A Lotus-istálló ugyan mindkét autójával pontot szerzett a Malajziai Nagydíjon, az ausztráliai győzelem után csalódásként érhette meg a sepangi futamot. Éric Boullier csapatfőnök azonban azt mondta, felkészültek a formaingadozásra, ezért nem érte sokk az istállót.
„A téli tesztek után azt jósoltuk, hogy nagyon szoros versengés lesz, a gumik kezelése miatt számítani lehetett rá, hogy versenyről versenyre változik a győztes kiléte – mondta a francia sportvezető. – Azt azonban nyugodtan kijelenthetem, hogy a legjobb négy csapat között vagyunk, éles csata alakult ki közöttünk és a Ferrari, Red Bull, Mercedes hármas között. A rajtunk nem sikerült jól, lemaradtunk, de amikor felszáradt a pálya, már ugyanolyan gyorsak voltunk, mint az élmezőny."
Boullier elismerte, a Lotus Ausztráliában abból is hasznot húzott, hogy riválisai nem tudták beállítani autóikat, míg Malajziában fordult a kocka, Kimi Räikkönen töltött a kelleténél több időt a boxban pénteken autója meghibásodása miatt.
A FORCE INDIA A McLARENT MÁSOLJA ÉS MÁSOLNÁ KERÉKCSERÉIVEL
A Force India is többre számított annál, amit elért Sepangban. A szabadedzéseken végig az élmezőnyben autózó Adrian Sutil, Paul di Resta páros azonban a boxkiállásoknál történt gikszerek miatt visszaestek, és végül mindketten feladták a versenyt. A problémát az új kerékrögzítő csavar okozta, de a csapat ragaszkodik a megoldáshoz, amely a gyerekbetegségek orvoslása után gyorsabb pit-stopokat eredményez majd. A példa a McLaren, amely tavaly ilyenkor ugyanezzel a problémával szenvedett, de a nyárra túllendült rajta, és minden idők leggyorsabb kerékcseréjét teljesítette.
„Nem váltunk vissza a régi csavarozó rendszerre, a mérnöki csapatunk már dolgozik a megoldáson, Kínában megfelelően fog működni – mondta Bob Fernley megbízott csapatfőnök. – A visszalépés nem megoldás, ellenben a problémás eszköz kijavításával. A cél, hogy négy másodperc alá kerüljünk, ami a régi eszközzel nem megvalósítható. Talán a meleg okozott váratlan problémát, ami miatt nem megfelelően rögzült az új kerék, és biztonsági okokból jobbnak láttuk, ha feladjuk a versenyt."
Pedig a Force India célja az volt, hogy a McLaren korai gyengélkedését kihasználva a lehető legjobban meglógjon a középmezőny többi csapatától. Malajziában nem sikerült, sőt a Sauber és a Toro Rosso is faragott a hátrányán.
BUTTON NEM MENT BELE, KI A LEGJOBB VERSENYZŐ
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A McLaren Sergio Pérez révén a verseny leggyorsabb körét jegyezte (megfosztva a Ferrarit és Felipe Massát attól, hogy megszakítsa a 2011-es Magyar Nagydíj óta tartó várakozását), ezzel jelezte, hogy róla sem szabad megfeledkezni a 2013-as idényben. Jenson Button visszavonta ausztráliai szavait, amelyek szerint nem nyer versenyt az idén a McLaren, de a spanyol AS faggatására sem ment bele abba, hogy a mezőny legjobb pilótájáról beszéljen.
„Sokszor kérdezték ezt tőlem, unalmas ez a fejtegetés számomra. Lewis nagyon gyors, ez tény, és tudom, hogy Fernando sokszor dicsérte mostanában. Az utóbbi időben nagyon szeretik egymást, Lewis is szépeket mond Fernandóról – mondta Button. – Nem tudom, hogy ez a Vettel elleni pszichológiai hadviselés lenne, ezt tőlük kellene megkérdezni. Engem nem érdekelnek ezek a dolgok, tiszteletlenségnek érezném, ha kimondanám, hogy Fernando vagy Sebastian jobb a másiknál. Mindegyik riválisunkat tisztelnünk kell, de tény, hogy egyesek nagyobb megbecsülést élveznek, mint mások."
A MERCEDESNÉL A SEBESSÉGGEL ELÉGEDETTEK LAUDÁÉK, BRAWN DÖNTÉSÉVEL NEM
A hétvége nagy nyertese a Mercedes-istálló volt, amely ugyan nem tudta legyőzni a Red Bullt, de a hajráig, Lewis Hamilton üzemanyag-problémájáig tartotta a lépést az élen haladó kettőssel. A hajrában Ross Brawn nem engedte meg Nico Rosbergnek, hogy megelőzte Hamiltont, aki a csapat hibájából kevesebb üzemanyagot kapott az ideálisnál, és Brawn úgy érezte, tartozik neki annyival, hogy a harmadik helyen tartsa.
Ám Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója a német RTL szakértőjeként kívülről bírálta Brawn döntését.
„Ha a sportszerűség szempontjából nézzük az eseményeket, rossz döntés volt – mondta Lauda, aki Brawn felettese a Mercedesnél, de ezek szerint nem szólt bele a csapatutasításba. – El kellett volna engedniük Rosberget. Erről beszélni fogok Ross-szal, hogy mostantól tényleg ez lesz-e a stratégia a Mercedesnél."
Toto Wolff, az istálló résztulajdonosa és ügyvezető igazgatója egyetértett Laudával, és Brawn ellen fordult. „Ez nem sportszerű, nem akarjuk ezt látni a mi istállónknál" – mondta az osztrák sportvezető.
1. | Sergio Pérez | McLaren-Mercedes | 1:39.199 | átlag: 201.159 km/ó | 56. kör |
2. | Felipe Massa | Ferrari | 1:39.805 | 0.606 mp h. | 50. |
3. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:40.446 | 1.247 | 45. |
4. | Jean-Éric Vergne | Toro Rosso-Ferrari | 1:40.492 | 1.293 | 45. |
5. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.556 | 1.357 | 43. |
6. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:40.685 | 1.486 | 45. |
7. | Nico Hülkenberg | Sauber-Ferrari | 1:40.727 | 1.528 | 46. |
8. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.755 | 1.556 | 44. |
9. | Esteban Gutiérrez | Sauber-Ferrari | 1:40.929 | 1.730 | 54. |
10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.001 | 1.802 | 32. |
11. | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:41.226 | 2.027 | 37. |
12. | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 1:41.373 | 2.174 | 54. |
13. | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 1:41.769 | 2.570 | 37. |
14. | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 1:42.423 | 3.224 | 47. |
15. | Daniel Ricciardo | Toro Rosso-Ferrari | 1:42.581 | 3.382 | 35. |
16. | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 1:42.791 | 3.592 | 24. |
17. | Charles Pic | Caterham-Renault | 1:42.942 | 3.743 | 51. |
18. | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 1:43.094 | 3.895 | 19. |
19. | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 1:43.150 | 3.951 | 44. |
20. | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | 1:43.157 | 3.958 | 44. |
21. | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 1:43.465 | 4.266 | 34. |