel mindenki ellen eséllyel indulunk harcba. Büszke vagyok rá, hogy ilyen nagy fejlesztési csomaggal álltunk elő, várom a jobb eredményeket.”
LOTUS
Miközben a McLarennél és a Ferrarinál is szóba került a neve, a Lotusnál lebegtetik szerződésének ama kitételét, amely szerint bizonyos pontszám megszerzése esetén automatikusan a csapatnál marad 2013-ra. A Lotus nagyon magabiztos.
Kilátások. Két Szingapúri GP-n indult, 15. és 10. helyezést ért el. Ez persze nem mérvadó, a hungaroringi 2. helyezése annál inkább. Ám arra nem tennénk fel nagy összeget, hogy Szingapúrban lesz meg a finn első győzelme a Lotusszal.
„Vannak ajánlataim, úgyhogy nem tartom kizártnak, hogy jövőre is az F1-ben versenyzem. Számomra nem élet-halál kérdése, hogy itt legyek, de most élvezem, mert jó csapatban vagyok, érdekes emberekkel dolgozom együtt. Vannak más dolgok is az életben, még semmi sem dőlt el.”
Visszatér egyversenyes eltiltásából, s azt mondja, használt a szankció, mert már teljesen másképpen fog odaállni a futamok rajtjához, mint eddig. Ebben segítségére lehet Benoit Campargue, a cselgáncsozók +100 kilogrammos kategóriájában Londonban aranyérmet szerző Teddy Riner edzője, aki elsősorban a szellemi felkészülésben segíti a pilótát.
Kilátások. Bizakodhat a Szingapúri GP előtt, hiszen a legutóbbi három eltiltott egyaránt remek eredménnyel tért vissza 1994-ben: Eddie Irvine 6. lett a háromfutamos kényszerpihenője után, ami karriercsúcs-beállítás volt, Mika Häkkinen a Magyar GP kihagyása után Belgiumban élete addigi legjobbjával, egy második helyezéssel tért vissza, míg a két futamon át eltiltott Michael Schumacher győzött a jerezi visszatérésén.
FORCE INDIA | |
A skót pilóta Richard Goddarddal, Button menedzserével pótolta korábbi ügynökét, Anthony Hamiltont, Hamilton édesapját. A Force India vezetősége jelezte: mindent megtesz azért, hogy megtartsa a skótot. | „Az idény legmegterhelőbb versenye következik, fizikailag és mentálisan is. Nehéz a pálya, a verseny csaknem kétórás. Ennek ellenére két éve nagyon élveztem, furcsa, hogy akkor megyünk aludni, amikor felkel a nap.” |
SAUBER | |
„A remek monzai eredmény után mindenki roppant motivált, s minden esélyünk megvan rá, hogy ezen a hétvégén is dobogóért csatázzunk. Korábban nem ezt mondtam volna, de most már derűlátó vagyok.” | Az Olasz Nagydíjon elért második helyezése után sokan arra számítottak, hogy ezzel megváltotta a jegyét a Ferrarihoz, de Luca di Montezemolo, a Scuderia elnöke azt mondta, még mindig nem elég érett. |
TORO ROSSO | |
„Monzából Szingapúrba megyünk, a legkönnyebb pálya után a legnehezebb következik, de nem szabad túl sokat edzeni előtte, mert visszaüthet.” | Az Olasz Nagydíjon a célegyenesben megcsúszó francia autóját megdobták a fekvőrendőrök, nagyot repült, és elmondása szerint még mindig fáj a háta és a nyaka. |
WILLIAMS | |
Hiába a rengeteg baleset és büntetés, a venezuelainak bombabiztos helye van a csapatban, amit kitartó támogatói mellett barcelonai győzelmének is köszönhet. | Egyre inkább úgy tűnik, hogy Valtteri Bottas tehetsége kiszorítja a csapatból jövőre Bruno Sennát és a pénzét. Toto Wolff csapatigazgató legalábbis egyre többször utal erre. |
CATERHAM | |
A finn nem tudott újat mondani jövőjéről, csak annyiról számolt be, hogy nem befolyásolja őt, ha Hamilton megy vagy marad a McLarennél. | Az orosz anyagi gondjai súlyosbodnak, egyes pletykák szerint már a 2012-es idényt sem fogja befejezni a Caterhamnél. |
HRT | |
Az indiai is maradni akar, és tett is egy lépést a célja felé: szponzori szerződést kötött az indiai Tata Tea-vel. | A spanyol veterán leszögezte: még a HRT szintjén is nagyon élvezi a Formula–1-et, és jövőre is versenyezni akar. |
MARUSSIA | |
Kovalainenhez hasonlóan a német is szóba került néhány csapatnál, de mivel hosszútávú szerződés köti a Marussiához, nehéz elképzelni, hogy váltani fog. | Ha valaki elhagyja a csapatot, az a francia lesz – legalábbis hazája sajtója szerint ő válthatja Kobajasit a Saubernél, ha a svájciak a csere mellett döntenek. |
győzelem | pole pozíció | leggyorsabb kör | |
2008 | Fernando Alonso | Felipe Massa | Kimi Räikkönen |
2009 | Lewis Hamilton | Lewis Hamilton | Fernando Alonso |
2010 | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Fernando Alonso |
2011 | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Jenson Button |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 7 | 12 | 179 |
2. | Lewis Hamilton | 3 | 6 | 10 | 142 |
3. | Kimi Räikkönen | – | 6 | 12 | 141 |
4. | Sebastian Vettel | 1 | 4 | 10 | 140 |
5. | Mark Webber | 2 | 2 | 11 | 132 |
6. | Jenson Button | 2 | 4 | 8 | 101 |
7. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 9 | 83 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 6 | 76 |
9. | Sergio Pérez | – | 3 | 6 | 65 |
10. | Felipe Massa | – | – | 7 | 47 |
11. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 6 | 35 |
13. | Paul di Resta | – | – | 7 | 32 |
14. | Nico Hülkenberg | – | – | 6 | 31 |
15. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
16. | Bruno Senna | – | – | 7 | 25 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 2 | 8 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 2 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 272 |
2. | McLaren-Mercedes | 243 |
3. | Ferrari | 226 |
4. | Lotus-Renault | 217 |
5. | Mercedes | 126 |
6. | Sauber-Ferrari | 100 |
7. | Force India-Mercedes | 63 |
8. | Williams-Renault | 54 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 12 |