A Mercedesnél Lauda és Wolff Brawn döntését bírálja

Vágólapra másolva!
2013.03.25. 18:14
null
Niki Lauda szerint el kellett volna engedni Nico Rosberget (alul) Lewis Hamilton mellett (Fotó: Action Images)
A Lotus-istállónál nem örültek annak, hogy az ausztráliai győzelem után Malajziában csak a 6. és a 7. helyezés jött össze pilótáinak, de nem is lepte meg őket, hogy lemaradtak az újabb győzelemről, hiszen a Pirelli-gumik nehéz kezelése miatt erre a trendre számítottak. A Force India is többet várt a sepangi futamtól, akárcsak a McLaren, amely gyors javulást mutatott az idénynyitóhoz képest. A Mercedesnél viszont a 3. és a 4. helyezés ellenére Ross Brawnt támadta a Niki Lauda, Toto Wolff kettős.

 

A Lotus-istálló ugyan mindkét autójával pontot szerzett a Malajziai Nagydíjon, az ausztráliai győzelem után csalódásként érhette meg a sepangi futamot. Éric Boullier csapatfőnök azonban azt mondta, felkészültek a formaingadozásra, ezért nem érte sokk az istállót.

„A téli tesztek után azt jósoltuk, hogy nagyon szoros versengés lesz, a gumik kezelése miatt számítani lehetett rá, hogy versenyről versenyre változik a győztes kiléte – mondta a francia sportvezető. – Azt azonban nyugodtan kijelenthetem, hogy a legjobb négy csapat között vagyunk, éles csata alakult ki közöttünk és a Ferrari, Red Bull, Mercedes hármas között. A rajtunk nem sikerült jól, lemaradtunk, de amikor felszáradt a pálya, már ugyanolyan gyorsak voltunk, mint az élmezőny."

Boullier elismerte, a Lotus Ausztráliában abból is hasznot húzott, hogy riválisai nem tudták beállítani autóikat, míg Malajziában fordult a kocka, Kimi Räikkönen töltött a kelleténél több időt a boxban pénteken autója meghibásodása miatt.

A FORCE INDIA A McLARENT MÁSOLJA ÉS MÁSOLNÁ KERÉKCSERÉIVEL

A Force India is többre számított annál, amit elért Sepangban. A szabadedzéseken végig az élmezőnyben autózó Adrian Sutil, Paul di Resta páros azonban a boxkiállásoknál történt gikszerek miatt visszaestek, és végül mindketten feladták a versenyt. A problémát az új kerékrögzítő csavar okozta, de a csapat ragaszkodik a megoldáshoz, amely a gyerekbetegségek orvoslása után gyorsabb pit-stopokat eredményez majd. A példa a McLaren, amely tavaly ilyenkor ugyanezzel a problémával szenvedett, de a nyárra túllendült rajta, és minden idők leggyorsabb kerékcseréjét teljesítette.

„Nem váltunk vissza a régi csavarozó rendszerre, a mérnöki csapatunk már dolgozik a megoldáson, Kínában megfelelően fog működni – mondta Bob Fernley megbízott csapatfőnök. – A visszalépés nem megoldás, ellenben a problémás eszköz kijavításával. A cél, hogy négy másodperc alá kerüljünk, ami a régi eszközzel nem megvalósítható. Talán a meleg okozott váratlan problémát, ami miatt nem megfelelően rögzült az új kerék, és biztonsági okokból jobbnak láttuk, ha feladjuk a versenyt."

Pedig a Force India célja az volt, hogy a McLaren korai gyengélkedését kihasználva a lehető legjobban meglógjon a középmezőny többi csapatától. Malajziában nem sikerült, sőt a Sauber és a Toro Rosso is faragott a hátrányán.

BUTTON NEM MENT BELE, KI A LEGJOBB VERSENYZŐ

SZAVAZÁS

Mi a véleménye Sebastian Vettel előzéséről? - Köztér

KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!

A McLaren Sergio Pérez révén a verseny leggyorsabb körét jegyezte (megfosztva a Ferrarit és Felipe Massát attól, hogy megszakítsa a 2011-es Magyar Nagydíj óta tartó várakozását), ezzel jelezte, hogy róla sem szabad megfeledkezni a 2013-as idényben. Jenson Button visszavonta ausztráliai szavait, amelyek szerint nem nyer versenyt az idén a McLaren, de a spanyol AS faggatására sem ment bele abba, hogy a mezőny legjobb pilótájáról beszéljen.

„Sokszor kérdezték ezt tőlem, unalmas ez a fejtegetés számomra. Lewis nagyon gyors, ez tény, és tudom, hogy Fernando sokszor dicsérte mostanában. Az utóbbi időben nagyon szeretik egymást, Lewis is szépeket mond Fernandóról – mondta Button. – Nem tudom, hogy ez a Vettel elleni pszichológiai hadviselés lenne, ezt tőlük kellene megkérdezni. Engem nem érdekelnek ezek a dolgok, tiszteletlenségnek érezném, ha kimondanám, hogy Fernando vagy Sebastian jobb a másiknál. Mindegyik riválisunkat tisztelnünk kell, de tény, hogy egyesek nagyobb megbecsülést élveznek, mint mások."

A MERCEDESNÉL A SEBESSÉGGEL ELÉGEDETTEK LAUDÁÉK, BRAWN DÖNTÉSÉVEL NEM

A hétvége nagy nyertese a Mercedes-istálló volt, amely ugyan nem tudta legyőzni a Red Bullt, de a hajráig, Lewis Hamilton üzemanyag-problémájáig tartotta a lépést az élen haladó kettőssel. A hajrában Ross Brawn nem engedte meg Nico Rosbergnek, hogy megelőzte Hamiltont, aki a csapat hibájából kevesebb üzemanyagot kapott az ideálisnál, és Brawn úgy érezte, tartozik neki annyival, hogy a harmadik helyen tartsa.

Ám Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója a német RTL szakértőjeként kívülről bírálta Brawn döntését.

„Ha a sportszerűség szempontjából nézzük az eseményeket, rossz döntés volt – mondta Lauda, aki Brawn felettese a Mercedesnél, de ezek szerint nem szólt bele a csapatutasításba. – El kellett volna engedniük Rosberget. Erről beszélni fogok Ross-szal, hogy mostantól tényleg ez lesz-e a stratégia a Mercedesnél."

Toto Wolff, az istálló résztulajdonosa és ügyvezető igazgatója egyetértett Laudával, és Brawn ellen fordult. „Ez nem sportszerű, nem akarjuk ezt látni a mi istállónknál" – mondta az osztrák sportvezető.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, A LEGGYORSABB KÖRÖK LISTÁJA
1. Sergio Pérez McLaren-Mercedes 1:39.199 átlag: 201.159 km/ó 56. kör
2. Felipe Massa Ferrari 1:39.805 0.606 mp h. 50.
3. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1:40.446 1.247 45.
4. Jean-Éric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1:40.492 1.293 45.
5. Jenson Button McLaren-Mercedes 1:40.556 1.357 43.
6. Mark Webber Red Bull-Renault 1:40.685 1.486 45.
7. Nico Hülkenberg Sauber-Ferrari 1:40.727 1.528 46.
8. Nico Rosberg Mercedes 1:40.755 1.556 44.
9. Esteban Gutiérrez Sauber-Ferrari 1:40.929 1.730 54.
10. Lewis Hamilton Mercedes 1:41.001 1.802 32.
11. Romain Grosjean Lotus-Renault 1:41.226 2.027 37.
12. Valtteri Bottas Williams-Renault 1:41.373 2.174 54.
13. Kimi Räikkönen Lotus-Renault 1:41.769 2.570 37.
14. Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1:42.423 3.224 47.
15. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1:42.581 3.382 35.
16. Adrian Sutil Force India-Mercedes 1:42.791 3.592 24.
17. Charles Pic Caterham-Renault 1:42.942 3.743 51.
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 1:43.094 3.895 19.
19. Max Chilton Marussia-Cosworth 1:43.150 3.951 44.
20. Giedo van der Garde Caterham-Renault 1:43.157 3.958 44.
21. Pastor Maldonado Williams-Renault 1:43.465 4.266 34.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik